Kiderült: Ezért húzta le magyar ügyfeleit az Apple
Egy hete meghibásodott az Apple Pay, és a magyar felhasználóktól tömegesen kezdett el levonni indokolatlan összegeket. Most kiderült, miért történt az anomália.
Az elmúlt héten közel 800 ezer jogosulatlan tranzakciót könyvelt el az Apple, amelyek során összesen kétmilliárd forintot vontak le magyar ügyfelek számláiról. A hibát az Apple magyarországi elszámoló partnerénél történt technikai probléma okozta.
Az érintett pénzintézeteknek a Magyar Nemzeti Bank (MNB) egy munkanapon belüli visszatérítést írt elő azok számára, akik bejelentették a jogosulatlan tranzakciókat.
Noha több bank, mint például a Gránit és az Erste, azonnal megkezdte a visszatérítéseket,
néhány pénzügyi szolgáltató az Apple ügyfélszolgálatához irányította az ügyfeleket, ahol nem kaptak azonnali visszatérítést,
számolt be a hvg.hu.
A hibás tranzakciók többsége kisebb összegeket érintett, de voltak olyan esetek is, amikor több százezer forintot vontak le egy-egy ügyféltől. Az Apple eleinte nem adott tájékoztatást a problémáról, de később kiderült, hogy nem kibertámadás, hanem technikai hiba történt.
Az MNB további ellenőrzéseket helyezett kilátásba annak érdekében, hogy minden pénzintézet megfelelően járjon el az ügyben.
Végül az Apple visszafizette a hibás tranzakciók összegeit, így a bankok sem szenvedtek veszteséget.
A Magyar Bankszövetség közleményt adott ki, hangsúlyozva, hogy az ügyfelek adatai nem kerültek illetéktelen kezekbe, és az Apple visszafizeti a technikai hiba miatt levont pénzeket. Az MNB álláspontja szerint azonban az ügyfeleknek azonnali visszatérítést kell kapniuk, ha jelzik a jogosulatlan tranzakciót.