Megmagyarázta az iváncsai akkumulátorgyárat üzemeltető cég, hogy miért a földre ültették a dolgozókat
Korábban írtunk róla, hogy rendkívül szigorú biztonsági intézkedések vannak az iváncsai akkumulátorgyárban.
Az RTL Házon kívül című műsorának vasárnap esti adásából az derült ki, hogy bizarr állapotok uralkodnak Iváncsán az akkumulátorgyárban, ahol a legszigorúbb előírások párosulnak a legfurcsábbakkal.
A gyárat üzemeltető cég, a SkOn Hungary reagált a műsorban elhangzottakra, ezeket változtatás nélkül közöljük.
1. A telefon kötelező leragasztása
A még csak tesztüzemben működő gyárban különösen szigorúak a biztonsági előírások. A telefonok kameráját például le kell ragasztani, amit a biztonságiak minden alkalommal ellenőriznek is.
A cég válasza:
A biztonsági ellenőrzéseink célja nem a vállalaton belüli és kívüli kommunikáció megakadályozása, hanem a belső információs és technológiai eszközök védelme. A nagy értékű elektromos járműakkumulátor-gyártási technológia nemzeti (koreai) érték, és a vállalatunknak kötelessége megvédeni az ipari technológiát.
2. Földre ültetés
A kulturális különbségek miatt sokszor az utasításokat sem értik a magyar dolgozók. Az egyik nyilatkozó szerint pár hete jött egy olyan intézkedés, hogy műszak kezdete előtt gyülekeznünk kellett volna a folyosón, és az összes operátornak le kellett volna ülnie a földre, vagy aki nem akar leülni, az le is térdelhetett volna a földre, és úgy kellett volna végighallgatni a műszakvezetőnek a beszédét.
A cég válasza:
A koreai kultúrában a hallgatóság iránti tisztelet kifejezése az a megjegyzés, amely arra kéri a munkavállalókat, hogy üljenek le, amikor a műszak megkezdése előtt utasításokat kapnak. A hely a folyosón szűk volt, ezért nem voltak székek. Ahogy a műsorban is elhangzik, a dolgozók bejelentése után azonnal korrekciós intézkedéseket tettünk.
A térdelésre vonatkozó utasítás azonban nem része a koreai kultúrának, és feltételezhető, hogy a koreai és a magyar nyelv közötti tolmács hibája miatt értelmezték félre. Vállalatunk többek között ezen eset miatt is döntött úgy, hogy a kulturális különbségek okozta félreértések csökkentése érdekében több kulturális oktatást tartunk, valamint további tolmácsokat alkalmazunk.
3. Belső kommunikáció
A dolgozók a kulturális és nyelvi különbségek miatt nem mindig értik meg egymást vagy a vezetőséget.
A cég válasza:
Sajnáljuk, ha felesleges aggodalmat okoztunk azzal, hogy nem adtuk meg kellő időben a megfelelő információt a dolgozóinknak.
Emellett felismertük, hogy a taglétszám fokozatos növekedésével a belső kommunikációs csatornákat az eddigieknél jobban meg kell erősíteni (eddig intranetet és Facebook csoportot használtunk). Megfontoljuk és előkészítjük azokat a kommunikációs csatornákat és módszereket, amelyek hatékonyabbak és elérhetőbbek a dolgozóink számára.
- áll az SkOn Hungary válaszában.