Magyar Péter: Ha azt kérdezi Lázár János, hogy miért hiányzik a vasútból a pénz, azért, mert az útépítéseken kilopták
Véget ért Magyar Péter vasúti országjáró körútja, ami során végigjárta az ország legproblémásabb vasútvonalait, és többször éles vitába keveredett a Facebookon Lázár Jánossal.
A Tisza Párt képviselője csütörtökön dél körül érkezett meg a Keleti Pályaudvarra – ráadásul késés nélkül, számol be a Telex.
Az ellenzéki politikus a helyszínen ezt úgy értékelte: „Lázár miniszter elintézte, hogy pontosan érkezzünk”. Bár Magyar és az építési és közlekedési miniszter megbeszélt egy találkozót, hogy körbejárják a vasút helyzetét, végül nem tudtak dűlőre jutni a részletekről, így a miniszteri jelenlét elmaradt. A sajtótájékoztatón Magyar ezzel kapcsolatban azt mondta, hogy érdekes élmény lett volna Lázárnak is megtapasztalni a 40-50 fokos Bzmot-kocsit, ahol büdös van és a vécé használhatatlan.
Magyar Péter a MÁV helyzetéről beszélve felidézte, hogy amikor még a volt feleségével, Varga Judit korábbi igazságügyi miniszterrel utaztak, a Miskolc-Budapest menetidő 1 óra 50 perc volt. Ma már ez 2 óra 40 percre nőtt. Bár elismerte, hogy az első és prémium osztály kényelmes, másodosztályon azért nem ennyire rózsás a helyzet.
Magyar élesen nekiment Lázár Jánosnak is, aki szerinte inkább az útépítésekre fókuszál, mert „onnan könnyebb lopni”. Magyar szerint az uniós pénzek hiánya is komoly probléma, amit az Orbán-kormány korrupciója okozott.
– mondta.
A két politikus közötti üzengetés Lázár „bejárási ajánlatával” indult. A találkozó azonban végül elmaradt, mivel a miniszter inkább Kőbánya-felsőn akart találkozni, míg Magyar vidéki vonatozást javasolt. A Tisza Párt elnöke ultimátumot is adott: ha Lázár nem hajlandó vidéki vonatozásra, akkor nincs miről beszélni. Lázár ezt elutasította, „reality igen, reality show nem. Uff” – írta a miniszter.
Magyar végül csütörtök hajnalban, Lázár nélkül, elindult Ózdról. Az út során többször is bejelentkezett élőben, hogy megmutassa a MÁV állapotát: büdös kocsik, nem működő vécék, elhanyagolt állomások, leállított fejlesztések – ezek mind a kormány hibájából vannak szerinte.
Magyar Péter a MÁV jelenlegi állapotáról is részletesen beszélt: szerinte Lázár János két év alatt semmit sem tett a vasút fejlesztéséért.
– mondta Magyar, hozzátéve, hogy az ország semmilyen új vonatbeszerzést nem bonyolít, és 40 éves holland kocsikkal akarják „megmenteni” a MÁV-ot.
Lázár János korábban elismerte, hogy a vasútnak komoly problémái vannak, de szerinte megoldások is vannak: egy ötpontos közlekedési akciótervet hirdetett, ami uniós hitelből és nyugati leselejtezett járművekből próbálja megmenteni a rendszert.
Magyar szerint ez csak tüneti kezelés, és a valódi megoldás az lenne, ha a kormány valóban komolyan venné a vasút fejlesztését, és nem csak a látszatra adna.
Ha hinni lehet Magyar Péter előzetes terveinek, a kórházak és a vasútvonalak után hamarosan az oktatási intézményekbe látogat el, hogy az ottani helyzetet mérje fel. A Belügyminisztérium erre külön levelekben készítette fel az iskolákat.