HÍREK
A Rovatból

Levelet írtak az ellenzéki miniszterelnök-jelöltek Hszi Csin-ping kínai elnöknek

Bármelyikük is nyer a választáson jövőre, leállítanák a Fudan egyetem és a Budapest-Belgrád vasútvonal építését – közölték.
Címkép: Global Panorama - szmo.hu
2021. június 22.



Nem kérnek a kínai hitelből, leállítanák a Fudan és a Budapest-Belgrád beruházásokat, de a két ország közös érdekeket szolgáló együttműködését folytatnák – üzenték meg az ellenzéki miniszterelnök-jelöltek a közösen jegyzett, Hszi Csin-pingnek, a Kínai Népköztársaság elnökének címzett levelükben.

A levelet Dobrev Klára, Fekete-Győr András, Jakab Péter, Márki-Zay Péter és Pálinkás József írták. Az ellenzéki vezetők szerint a közelmúlt eseményei sajnálatosan árnyékot vetettek a Kínai Népköztársaság és Magyarország sok szálon futó kapcsolatainak fejlődésére.

"A pártok versengésén alapuló, európai parlamenti demokráciákban a nagyberuházások mögötti széles körű politikai egyetértés előzetes megteremtése elengedhetetlen ahhoz, hogy az éppen hivatalban levő kormányzat legitim módon vállalhasson a megbízatási idején túlnyúló kötelezettséget. Kénytelenek vagyunk megállapítani, hogy a Belgrád-Budapest vasútvonal és a Fudan Egyetem budapesti campusa jelenlegi feltételek mellett való megépítése nélkülözi a magyarországi politikai erők közötti egyetértést, valamint a közvélemény többségének támogatását. Ennek legfontosabb oka, hogy a két beruházás előkészítése átláthatatlan, azokat a magyar kormányzat titkolózása övezi, ráadásul az előrehaladottabb vasúti beruházás környékén már megjelentek a jelenlegi magyarországi kormányzat gazdasági holdudvarának képviselői"

– áll a levélben.

Vállalják, hogy ha bármelyikük is Magyarország következő miniszterelnök lesz, a választói többség akaratával összhangban haladéktalanul leállítják mindkét beruházást a jelenlegi feltételek mellett, és nem kívánnak élni a projektek keretében a jelenlegi kormány által igényelt hitellel sem.

"Mindemellett őszintén bízunk abban, hogy a jelenlegi magyar kormánynak a két beruházással kapcsolatos hibás lépései, illetve ezek sajnálatos következményei nem képezik majd akadályát annak, hogy az országaink között sok szálon futó és hagyományosan jó kapcsolatok tovább fejlődhessenek" – tették hozzá a levélben.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Népszerű
Ajánljuk
Címlapról ajánljuk


HÍREK
A Rovatból
Magyar Péter: Orbán Viktor úgy van vele, hogy ha nem lehet az övé és az oligarcháké az uniós pénz, akkor inkább senkié ne legyen
Szerinte minden magyarnak az az érdeke, hogy a Tisza Párt nyerje a következő választást, és hazahozza a hazánknak járó uniós pénzeket.


Az uniós pénzekről posztolt Magyar Péter. A Tisza elnöke nem sokkal azután tette ki bejegyzését, hogy a kormánypárti médiumok többszöri kérdésére Gulyás Gergely a kormányinfón elmondta: szerinte a párt EP-képviselője, Kollár Kinga nem a magyarok érdekeit nézi, és korábbi kijelentései miatt távoznia kellene a posztjáról.

Magyar szerint „az Orbán-kormány ipari méretű korrupciója miatt nem érkezik meg a 8 ezer milliárd forint uniós forrás hazánkba. A TISZA még nem is létezett, amikor felfüggesztették a magyar embereknek járó uniós források kifizetését”.

„Orbán Viktor úgy van vele, hogy ha nem lehet az övé és az oligarcháké az uniós pénz, akkor inkább senkié ne legyen”

– tette hozzá a politikus.

Szerinte „ha Orbánék csatlakoznának az uniós ügyészséghez, akkor a magyar emberek azonnal megkaphatnák a fejenként 800 ezer forint uniós támogatást, amit egészségügyre, oktatásra, nyugdíjasokra, a magyar gazdákra és hazánk gazdaságának helyreállítására lehetne fordítani”.

Magyar Péter úgy fogalmazott:

„Minden magyar embernek az az érdeke, hogy Orbán Viktor és a Nemzeti Együttbűnözés Rendszere mielőbb elbukja a választást és így a TISZA hazahozhassa Brüsszelből a magyar embereknek járó uniós forrásokat.”

Hozzátette: „Nem maradt más számukra mint a gyűlöletkeltés, a megosztás és a hazugságcunami. Ebbe illeszkedik Orbán Viktor poloskázó gyűlöletbeszéde és a TISZA önkéntesei, nők és idős emberek ellen elkövetett fideszes fizikai erőszak is.”

Magyar Péter teljes bejegyzése:


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk
HÍREK
A Rovatból
Gulyás Gergely a Tisza tetemesnek mért előnyéről: Ezek nem kutatások, ezek befolyásolások
A miniszter szerint ugyanakkor igaz az, hogy a választásoknak más stratégiával kell nekimenni, mint négy évvel ezelőtt.


Ahogy arról korábban írtunk, jelentős előnyt mér a közvélemény-kutatásokban a 21 Kutatóintézet a Tisza Párt javára. Magyar Péter politikai formációja a teljes népesség körében 34 százalékon áll, míg a Fidesz támogatottsága jelenleg 28 százalék. Még nagyobb a különbség, ha a szavazásukat biztosra mondók között nézzük a számokat: ott 14 százalékpont az előny a Tisza javára. Becslések szerint akár félmillió emberrel is több szavazna az ellenzéki pártra, mint a Fideszre.

Ezekről a számokról is kérdezték Gulyás Gergelyt a csütörtöki Kormányinfón, ahogy arról is, hogy Rétvári Bence államtitkár szerint jövőre már nem lehet nyerni a négy éve még sikeres stratégiával.

A Miniszterelnökséget vezető miniszter utóbbi gondolattal egyet értett, szerinte ez minden választásra igaz. A közvélemény-kutatási adatokról azonban markánsabb véleménye volt. Mint mondta: „Ha valaki vissza tud emlékezni, ilyenkor volt az 2021 tavaszán, hogy ezek a kutatók elkezdték mérni: ha a baloldali pártok összefognak, akkor nyerni tudnak 5-10 százalékkal. Ez téves volt, mert nem sokkal később 20 százalékkal nyertünk”.

Hozzátette: a „baloldali közvélemény-kutatók” el akarják hitetni az emberekkel, hogy a Tisza Párt nyerni tud.

Szerinte a megjelent felmérések nem kutatások, hanem befolyásolások.

Ő úgy gondolja, a valós adatok alapján még mindig a kormánypártok vezetnek a felmérések alapján is.

Korábban Magyar Péter úgy reagált a számokra, hogy „most kezdődik az igazi tánc”.


Link másolása
KÖVESS MINKET:


HÍREK
A Rovatból
Török Gábor: Ezek a számok bizony már a Tisza magabiztos, kétharmadhoz közeli győzelmét jelenthetnék
A politológus szerint nemcsak az fontos, hogy mennyire pontosak és valósak a közölt számok, hanem hogy a politikai szereplők minkét fognak reagálni rá a közeljövőben.


Ahogy arról korábban írtunk, nagy arányú fölényt jelez a 21 Kutatóközpont a Tisza Párt javára. A közvélemény-kutató szerint a teljes népesség körében 34 százalékon áll az ellenzéki párt, míg a Fidesz támogatottsága jelenleg 28 százalék. A szavazásukat biztosra mondók körében pedig már 14 százalékpontos a Tisza előnye, ami a becslések szerint 4-500 ezer szavazó többletet is jelenthet.

Az eseményeket kommentálta már Török Gábor is. A politológus Facebook-oldalán azt írja:

„Egy újabb kutatás, egy újabb mérföldkő. Ezek a számok bizony már a Tisza magabiztos, kétharmadhoz közeli győzelmét jelenthetnék.”

Hozzáteszi: a számok „tavaly őszhöz képest is egy jelentős, meglepő fordulatot” prognosztizálnak.

Szerinte nemcsak az érdekes, hogy a szavazókra hogyan hatnak a jelzések, hanem az is, ahogyan a politikusokra. „Ahogy tavaly ősszel nagyot lendített a Tiszán, amikor először vezetett egy kutatásban, most bizonyára ezek a 2010 óta egyszer sem látott számok sem lesznek hatástalanok” – fogalmazott a szakértő.

Ugyanakkor azt is gondolja, hogy hamarosan érkeznek majd olyan számok is, amik gyökeresen más eredményt mutatnak. Szerinte azonban

„egy kampányban, ahol minden politikai fegyver, inkább az a fontos, hogy melyik hat jobban, melyik befolyásolja erősebben a döntéseket, mozgásokat.”

Mint arról korábban írtunk, Magyar Péter további munkáról írt a 21 Kutatóközpont adatai alapján, míg Gulyás Gergely a kormányinfón egyszerűen nem fogadta el hitelesnek azokat.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk

HÍREK
A Rovatból
Itt a nagy változás: áprilistól eltűnik a motorszám a forgalmiból – ez vár az autósokra
A változás könnyítést hozhat az autósoknak, de sokan pórul járhatnak, ha nem figyelnek. Adásvételnél különösen fontos az alapos ellenőrzés.


Április 1-jétől megszűnik a motorszám feltüntetése a magyar forgalmi engedélyekben. Az új szabályozás célja az adminisztráció egyszerűsítése és az autósokra nehezedő terhek csökkentése. Az új típusú forgalmikban nem szerepel már sem a motorszám, sem a motorkód, ugyanakkor ezek továbbra is megtalálhatók a járműnyilvántartásban és a műszaki adatlapokon, írta a Totalcar.

A szakmai állásfoglalások alapján a motorszám továbbra is a jármű egyedi azonosító jele, ezért azt nyilvántartásba kell venni.

Motorcsere esetén a tulajdonosnak be kell jelenteni a változást, azonban a forgalmi vagy törzskönyv cseréje már nem szükséges. A törzskönyvből egyébként már korábban kikerült ez az adat.

A portál szerint „sokan már annak is örülnének, ha az eredetiségvizsgát egyszerűen ‘adásvételi adónak’ neveznék, a procedúra pedig kimerülne annyiban, hogy befizetik az összeget mindenféle személyes megjelenés és vizsgálat nélkül”. A mostani lépés a korábbi eljárásokhoz képest könnyítést jelent, mivel kevesebb ügyintézéssel jár.

Korábban, ha egy jármű azonos típusú motorcserén esett át, az üzembentartó vagy bejegyeztette azt a forgalmiba, vagy olyan eredetvizsgálót keresett, aki rugalmasabban kezelte a helyzetet. A jogszabály szerint ugyan be kellett volna jegyezni az új motort, de mivel nem volt szankció az elmulasztásáért, sokan nem éltek ezzel. Ha az új és régi motor motorkódja megegyezett, akkor a tulajdonosok gyakran nem tartották szükségesnek a bejegyzést. A hatóságok sem vizsgálták ezt szigorúan.

Több helyen az eredetvizsgálaton sem ellenőrizték a motorszámot, ha a hivatalos nyilvántartásban csak a motorkód szerepelt.

Ilyenkor a vizsgabiztosnak nem kellett a motortérben keresgélnie a számsort, az autó pedig megkaphatta az 1-es minősítést, annak ellenére, hogy hivatalosan a motorcsere miatt 3-as minősítést kellett volna kapnia.

Az állami rendszerek – mint a JSZP, a KÖKIR és a KERT – továbbra is tartalmazzák a motorszámot és a motorkódot, és a jogszabály szerint ezek ellenőrzése továbbra is a vizsgálat része. Ha a vizsgabiztos eltérést talál az autóban lévő motor és a nyilvántartásban szereplő adatok között, megbuktathatja a járművet.

A Totalcar.hu felhívja a figyelmet arra, hogy

a motorszám forgalmiból való eltűnése sokakat megtéveszthet, különösen autóvásárláskor.

Ezért fontos, hogy adásvétel előtt mindenki lekérje a JSZP felületén elérhető járműadatokat, és ezeket összevesse a motoron található információkkal.

A cikk szerint a külföldről behozott járműveknél szintén elvárás a motorszám ellenőrzése, kivéve, ha az a motor elhelyezkedése miatt nem megoldható egy vizsgaállomáson. Ilyen például a CR TDI motoros Volkswagen Tiguan vagy az első generációs BMW X5, ahol a motorszámot szinte lehetetlen lefotózni.


Link másolása
KÖVESS MINKET: