KÉK HÍREK

Reagált Magyar Közút az Autóklub M1-es autópályáról szóló véleményére

Azt mondják, hogy minden munkára alkalmas napon – hétvégén és ünnepnapon is – végzik a burkolatok javítását.


A Magyar Autóklub szerint tarthatatlan az M1-es autópálya helyzete. Ezért az érdekvédelmi szervezet több halaszthatatlan intézkedésre hívta fel a figyelmet.

Cikkünk után a Magyar Közút Nonprofit Zrt. Kommunikációs osztálya az alábbi közleményt küldte szerkesztőségünknek:

"Az M1-es autópályán az elmúlt hónapokban valamennyi javításra alkalmas napon, legyen szó hétköznapról vagy hétvégéről, folyamatosan végeztünk beavatkozásokat. Annak érdekében, hogy a javítási volument maximalizálhassuk, folyamatosan végeztünk és végzünk országos szintű átcsoportosításokat. A teljesség igénye nélkül csak ezen a héten az illetékes bicskei és komáromi mérnökségeink mellett Marcaliból, Szombathelyről és Polgárról vezényeltünk át munkagépeket és szakembereket, illetve külső vállalkozókat is rendszerint bevonunk, hogy a folyamatos munkavégzést biztosíthassuk.

A következő napokban, a húsvéti ünnepek alatt is végzünk havaria jellegű beavatkozásokat az autópályán. Minden lehetséges forrást az M1-es autópályára csoportosítunk át, hétvégenként és szükség esetén éjszakánként is lesznek munkálatok.

A saját kivitelezésben történő munkálatokat ütemezetten, folyamatosan végezzük, valamennyi beavatkozási helyszínen egyszerre ugyanakkor nem lehetséges elindítani a munkákat, vannak olyan szakaszok, amelyeken nem egyszerű kátyúzási beavatkozásra, hanem nagyfelületű, a kötőrétegeket is érintő komplex javításokra van szükség. Ezeket a szakaszokat közlekedésbiztonsági okokból addig zárva tartjuk, amíg az ütemezett javításokat el nem végezzük.

A legrosszabb állapotban lévő Bicske-Tatabánya szakaszon a Hegyeshalom felé vezető oldalon mintegy 14 kilométeren, a Kormány által 2017-ben biztosított 4,1 milliárd forintos forrásból teljes körű pályaszerkezet felújítást végzünk, ami nemcsak a kopóréteg, hanem a kötőrétegek cseréjét, illetve a szükséges helyeken a pályaszerkezeti alépítmények megerősítését is magában foglalja.

A Budapest felé vezető oldalon pedig mintegy 400 millió forintból nagyfelületű javításokat végzünk, szintén külön erre a célra biztosított forrásból.

Ezen felújítási munkák átfutási ideje az alkalmazott technológia és a beavatkozás mértéke miatt előreláthatóan 4-5 hónapot vesz igénybe, hiszen a munkákat szakaszosan végezhetjük, a felújításokat pedig csak a téli üzemeltetési időszak után lehetséges elindítani, ami rövid időn belül megtörténik.

Ugyanakkor fontos kiemelni, hogy a felújítási munkákat sávelhúzásos terelés mellett végzik majd a kivitelezők.

A kialakult pályaállapotokra tartós megoldást a főváros és Győr között tervezett 2x3 sávos bővítés jelent majd. A több mint 90 kilométer hosszon tervezett beruházás előkészítése kormánydöntés alapján zajlik. A szaktárca a tervezési folyamatok felgyorsítását rendelte el, a projekt előkészítését és a beruházást a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. végzi.

Addig is a Nemzeti Fejlesztési Minisztériummal közös szakmai javaslatot készítünk az átfogó korszerűsítés megkezdéséig elvégzendő további feladatokról és igyekszünk plusz forrásokat bevonni a javítási volumenek növeléséhez. Ezen felül szakembereink folyamatosan felülvizsgálják a korlátozásokat, tereléseket, az előjelzéseket és az alkalmazott sebességkorlátozásokat is.

Hamarosan a Bicske és Tatabánya közötti szakaszon a külső sávokban 80, míg a belső sávokban 120 kilométer/órás sebességkorlátozást vezetünk be. A korlátozásoknál a leállósávra történő terelést nem támogatjuk, ugyanis a leállósávok teljesen más forgalmi viszonyokra és teherbírásra vannak méretezve, ha a forgalmat ráengedjük ezekre a sávokra, akkor ott nagyon rövid időn belül komoly állagromlás következne be, ami újabb korlátozással járó beavatkozásokat generálna.

A javaslataikban szerepel a nehézgépjármű forgalom korlátozása is, ennek lehetőségét megvizsgáltuk. Ennek bevezetésével ugyanakkor a napi több ezer kamion alternatív útvonalként a párhuzamos 1-es főúton és annak lakott területi szakaszain közlekedne, mellyel az 1-es főúton is jelentős állagromlás következhetne be, ezért ezt a javaslatot forgalombiztonsági és üzemeltetési okokból sem támogatjuk.

