HÍREK

Itt vannak az első fotók a Zelenszkij-Orbán találkozóról

Havasi Bertalan, a miniszterelnök sajtófőnöke közleményében azt írta, hogy a megbeszélés legfontosabb témája a béke megteremtésének lehetősége. Az ukrán vezető az elnöki palotában fogadta Orbán Viktort.


Mint arról korábban írtunk, Kijevben találkozott egymással kedden Volodimir Zelenszkij ukrán elnök és Orbán Viktor magyar miniszterelnök.

Az MTI kedd délelőtt kiadta az első fotókat a találkozóról. Zelenszkij az elnöki palotában fogadta Orbán Viktort.

A magyar miniszterelnök először utazott az ukrán fővárosban azóta, hogy Oroszország 2022. február 24-én megtámadta az országot, rajta kívül az EU csaknem minden kormányfője tett már látogatást Kijevben.

Havasi Bertalan, a miniszterelnök sajtófőnöke közleményében azt írta, hogy a megbeszélés legfontosabb témája a béke megteremtésének lehetősége.

Link másolása
KÖVESS MINKET:

Népszerű
Ajánljuk
Címlapról ajánljuk


HÍREK
Eldőlt, hogy Orbán helyett Melonit választották a lengyelek
Az Európai Konzervatívok és Reformerek Szövetsége megtartotta alakuló ülését. A lengyel PiS marad ebben az EP-frakcióban.


Megtartotta alakuló ülését az Európai Konzervatívok és Reformerek Szövetsége (ECR) az Európai Parlamentben szerdán, írja a hvg.hu. Az ECR jelenleg a harmadik legnagyobb frakció az EP-ben 83 képviselővel, jelentős különbséggel lemaradva a második helyen álló Szociáldemokraták és az első helyen álló Európai Néppárt mögött.

A csoport létszáma növekedett az előző ötéves parlamenti ciklushoz képest. A frakció vezető ereje továbbra is a lengyel Jog és Igazságosság (PiS), valamint az Olasz Testvérek, Giorgia Meloni pártja.

A frakció jövőjével kapcsolatban jelentős találgatások merültek fel, különösen Orbán Viktor vasárnapi bejelentése után, miszerint a cseh ANO párt és az osztrák Szabadságpárt részvételével új politikai csoportot hoznak létre Patrióták néven. A spekulációk szerint számos kisebb párt mellett szó volt arról, hogy

esetleg a PiS is csatlakozhat Orbánékhoz, ami jelentősen meggyengítette volna Meloni frakcióját.

A szélsőjobboldalról érkeztek már jelentkezők, így például Marine Le Pen Nemzeti Tömörülése is csatlakozhat az új csoporthoz, ami az Identitás és Demokrácia (ID) frakció gyengüléséhez vezethet.

Az ECR alakuló ülésén azonban nem történt váratlan fordulat.

Késő délután Ryszard Czarneczki bejelentette az X-en, hogy Joachim Stanisław Brudziński lesz az ECR egyik társelnöke, megerősítve ezzel a PiS maradását a frakcióban. A másik társelnök Nicola Procaccini, az Olasz Testvérek politikusa, aki már korábban is betöltötte ezt a posztot.

Az ülésen Jaak Madison, az Észt Konzervatív Néppárt (EKRE) képviselője is csatlakozott az ECR-hez, 84 főre növelve a frakció létszámát.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

HÍREK
A Rovatból
Itt vannak a legfrissebb számok: ennyire mérték Magyar Péter pártját a biztos szavazók körében
Magyar Péter osztotta meg az Idea Intézet június végén készült felmérésének a főbb számait. A Tisza Párt alelnöke büszke az eredményre.


Úgy látszik, meglett az eredménye a Tisza Párt tavaszi országjárásának: Magyar Péter a közösségi oldalán közölte, hogy milyen jól állnak a legfrissebb mérések szerint.

„Egész jól nézünk ki a legfrissebb kutatásban”

- írta Magyar a posztjában.

„Ahhoz képest főleg, hogy az utóbbi három hónapban a 36 éves állampárt mindent bevetett: propaganda, 20 milliárdos kampányköltés, titkosszolgálat, Kubatov-lista, háborús uszítás.

A TISZA Párt ehhez képest érdemi költés és helyi jelöltek nélkül, párt szervezet és média hiányában ért el világraszóló eredményt. Köszönhetően nektek!”

- tette hozzá a politikus.

A bejegyzése alapján az idézett számok az Idea Intézet felméréséből származnak, ami június 19 és 27 között készült.

Link másolása
KÖVESS MINKET:


HÍREK
A Rovatból
Nem egyemberes show volt Magyar Péter tavaszi kampánya: ők segítettek neki elérni a 30 százalékot
A két kulcsember közül az egyik a startupok világából érkezett, míg a másik Magyar Péter asszisztense és sajtósa.


Két kulcsember segítette Magyar Péter és a Tisza Párt tavaszi kampányát és országjárását, egyikük a startupok világából érkezett és a háttérben maradna, másikuk Magyar Péter személyi asszisztense és sajtósa – írja a 444.hu. A lap szerint Magyar Péter országjárása nem volt egyszemélyes show, rengeteg háttérmunka állt mögötte.

A 444 információi szerint Farkas Dezső és Seprenyi Anita voltak Magyar Péter két fontos segítői a háttérben. Seprenyi Magyar személyi asszisztenseként lett ismert, Farkas pedig teljesen a háttérben maradt.
A lap részletesen bemutatja kettőjük karrierjét, ami a Világgazdasági Fórum fiatal vezetőknek szóló nemzetközi szervezetében találkozik.

Farkas Dezső nevét a Tisza Párt sehol nem tünteti fel, a vállalkozói szférából érkezett, és kapcsolatba hozható Demszky Gábor volt főpolgármester tanácsadójával, Mesterházy Ernővel. Seprenyi Anita hivatalosan is Magyar személyi asszisztense és sajtósa május óta, ezt a posztot Magyar Mártontól, Magyar Péter testvérétől vette át. Gyakran látni Magyar Péter mellett, és virtuális eseményeken is részt vesz vele.

Magyar Péter korábban azt nyilatkozta a kampányáról, hogy „jelenleg ez egy one man show, és operatív segítségem van”, és a választás után kezdik majd építeni a pártot.

A nyilvánosságban kevesen szerepeltek a Tisza Pártból, de a kezdetektől ott van a színpadon Nagy Ervin színművész, Rost Andrea operaénekes és Péter Petra, a Manna FM műsorvezetője.

Link másolása
KÖVESS MINKET:


HÍREK
A Rovatból
Vitézy Dávid szerint „teljes tévút”, hogy a kormány Debrecen mellé, a semmi közepére költöztetné a Közlekedési Múzeumot
A politikus öt érvet gyűjtött össze, amiért szerinte ballépés messzire vinni a fővárostól a múzeumot. Szerinte az intézményt minden Budapesthez köti.


Mi is megírtuk, hogy Lázár János bejelentése szerint Debrecenbe vinnék az új Közlekedési Múzeumot, méghozzá nem is akárhová: az M35-ös autópálya és az új BMW-gyárhoz vezető lehajtó által határolt 6,5 hektáros területre. A miniszter már májusban jelezte, hogy a kormány első olvasatban tárgyalta meg a javaslatot, miszerint a 150 milliárd forintos beruházást valahol a BMW-gyár közelében valósítanák meg. Úgy tűnik, ez az opció lesz a befutó,

Lázár szerint ugyanis a Közlekedési Múzeum Debrecenbe költöztetése az ország gazdasági érdeke.

A döntésről Vitézy Dávid, Budapest korábbi főpolgármester-jelöltje is elmondta a véleményét. Facebook-posztjában 5 érvet emelt ki, hogy szerinte „miért teljes tévút, hogy Lázár János a térképen jelzett Debrecen melletti külterületre költöztetné a Közlekedési Múzeumot.”

Bejegyzésében a következőt írja Vitézy:

„Budapesten és vonzáskörzetében él az ország lakosságának egyharmada, a nemzetközi turizmus is itt összpontosul. Messze itt van a legnagyobb közvetlenül elérhető közönség Magyarországon egy XXI. századi, a múltról és a jövőről egyaránt beszélő, világszínvonalú Közlekedési Múzeumnak.

Debrecenben a közvetlenül elérhető lakosság és turizmus is kevesebb, mint a tizede a budapestinek.”

A politikus második pontja szerint Budapest az ország közlekedési központja, Nyugat- és Kelet-Magyarországról is könnyen megközelíthető. Ezzel szemben egy Debrecentől tíz kilométerre fekvő hely Nyugat-Magyarországról akár 7-10 órás utazást is jelenthet.

„A Közlekedési Múzeumot minden Budapesthez köti: a szakmai és muzeológiai stáb, az egyetemi háttér, az intézmény 125 éves fővárosi története és lássuk be, a magyar közlekedéstörténet legfontosabb történetei is a kisföldalattitól a villamosokig, a Csepeltől az Ikarusig, Széchenyitől Ganz Ábrahámig”

– írja Vitézy a posztjában.

Vitézy negyedik pontja szerint ez a kormány döntött úgy, hogy a Közlekedési Múzeum új otthont kap Kőbányán, az Északi Járműjavítóban, ami egy autentikus vasúti csarnok. Az eddigi munkák, a 8 milliárd forint és a szakemberek sokéves erőfeszítései miatt súlyos hiba lenne ezt a projektet elvetni, mivel világszínvonalú, turisztikai vonzerőt képviselő terv született. „Személyes garanciát vállalok rá, hogy minden egyes forintért megdolgoztak a mérnökök, tervezők, kiállítástervezők.”

„A kiválasztott helyszín még Debrecenbe költöztetés esetén is abszurd volna: egy, minden városi szövettől távoli, gyalogosan és tömegközlekedéssel megközelíthetetlen területen nem lehet XXI. századi múzeumot csinálni, ez teljesen nyilvánvaló”

– zárta írását Vitézy Dávid.

Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk