Itt a Mokka X – az Opel eddigi legvagányabb szabadidő-autója
Új vevőkört tárt fel az Opel előtt 2012-ben a Mokka, amelyből összesen hatszázezer példány kelt el Európa-szerte. Korábban nem igazán kínált ugyanis SUV-t a márka, pedig a trendeket ismerve ez egy olyan terület, amit nem érdemes figyelmen kívül hagyni.
Dübörög a szabadidő-autós piac, amit az Opel talán még időben ismert fel:
nem árulok el titkot azzal, hogy nem a Mokka második generációs modellje az egyetlen újdonság, nem rég mutatkozott be a Crossland X, s már hamarosan itt a Grandland X is. Szóval jön az Opel SUV-offenzíva. Elsőként azonban a Mokka X-hez volt szerencsénk, amit összkerékhajtással próbálhattunk.

A kompakt SUV második generációs modellje már az első pillantásra vagányabbnak tűnik elődjéhez képest, megjelentek rajta ugyanis azok a változtatások, amik az új Opel dizájnirányzattal érkeztek a márkához.
Ezt főképp a szárny-alakú hűtőmaszk és a LED nappali menetfény kettős íve szemlélteti. A MOKKA X egy kicsivel szélesebb, szolidabb és maszkulinabb lett, az egész frontot letisztult fémfelületek uralják. Ehhez illik az opcionális LED hátsó lámpák kettős szárnymotívuma. Új színek is megjelentek a kínálatban, így már narancs és vörös fényezéssel is kérhetjük a kocsit.

Előnyére változott az autó utastere is, meghatározó elem az új Opel Astráéhoz igazodó, vízszintesen tagolt műszerfal, az új szórakoztató egység hét- vagy nyolccolos színes érintőképernyőjével, mely sok gombot és kapcsolót vált ki a korábbi műszerfalon.
A letisztult környezetben minden egyszerűen kezelhető és funkcionális. Akárcsak az új Opel Astra, már a piaci bevezetés pillanatától kínálja a MOKKA X is opcióként az Opel OnStar személyes online- és szolgáltatási asszisztenst.

Ezzel együtt az IntelliLink rendszer legújabb nemzedékének két változata is megjelenik a kompakt-SUV osztályban, Apple CarPlay vagy Android Auto útján hozva be az okostelefonok világát a járműbe.
Az utastér helykínálata nem sokat változott az elődhöz képest, négy felnőtt kényelmes tud utazni a kocsiban, amiben még a csomagjaik is gond nélkül elférnek.

A MOKKA X három benzin (115, 140, 152 Le)- és két dízel (110, 136 Le) motorral kapható, ebből a két erősebbik benzines és a nagyobb dízel kérhető összkerékhajtással, melyben elektromágneses, lamellás tengelykapcsoló osztja el fokozatmentesen a hajtóerőt a menethelyzetnek megfelelően. Amíg másféle elosztást nem követelnek meg az útviszonyok, rendszerint előre jut a teljes hajtónyomaték, vizes, síkos talajon automatikusan megváltozik az arány, s ugyanez történik, ha kátyún haladunk át vagy jégfoltra fut egy kerék.
S teszi ezt nagyon stabilan, mint az a 136 lóerős dízel tesztautónkban is kiderült, bár hozzáteszem, hogy összkerékkel nem az igazi a lendület, nem jön átütően a 320 Nm-es nyomaték, amit alátámaszt az is, hogy 10,3 másodperc alatt futja a Mokka X a százas sprintet. Persze a funkciója miatt nem is várunk robbanékony stílust, ez a kocsi nem versenyre született.

Több innovációt is bevezetett az új MOKKA X-ben az Opel, így például az adaptív első fényszórót, melynek kilenc különféle világítási funkciója van, a városi- és az országúti fénytől a baloldali közlekedésű országokban használatos turista-módig.
Az új, megbízható, hosszú élettartamú rendszer gyorsabban alkalmazkodik a pillanatnyi forgalmi és környezeti helyzethez, és ráadásul kevesebb áramot fogyaszt. Bővült és kifinomultabb lett az extrák sora is, kérhetünk táblafelismerőt, távolságtartót, sávtartót,
de további komfortot jelent a kulcs nélküli zárrendszer és motorindítás.

Az Opel MOKKA X 5 millió forint fölött indul, a legkedvezőbb dízelért 1,4 millióval kell többet fizetnünk, a nálunk járt tesztautó pedig 7,7-ről indul. A kicsi SUV három felszereltségi szinten érhető el: a Selection a belépő változat, majd az Enjoy és az Innovation kínál bőségesebb alternatívát.
Itt egy videó az autóról:
Adatok
Hengerűrtartalom: 1598 cm3
Teljesítmény: 100 kW (136 LE)/3500-4000
Nyomaték: 320 Nm/2000
Széndioxid kibocsátás: 124 g/km
Gyorsulás 0-100 km/h: 10,3 s
Végsebesség: 187 km/h
Tesztfogyasztás: 6,4 l/100 km
A modell alapára: 5.140.000 Ft
Tesztautó ára: 7.660.000 Ft