Helyreigazítás
A 2023. október 2. napján megjelent "Ki akarta rúgatni a tankerület, pedig csak a bérét akarta megkapni a makói tanár" - címmel megjelent cikkben az alábbi valótlan tényállítások hangoztak el:
- valótlan az az állítás, hogy a tankerület vezetője parancsba adta Oroszné Kopányi Katalinnak, hogy rúgja ki a renitens pedagógust.
- valótlan az az állítás, hogy az iskolaigazgató (Oroszné Kopányi Katalin) készségesen végrehajtotta a központ utasítását.
- valótlan az az állítás, hogy az óralátogatás célja a tanárnő lejáratása, elbizonytalanítása, lelki meghurcolása volt.
Ezzel szemben a valós tények a következők:
A Hódmezővásárhelyi Tankerületi Központ Szervezeti és Működési Szabályzatának II. fejezet 4. pontjában (2) (i) részletesen leírja a tankerületi igazgató munkáltatói jogait, a VII. fejezet (3) pontja az intézményvezető feladatait és jogait. Ez alapján a Makói József Attila Gimnázium igazgatójaként Oroszné Kopányi Katalin egyetlen dolgozó munkaviszonyát sem szüntetheti meg. A tankerületi igazgató asszony ezért nem is adhatott "parancsot" a pedagógus kirúgására.
Oroszné Kopányi Katalon matematika-rajz-informatika szakos tanár, szakvizsgázott pedagógus a matematikai tudás értékelése területén, és intézményvezető és középvezető területen. Több, mint 25 éve releváns szakmai gyakorlattal rendelkezik.
Igazgatóként feladata a pedagógusok óráinak látogatása, melynek alkalmával figyelnie kell a pedagógus és a csoport viszonyát. Általános pedagógiai kérdéseket tesz fel a látogatott óra kapcsán, illetve a látogatás alkalmával megbeszélést tart a pedagógus iskolai munkájával kapcsolatban. A Hódmezővásárhelyi Tankerületi Központ Szervezeti és Működési Szabályzatának VII. fejezet (5) (d) szerint az intézményvezető szervezi és ellenőrzi a köznevelési intézmény feladatainak végrehajtását, biztosítja a szakmai követelmények érényesülését, az óralátogatás célja ez.
Orosziné Kopányi Katalon mesterpedagógus, minősítési és tanfelügyeleti szakértőként dolgozik 2016 óta. Tapasztalattal rendelkezik az elmúlt 7 év munkája alapján a nem szakos órák megfigyelésében és értékelésében. A tanfelügyelet alkalmával standardokban meghatározott eljárásrend szerint, a megadott eszközök felhasználásával végez pedagógigai-szakmai ellenőrzéseket. Az ellenőrzések során alkalmazott eljárásrendek egységesek. A minősítő vizsga és a minősítési eljárás sorána bizottság a pedagógus kompetenciáinak fejlettségét állapítja meg a pedagógus tevékenységéről a kapott dokumentumok és a személyes tapasztalatok alapján.