Társaságunk valamennyi ágazati szereplővel és a rendőrséggel is folyamatosan egyeztet, hogy a kialakult állapotokon a lehető leggyorsabban, érdemben is változtathasson, a témában az észrevételeket, javaslatokat és segítő közreműködést is köszönettel elfogadunk."

Címlapfotó forrása: Magyar Közút Nonprofit Zrt. Facebook-oldala


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Népszerű
Ajánljuk
Címlapról ajánljuk


KÉK HÍREK
A Rovatból
Szökésben egy szekszárdi pár, akik bevonták a szexjátékba a nő 10 éves kisfiát
A pár nem jelent meg a bíróságon, és a rendőrség sem találta őket lakcímükön. Az ügy vádlottjai Németországban vagy Spanyolországban lehetnek.


Nemzetközi elfogatóparancsot adtak ki egy szekszárdi nő és élettársa ellen, akiket kiskorú sérelmére elkövetett szexuális erőszakkal vádolnak. A Szekszárdi Törvényszék április 3-án rendelte el a körözést Bősze Mónika és Gulyás Gábor Tamás ellen, miután nem jelentek meg egy előkészítő tárgyaláson, és a rendőrség sem találta meg őket bejelentett lakcímükön, tudta meg a Blikk.

Az ügyben a nyomozás korábban befejeződött. A vádirat szerint a nő és élettársa 2021 nyarán szexuális cselekményeket végeztek, illetve végeztettek a gyermekkorú sértettel, aki az anya közeli hozzátartozója. A hatóságok a vádemelést követően megállapították, hogy a vádlottak ismeretlen helyre távoztak, ezért előbb belföldi, majd európai elfogatóparancsot is kibocsátottak ellenük.

A lap információi szerint a gyermek édesanyja a válása után kezdett új kapcsolatba. A Blikk úgy tudja,

a pár kezdetben a nő kisebbik gyermeke előtt élt nemi életet, később azonban – a gyanú és a bizonyítékok alapján – a gyermeket is bevonták az intim együttlétekbe.

A fiú hosszú ideig nem beszélt a történtekről, végül néhány hónapja osztotta meg a vele történteket.

A rokonok bejelentése után a nyomozóhatóság pszichológus szakértőt rendelt ki. A szakértői vélemény szerint a gyerek a történtekről életszerűen, átélve számolt be, ami megerősítette a szexuális bántalmazás gyanúját. A vádlottak nem tettek vallomást, tagadták a vádakat, és a bíróság előtt sem jelentek meg.

A két ember egy ideje Németországban tartózkodott. A nő közösségi oldalain egy német várost jelölt meg lakhelyként, és annak ellenére aktív maradt a platformokon, hogy körözés van érvényben ellene. A férfi pedig egy korábbi bejegyzésében azt írta, hogy Spanyolországba költözött. A lap úgy tudja, hogy

az országot valószínűleg autóval hagyták el, mivel repülőgépre a körözés miatt nem szállhatnak fel.

A Blikk által megkérdezett szakértő, dr. Molnár Gábor szerint a rendőrség a közösségi oldalakat is figyeli az eltűntek felkutatásához. Mint mondta: „Ezek a bejegyzések lehetnek akár megtévesztőek is, hiszen a bűnözők is tudják, a rendőrség szökésük esetében figyeli a közösségi oldalakat, az interneten való megjelenésüket, tevékenységeiket is, ám ez a páros nem profi bűnöző, ők egyszerűen csak menekülő bűnelkövetők.”

Hozzátette: „A rendőrség fejvadászai nagyítóval figyelik az internetet, hiszen minden szökevény azon bukik meg, hogy ki, mikor, kivel tart kapcsolatot a korábbi életéből, s onnan visszavezetve lehet eljutni hozzájuk. A fejvadászokkal kiberzsaruk is együtt dolgoznak, akik pontosan meg tudják állapítani, hogy egy közösségi oldal bejegyzése valóban onnan származik-e, amit a bejegyzés helyszíneként megjelöltek, illetve a szervereken, műholdas kapcsolódásokon keresztül azt is ki lehet szűrni, valóban az oldal használója tesz-e közzé bejegyzést, vagy éppen egy adatvédelmi trükköt is bevetett a szökevény.”


Link másolása
KÖVESS MINKET:

KÉK HÍREK
A Rovatból
Kovács Lajos: Gyárfás Tamás meg akarta öletni Fenyő Jánost
A Frizbi vendége volt a legendás nyomozó, és új részleteket árult el a Fenyő-gyilkosság hátteréről. Kovács Lajos szerint az ügy hemzseg a hazugságoktól és a kételyektől.
Maier Vilmos - szmo.hu
2025. április 23.



Kovács Lajos, a rendőrség kiemelt ügyeket felderítő főosztályának egykori vezetője Hajdú Péter műsorában osztotta meg gondolatait a Fenyő-gyilkosságról, vette észre a Blikk. A nyugalmazott nyomozó szerint ez volt az egyik legnehezebben bizonyítható ügy, amivel valaha dolgozott.

Elmondása szerint a gyilkosság a rendőrséget is váratlanul érte. „Engem őszintén meglepett a hír, mert azt hittem, hogy a hungáriás Fenyő Miki vált áldozattá. Első pillanatban nem tudtam, ki az a Fenyő János. Akkor ismertem meg, amikor megtörtént ez a bűncselekmény” – idézte fel.

Kovács úgy véli, Gyárfás Tamás felelőssége megállapítható az ügyben, bár azt is hangsúlyozta, hogy a „meggyőződés” kifejezést nem szívesen használja. „Meggyőződésem nem alakult ki ebben az ügyben, én inkább bűnösnek hiszem Gyárfás Tamást, mint ártatlannak. Ezt viszont merem állítani.”

A volt rendőr szerint

a legfőbb bizonyíték a Tasnádi Péternek adott állítólagos megbízás lehet, amely szerinte arra utal, hogy Gyárfás Tamás meg akarta öletni Fenyő Jánost.

A beszélgetés során szó esett a Portik–Gyárfás közti hangfelvételről is, amely sokak szerint kulcsfontosságú. Kovács így idézte az egyik mondatot: „A Portik kimondja, hogy neked volt egy problémád, amit én megszüntettem.” Ugyanakkor hozzátette, hogy „Gyárfás Tamás ezt soha nem mondja ki a beszélgetések során.”

Arra a kérdésre, miért nem reagált Gyárfás határozottabban a felvételen, Kovács azt mondta, hogy vélhetően nem akart szembeszállni Portikkal. „Többször hangoztatja, hogy ő gyáva ember... nem akar konfliktust, nem akar konfrontációt. Tehát ő gyakorlatilag sodródik a beszélgetéssel.”

A műsorban szóba került az is, miért csak hét év börtönt kapott Gyárfás Tamás, miközben Portik Tamást és Jozef Rohácot életfogytiglanra ítélték. Kovács így fogalmazott: „Ez nincs annyira bebizonyítva, mint a gyilkossági esetek többségében. Itt van egy bizonyos kétely, és vannak közvetett bizonyítékok, amelyeket a bíróságnak értékelni kellett.”

Korábban is volt próbálkozás Gyárfás meggyanúsítására, de ez nem valósult meg. „Azt mondta a felügyeletet gyakorló ügyészünk, hogy ő nem látja szakmailag indokoltnak, hogy meggyanúsítsuk Gyárfás Tamást” – mondta Kovács. Hozzátette: „Én nem is járhatok utána, nem is érdekel őszintén szólva. Én kapok egy parancsot, azt igyekszik az ember végrehajtani. Ilyen parancsot a Fenyő-ügyben kaptunk.”

A nyomozás során eljutottak Jozef Rohácig, akit DNS-minta alapján azonosítottak. „…és lásd csodát, kiderült, hogy ő az egyik elkövető. Az egyik DNS az ővé, ami ott maradt a helyszínen” – idézte fel a nyomozó, majd hozzátette, hogy „az a körülmény, hogy a Rohác a Portikék végrehajtó embere, ahhoz kétség nem fér.”

Kovács szerint az sem világos, hogy volt-e pénzügyi megállapodás Portik és Gyárfás között. Mint fogalmazott, lehet, hogy nem pénzről volt szó, hanem „kapcsolati tőkéről, hiszen politikai kapcsolatokra volt szüksége.” A beszélgetés végén a volt nyomozó így összegezte gondolatait: „Bíróként nem biztos, hogy mertem volna kimondani olyan ítéleteket, amelyeket láttunk.”


Link másolása
KÖVESS MINKET:


KÉK HÍREK
A Rovatból
Azt hitte, hogy új autót vett, de véletlenül a saját ellopott Hondáját vásárolta vissza
Több apró jelből állt össze a kép a brit férfinak: karcolások, csomagolások, GPS-előzmények. A kulcs végül egyértelművé tette a helyzetet.
Maier Vilmos - szmo.hu
2025. április 23.



Néhány héttel azután, hogy ellopták Ewan Valentine autóját, egy különös véletlen folytán újra megvette ugyanazt a járművet – anélkül, hogy tudta volna, hogy a saját korábbi autóját vásárolja vissza, írja a LADbible.

A brit férfi egy este figyelmeztetést kapott az ajtókamerájától, hogy merül az akkumulátor, de úgy döntött, majd csak másnap foglalkozik vele. Reggel a párja ébresztette azzal, hogy eltűnt az autó. Ewan azonnal értesítette a rendőrséget és a biztosítóját is.

Pár héttel később keresni kezdett egy új autót, és talált is egy olyan példányt, amely szinte teljesen megegyezett az előzővel: ugyanaz a szín, évjárat és kipufogórendszer. „Mindkettő olyan 22 ezer font (kb. 10 millió forint - a szerk.) körül volt, ami furcsa, mert ennek sokkal kevesebb volt a kilométeróra-állása” – mondta.

Miközben az autóért utazott, gyanút fogott:

„Már útközben megfordult a fejemben, hogy ez pontosan ugyanaz az autó. Lehet, hogy ez az?”

Később több olyan részletet is talált, amelyek megerősítették a gyanúját. A csomagtartóban egy sátorcövek és néhány fenyőág volt – ezek korábban is benne voltak. A középkonzolban régi édességcsomagolásait is megtalálta, a navigációs rendszer pedig olyan helyeket listázott, ahol az elmúlt években járt. Telefonja automatikusan csatlakozott a kocsihoz Bluetooth-on.

„Azt gondoltam, le kell húzódnom. Ez őrület” – mondta. Később felismerte az autó karcolásait, és észrevette, hogy az egyik alvázszám hiányzik.

Egy rendőrrel együtt felkereste a Honda szervizét, ahol a technikus egyből kinyitotta az autót az eredeti kulccsal. „El is felejtettem, hogy az eredeti kulcsban volt egy hagyományos kulcs is. A Honda szerelője kivette a kulcsból, és egyből kinyitotta az ajtót. Rögtön mondta, hogy igen, ez a tiéd.”

„Olyan szürreális volt – ott álltunk egy rendőrrel és három Honda-szerelővel, és csak ráztuk a fejünket némán pár percig. Mert nyilvánvalóan még soha nem találkoztak hasonló esettel” – tette hozzá.

Bár Ewan saját ajtókamerája pont akkor nem működött, a szomszédja felvételein látszott, ahogy a tolvajok kevesebb mint két perc alatt bejutnak az autóba és elhajtanak vele. Úgy véli, ez a kulcs nélküli indítási rendszer miatt történhetett meg ilyen gyorsan.

Azt is elmondta, hogy a kereskedés, ahol a visszavásárolt autót megvette, szerinte megbízható, és nem tudtak arról, hogy lopott járművet adtak el. „A rendőrség és a Honda is azt mondta, hogy ez az egyik legprofibb munka, amit valaha láttak, ami egy kicsit meg is nyugtatott” – fogalmazott.

A biztosító egyelőre nem fizetett, de szerinte jó eséllyel visszakaphatja az autót. „Jogi szempontból valószínűleg elég jó helyzetben vagyok, mert ahhoz, hogy valamit eladj, birtokolnod kell – márpedig ők technikailag nem birtokolták.”

Instagram-bejegyzését ezzel a mondattal zárta: „Csak velem történhet ilyen, a francba.”


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk

KÉK HÍREK
A Rovatból
Rendszeresen driftelget egy luxusautó a városban, kiakadt a székesfehérvári polgármester
A közterület-felügyelet rögzítette az esetet. A tűzpiros Corvette korábban is feltűnt a városban hasonló manőverekkel.
Maier Vilmos - szmo.hu
2025. április 23.



Székesfehérvár polgármestere Facebook-oldalán számolt be arról szerdán, hogy egy piros sportautó rendszeresen driftelget a városban, írja a Tények. Cser-Palkovics András szerint a nagy teljesítményű jármű lakott területen körözött hangosan, amit a közterület-felügyelők videón is rögzítettek.

„Közterület-felügyelő kollégáimnak tegnap este sikerült felvételeket készítenie egy nagy teljesítményű, nagy értékű és igen feltűnő sportautóról, amint lakott területen driftel”

– írta a polgármester.

A bejegyzés szerint nem ez volt az első alkalom, hogy a piros Corvette feltűnt a városban. „… ugyanezt az autót április 20-án, vasárnap éjjel a Gáz utcai körforgalomban is rögzítették a kamerák, szintén driftelés közben” – tette hozzá.

A városvezető kiemelte, hogy a közlekedés minden résztvevőjére figyelni kell, hiszen sokan élnek kis területen, különböző élethelyzetekből érkezve. „Kis helyen élünk sokan, gyerekekkel, idősekkel, kutyákkal, babakocsikkal, biciklisekkel, ezért viselkedésünkkel nem csak magunkért tartozunk felelősséggel. A biztonságra és a pihenés lehetőségére is oda kell figyelni” – hangsúlyozta.

A driftelő sportkocsiról több fotót is posztolt:


Link másolása
KÖVESS MINKET: