Lázár János törvényt sértett a vasútvonal-bezárások elrendelésével a Közlekedő Tömeg szerint
Augusztus elseje óta tíz mellékvonalon pótlóbuszokkal szállítják az utasokat. Azonban a szervezet szerint ezt 60 nap után csak járati engedéllyel lehetne végezni.
Lázár János megsértette a Személyszállítási törvényt a vasútvonal-bezárások elrendelésével - írja a Közlekedő Tömeg a Facebook-oldalán.
Augusztus elseje óta pótlóbuszokkal szállítják az utasokat tíz mellékvonalon, miután az ottani vasúti személyszállítás szüneteltetéséről döntöttek. A Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület korábban azt írta a ennek kapcsán, hogy a közlekedésért felelős
Lázár János, nyilván „beijedt a sorozatos vasúti balesetektől, főleg a személyi sérülésestől és veszélyben érzi a karrierjét”.
A Közlekedő Tömeg pedig teljes káosznak nevezte a tervet, és szerintük olyan szakaszokat is lezártak, ahol előző nap még fejlesztések zajlottak.
A szervezet keddi Facebook-bejegyzésében azt írta, hogy a személyszállítási szolgáltatásokról törvény szerint hasonló vonatpótlás esetén rendkívüli helyzetre csak 60 napig lehet hivatkozni, ezt követően buszos pótlás csak a szakminiszter által kiadott járati engedéllyel végezhető.
„A járati engedély megadásának pedig előfeltétele, hogy a vasúttársaság bizonyítsa: a vonatpótlás az utasok számára nem jár kedvezőtlenebb feltételekkel, a vasúttársaságnak megtakarítást eredményez, környezetvédelmi szempontból pedig nem rosszabb, mint a vonatok közlekedtetése. A törvény szintén előírja az érintett önkormányzatokkal történő előzetes egyeztetést is” - tették hozzá. A Közlekedő Tömeg által benyújtott közérdekű adatigénylésre adott válaszában azonban a MÁV elismerte:
semmilyen döntéselőkészítő dokumentum nem született, mely alapján a miniszter jogszerűen járati engedélyt adhatott volna.
Ez a szervezet szerint azt jelenti, hogy a vasúttársaság
egy települési önkormányzattal sem konzultált az érintett 66 közül,
nem készített hatástanulmányt arról, hogy a vonatpótló autóbuszok a vonatoknál kisebb környezeti terheléssel látnák el a közszolgáltatási feladatot,
és nem sikerült kimutatást készítenie arról sem, hogy az autóbuszos szolgáltatás színvonala nem alacsonyabb, mint a vonatoké.
„Ezek hiányában a Személyszállítási törvény szerint Lázár János miniszter nem adhatott volna ki járati engedélyt a vonatpótló autóbuszokra.
Ez pedig nem csak egy bürokratikus mulasztás, hanem a mellékvonalakat használó utasok ezreinek és az érintett települések önkormányzatainak semmibe vétele” - írták a bejegyzésben. Szerintük emellett5 a 1370/2007 (EU) uniós rendelet kijátszása miatt veszélybe sodorja a közlekedésfejlesztési EU-s források Magyarországra érkezését is.
Lázár János megsértette a Személyszállítási törvényt a vasútvonal-bezárások elrendelésével - írja a Közlekedő Tömeg a Facebook-oldalán.
Augusztus elseje óta pótlóbuszokkal szállítják az utasokat tíz mellékvonalon, miután az ottani vasúti személyszállítás szüneteltetéséről döntöttek. A Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület korábban azt írta a ennek kapcsán, hogy a közlekedésért felelős
Regisztrálj, vagy lépj be, hogy tovább tudd olvasni a cikket!
Kinevették Nagy István agrárminisztert Bábolnán, amikor megköszönte a tüntető helyiek türelmét
A miniszter megpróbálta megnyugtatni a helyieket, de kifütyülték, és azt követelték, ne ott temessék el a száj- és körömfájás miatt leölt állatok tetemét.
Szerda reggel több tucat ember gyűlt össze Bábolnán a polgármesteri hivatal előtt, ahol Nagy István agrárminiszter egyeztet a város polgármesterével, a független Horváth Klárával és a térség országgyűlési képviselőjével, a fideszes Czunyiné Bertalan Judittal a ragadós száj- és körömfájás ügyében.
A tömeg azért demonstrált, mert a város határában jelölték ki az egyik dögkutat, ahova a száj- és körömfájás miatt leölt állatok tetemeit szállították több telephelyről is, többezres nagyságrendben.
A megbeszélései előtt Nagy István a hivatal lépcsőjéről szólt néhány szót a körülbelül 100-150 fős tömeghez. Megköszönte a helyiek türelmét, mire kinevették.
„Gondolják végig...el kell valahol temetni az állatokat?”
– kérdezte a miniszter.
A válasz a demonstrálóktól jött:
„De nem itt!”
A miniszter szerint a kijelölt dögkutak régóta ilyen célra szolgáló állami tulajdonú területek, és
„senkit nem fenyeget a legkisebb veszély sem”.
A tömeg erre felhördült és kifütyülte a minisztert, aki hozzátette, hogy ez a „pillanatnyi harag” az ára annak, hogy megmentsék a magyar állatállományt.
A tüntetők még akkor is a hivatal előtt álltak, amikor a miniszter távozott. Nagy István végül átvágott az élőláncon, és anélkül távozott, hogy bármit egyéb érdemit mondott volna. Többen azt kiabálták: „Menekül!”
Bábolnára egyébként rövid időn belül másodszor érkeztek a vírus miatt leölt állattetemek.
Szerda reggel több tucat ember gyűlt össze Bábolnán a polgármesteri hivatal előtt, ahol Nagy István agrárminiszter egyeztet a város polgármesterével, a független Horváth Klárával és a térség országgyűlési képviselőjével, a fideszes Czunyiné Bertalan Judittal a ragadós száj- és körömfájás ügyében.
A tömeg azért demonstrált, mert a város határában jelölték ki az egyik dögkutat, ahova a száj- és körömfájás miatt leölt állatok tetemeit szállították több telephelyről is, többezres nagyságrendben.
Regisztrálj, vagy lépj be, hogy tovább tudd olvasni a cikket!
Még mindig nem szolgáltattak igazságot a ralibaleset áldozatainak - egy anya és 12 éves lánya is meghalt
Aradi Gergely a 12 éves lányát és feleségét veszítette el. Úgy érzi, a felelősök hallgatnak, a kérdéseire máig nem kapott választ és senki sem kért tőle bocsánatot.
Aradi Gergely több mint egy évvel a tragédia után is válaszokat keres. A felesége és 12 éves kislánya 2024 márciusában vesztették életüket az Esztergom–Nyerges ralin, ahol egy versenyautó kisodródása következtében összesen öten haltak meg. Az Aradi család azért ment ki a versenyre, mert a kislány programja megváltozott, így még meg tudták nézni az apát, akinek előfutó résztvevőként az volt a feladata, hogy a hivatalos mezőny előtt haladjon végig a pályán, ellenőrizve a pálya állapotát és a futam előkészítését.
A férfi később elmondta: a családja eredetileg egy hosszú, egyenes szakaszon tartózkodott, nem pedig azon a ponton, ahol a baleset történt. Ide csak később sétáltak fel. Aradi épp a szervizből indult volna az újabb futamra, amikor értesítették, hogy baleset történt. „És akkor a semmiből hívott a Bendi sírva” – mondta a 444.hu-nak az apa, a fiára célozva, aki túlélte a tragédiát.
A Magyar Nemzeti Autósport Szövetség (MNASZ) közlése szerint a tragédia nézőktől elzárt területen történt, az elzárás pedig a szokásoknak megfelelően jelölve volt. A rendőrségi nyomozás jelenleg is tart, két gyanúsított van, több részlet viszont még nem tisztázott.
Az apa úgy gondolja, az Esztergom–Nyerges rali mindig is problémás helyszín volt, ezért több rendező kellett volna a helyszínre. Az is felmerült benne, hogy a balesetet okozó A licenccel rendelkező pilóta hogyan kaphatott versenyengedélyt anélkül, hogy korábban megfelelő eredményeket ért volna el. Szerinte ehhez több év versenyzés kell.
Aradi hangsúlyozta, hogy az MNASZ akkori raliszakág-vezetője kétszer is végigment a kérdéses szakaszon a tragédia előtt, így látnia kellett a veszélyes helyen álló tömeget. Úgy fogalmazott, a szervezőkre vonatkozó egyik kötelességre utalva:
„Ha a tömeget nem tudod kezelni, akkor leállítod a versenyt.”
Az interjúból kiderült, hogy a versenyzőpáros nem kereste fel az áldozatok hozzátartozóit, a navigátor pedig két héttel a tragédia után ismét rajthoz állt egy másik versenyen. A szövetség anno 200 ezer forintos hozzájárulást ajánlott fel a temetésre, amit Aradi méltatlan körülmények között kapott csak meg. Szeptemberben viszont volt egy jótékonysági gála, ahol az öt áldozat családja között osztották szét a bevételt.
A rendezvényen részt vett Szujó Zoltán, a szövetség elnöke is, aki öt példányt ajánlott fel saját könyvéből. Arra a kérdésre, hogy lesz-e kártérítés, akkor azt válaszolta: megvárják a rendőrségi vizsgálat eredményét. Aradit viszont azóta sem kereste senki a szövetségtől.
Aradi Gergely több mint egy évvel a tragédia után is válaszokat keres. A felesége és 12 éves kislánya 2024 márciusában vesztették életüket az Esztergom–Nyerges ralin, ahol egy versenyautó kisodródása következtében összesen öten haltak meg. Az Aradi család azért ment ki a versenyre, mert a kislány programja megváltozott, így még meg tudták nézni az apát, akinek előfutó résztvevőként az volt a feladata, hogy a hivatalos mezőny előtt haladjon végig a pályán, ellenőrizve a pálya állapotát és a futam előkészítését.
A férfi később elmondta: a családja eredetileg egy hosszú, egyenes szakaszon tartózkodott, nem pedig azon a ponton, ahol a baleset történt. Ide csak később sétáltak fel. Aradi épp a szervizből indult volna az újabb futamra, amikor értesítették, hogy baleset történt. „És akkor a semmiből hívott a Bendi sírva” – mondta a 444.hu-nak az apa, a fiára célozva, aki túlélte a tragédiát.
Regisztrálj, vagy lépj be, hogy tovább tudd olvasni a cikket!
Három földrengés rázta meg Isztambult, a legerősebb 6,2-es erősségű volt
Rövid időn belül egy 3,9-es, egy 6,2-es és egy 4,4-es földrengés is megrázta a 16 milliós lakosságú várost és környékét. Áldozatokról egyelőre nincs információ.
Egy erős, 6,2-es erősségű földrengés rázta meg szerdán Isztambult – közölte a török katasztrófavédelmi ügynökség, az AFAD, írja a Reuters.
Ez az egyik legerősebb földmozgás az utóbbi években a 16 milliós lakosságú városban.
A BBC arról ír, hogy nem is egy, hanem három földrengés is történt Isztambul környékén egy órán belül. Az első földrengés helyi idő szerint 12.13 perckor pattant ki Silivri környékén. Ez 3,9-es erősségű volt. A második, 6,2-es erősségű rengést, 12.49-kor észlelték ugyanazon a területen. A harmadik, 4,4-es erősségű földrengés Isztambul Buyukcekmece kerületében 12.51-kor pattant ki.
Bár az első jelentések nem számoltak be károkról és egyelőre sérültekről, áldozatokról sincs hír.
A BBC helyi tudósítója szerint ugyanakkor a rengés érezhető volt, az emberek pedig az utcára menekültek.
„Hat éve élek Isztambulban, de ilyet még nem tapasztaltam. Az épület megremegett. Néhány másodpercre fedezékbe húzódtam bent, majd kirohantam az épületből, amikor a rengés folytatódott. Egy szomszéd azt mondja, hogy a lakásában lámpák csapódtak a padlóra”
– írja Orla Guerin.
Az X-re egy ijesztő videó is felkerült. A felvételen a CNN török adása látható. A műsorvezető éppen interjút készít egy online bekapcsolódó közgazdásszal, amikor egyszer csak elkezd remegni a stúdió. A műsorvezető pedig kétségbeesetten félbeszakítja az interjúalanyt.
Elhalasztják az orosz-ukrán békét előkészítő tárgyalásokat Londonban – az ukránok már ott vannak, Marco Rubio nem is megy
Nem sokkal azután mondták le a mai találkozót, hogy kiderült: az amerikai külügyminiszter nem lesz jelen. Közben kiszivárgott, hogy Moszkva kész engedni.
Zelenszkij emberei már Londonban vannak, viszont a jelek szerint mégsem kerül sor arra a miniszteri szintű találkozóra, amit erre a napra egyeztettek le. Úgy volt, hogy Marco Rubio amerikai külügyminiszter is megy, ám ő nem sokkal korábban lemondta a találkozót, logisztikai okokra hivatkozva. Valószínűbb viszont, hogy azért marad távol, mert az USA béketervében szerepelt a Krím átengedése az oroszoknak, amit Ukrajna nem hajlandó elfogadni.
A brit külügyminisztérium közleményben tudatta, hogy a mára tervezett miniszteri szintű tárgyalásokat elhalasztották, és a megbeszéléseket hivatalnoki szinten folytatják a háttérben.
Volodimir Zelenszkij kabinetfőnöke, Andrij Jermak közben Londonba érkezett, és vele együtt utazott az ukrán védelmi miniszter, Rusztem Umerov, valamint Andrij Szibiga külügyminiszter is. Jermak a közösségi médiában azt írta: „Ma arról beszélünk majd, hogyan lehet elérni a teljes és feltétel nélküli tűzszünetet, mint az első lépést a teljes rendezési folyamat és az igazságos, fenntartható béke felé vezető úton.” Hozzátette: „Minden ellenére a békéért fogunk dolgozni.”
A tárgyalásokat a brit fél kiemelten fontosnak tartotta, és francia, valamint német delegációk is részt vettek volna a találkozón.
A megbeszélések elhalasztásának idején egyébként kiszivárogtak olyan információk, hogy Oroszország kész lehet lemondani három ukrán régióról, amelyet csak részben tart megszállás alatt, ha az Egyesült Államok elismeri a Krím-félsziget annektálását.
Zelenszkij emberei már Londonban vannak, viszont a jelek szerint mégsem kerül sor arra a miniszteri szintű találkozóra, amit erre a napra egyeztettek le. Úgy volt, hogy Marco Rubio amerikai külügyminiszter is megy, ám ő nem sokkal korábban lemondta a találkozót, logisztikai okokra hivatkozva. Valószínűbb viszont, hogy azért marad távol, mert az USA béketervében szerepelt a Krím átengedése az oroszoknak, amit Ukrajna nem hajlandó elfogadni.