Lázár János szerint eddig azért nem költöttek többet a vasútra, mert előbb látni akarták, hogy használják-e az utasok a vonatokat
Lázár János a hódmezővásárhelyi Rádió7 Közös nevező című műsorában azt közölte:
„Mi vagyunk Európában az egyetlen ország, akinek saját 5800 autóbusza van, és fenntartunk egy vasúti szolgáltatást is, ami (…) úgy néz ki, hogy négy vonatból három pontos, és eggyel vannak problémák”. A miniszter hozzátette, hogy ez ugyan rosszabb, mint Európa más országiban, de szerinte nem elviselhetetlen, hiszen „a hírekbe és a politikába az kerül be, ami rossz” - írja a Szegeder
Az építési és közlekedési miniszter a vasútfejlesztés kapcsán kifejtette, hogy eddig azért nem költöttek többet a vasútra, mert előbb látni akarták, hogy használják-e az utasok a vonatokat.
Magyarázata szerint a magyarok árérzékenyek, ezért tették olcsóbbá a vasúton utazást. Azt mondta, hogy korábban üres kocsik voltak, de az árreform után brutálisan megnőtt az utasok száma. Ez bizonyítja, hogy szükség van a közlekedésben a vasútra is.
A miniszter bejelentette, hogy 2025-ben indítják majd a fejlesztéseket, erről pedig majd január 7-én a Közlekedésinfón adnak részleteket.
„Lesz digitalizáció, lesz utaskomfort, lesz komoly minőségi változás", már a nyáron. „Ez lesz az első olyan akció, hogy 35 évvel a rendszerváltozás után a magyar állam a zsebébe nyúl és saját pénzből nagy volumenben vasutat épít”. Lesznek tenderek és új vasúti kocsik is - ígérte.
Budapest mellett a vidéki vasútat is fejleszteni akarják, mert az utazás ott is „az embereknek jár”. Példeként hozta fel Szegedet, ahol a kormánynak van egy olyan célkitűzése, hogy „Szegedet és térségét fölemelje”. Ehhez hozzájárul majd a BYD-gyár is - mondta a miniszter.
Makót is megemlítette, ahol a szerinte a német Continental egy szörnyű cég, „általában balosak, általában libsik”. A kínai befektetőkről pedig úgy vélekedett: a kínaiaknál nagyon sokat kell dolgozni, de megfizetik, és nem bonyolítanak semmit túl.