Folytatódott a festésháború Ferencvárosban: ismét szivárványszínű a Tompa utcában található pad
Fradi-ultrák korábban zöld-fehérre festették át a főváros első szivárványos köztéri padját. Vasárnap este óta azonban ismét az eredeti színeiben látható.
Ahogy arról beszámoltunk, Fradi-ultrák szombatra zöld-fehérre festették át azt a Tompa utcában található szivárványszínű padot, amelyet néhány nappal korábban adott át az Amnesty International és a Ferencvárosi Önkormányzat.
"Megígértük és újrafestettük nektek és mindenkinek, aki velünk együtt egy nyitott, szabad és boldog országban akar élni. Vigyázzatok ti is rá!"
- jelentették be az Amnesty International Magyarország Facebook-oldalán, hogy vasárnap estére a pad újra az eredeti színeiben látható.
A jogvédő szervezet korábban azt közölte, hogy a pad zöld-fehérre festése miatt feljelentést tesznek, amihez szemtanúk jelentkezését is várják.
Ahogy arról beszámoltunk, Fradi-ultrák szombatra zöld-fehérre festették át azt a Tompa utcában található szivárványszínű padot, amelyet néhány nappal korábban adott át az Amnesty International és a Ferencvárosi Önkormányzat.
"Megígértük és újrafestettük nektek és mindenkinek, aki velünk együtt egy nyitott, szabad és boldog országban akar élni. Vigyázzatok ti is rá!"
- jelentették be az Amnesty International Magyarország Facebook-oldalán, hogy vasárnap estére a pad újra az eredeti színeiben látható.
Regisztrálj, vagy lépj be, hogy tovább tudd olvasni a cikket!
Az uniós pénzekről posztolt Magyar Péter. A Tisza elnöke nem sokkal azután tette ki bejegyzését, hogy a kormánypárti médiumok többszöri kérdésére Gulyás Gergely a kormányinfón elmondta: szerinte a párt EP-képviselője, Kollár Kinga nem a magyarok érdekeit nézi, és korábbi kijelentései miatt távoznia kellene a posztjáról.
Magyar szerint „az Orbán-kormány ipari méretű korrupciója miatt nem érkezik meg a 8 ezer milliárd forint uniós forrás hazánkba. A TISZA még nem is létezett, amikor felfüggesztették a magyar embereknek járó uniós források kifizetését”.
„Orbán Viktor úgy van vele, hogy ha nem lehet az övé és az oligarcháké az uniós pénz, akkor inkább senkié ne legyen”
– tette hozzá a politikus.
Szerinte „ha Orbánék csatlakoznának az uniós ügyészséghez, akkor a magyar emberek azonnal megkaphatnák a fejenként 800 ezer forint uniós támogatást, amit egészségügyre, oktatásra, nyugdíjasokra, a magyar gazdákra és hazánk gazdaságának helyreállítására lehetne fordítani”.
Magyar Péter úgy fogalmazott:
„Minden magyar embernek az az érdeke, hogy Orbán Viktor és a Nemzeti Együttbűnözés Rendszere mielőbb elbukja a választást és így a TISZA hazahozhassa Brüsszelből a magyar embereknek járó uniós forrásokat.”
Hozzátette: „Nem maradt más számukra mint a gyűlöletkeltés, a megosztás és a hazugságcunami. Ebbe illeszkedik Orbán Viktor poloskázó gyűlöletbeszéde és a TISZA önkéntesei, nők és idős emberek ellen elkövetett fideszes fizikai erőszak is.”
Az uniós pénzekről posztolt Magyar Péter. A Tisza elnöke nem sokkal azután tette ki bejegyzését, hogy a kormánypárti médiumok többszöri kérdésére Gulyás Gergely a kormányinfón elmondta: szerinte a párt EP-képviselője, Kollár Kinga nem a magyarok érdekeit nézi, és korábbi kijelentései miatt távoznia kellene a posztjáról.
Magyar szerint „az Orbán-kormány ipari méretű korrupciója miatt nem érkezik meg a 8 ezer milliárd forint uniós forrás hazánkba. A TISZA még nem is létezett, amikor felfüggesztették a magyar embereknek járó uniós források kifizetését”.
Regisztrálj, vagy lépj be, hogy tovább tudd olvasni a cikket!
Ahogy arról korábban írtunk, jelentős előnyt mér a közvélemény-kutatásokban a 21 Kutatóintézet a Tisza Párt javára. Magyar Péter politikai formációja a teljes népesség körében 34 százalékon áll, míg a Fidesz támogatottsága jelenleg 28 százalék. Még nagyobb a különbség, ha a szavazásukat biztosra mondók között nézzük a számokat: ott 14 százalékpont az előny a Tisza javára. Becslések szerint akár félmillió emberrel is több szavazna az ellenzéki pártra, mint a Fideszre.
Ezekről a számokról is kérdezték Gulyás Gergelyt a csütörtöki Kormányinfón, ahogy arról is, hogy Rétvári Bence államtitkár szerint jövőre már nem lehet nyerni a négy éve még sikeres stratégiával.
A Miniszterelnökséget vezető miniszter utóbbi gondolattal egyet értett, szerinte ez minden választásra igaz. A közvélemény-kutatási adatokról azonban markánsabb véleménye volt. Mint mondta: „Ha valaki vissza tud emlékezni, ilyenkor volt az 2021 tavaszán, hogy ezek a kutatók elkezdték mérni: ha a baloldali pártok összefognak, akkor nyerni tudnak 5-10 százalékkal. Ez téves volt, mert nem sokkal később 20 százalékkal nyertünk”.
Hozzátette: a „baloldali közvélemény-kutatók” el akarják hitetni az emberekkel, hogy a Tisza Párt nyerni tud.
Szerinte a megjelent felmérések nem kutatások, hanem befolyásolások.
Ő úgy gondolja, a valós adatok alapján még mindig a kormánypártok vezetnek a felmérések alapján is.
Korábban Magyar Péter úgy reagált a számokra, hogy „most kezdődik az igazi tánc”.
Ahogy arról korábban írtunk, jelentős előnyt mér a közvélemény-kutatásokban a 21 Kutatóintézet a Tisza Párt javára. Magyar Péter politikai formációja a teljes népesség körében 34 százalékon áll, míg a Fidesz támogatottsága jelenleg 28 százalék. Még nagyobb a különbség, ha a szavazásukat biztosra mondók között nézzük a számokat: ott 14 százalékpont az előny a Tisza javára. Becslések szerint akár félmillió emberrel is több szavazna az ellenzéki pártra, mint a Fideszre.
Török Gábor: Ezek a számok bizony már a Tisza magabiztos, kétharmadhoz közeli győzelmét jelenthetnék
A politológus szerint nemcsak az fontos, hogy mennyire pontosak és valósak a közölt számok, hanem hogy a politikai szereplők minkét fognak reagálni rá a közeljövőben.
Ahogy arról korábban írtunk, nagy arányú fölényt jelez a 21 Kutatóközpont a Tisza Párt javára. A közvélemény-kutató szerint a teljes népesség körében 34 százalékon áll az ellenzéki párt, míg a Fidesz támogatottsága jelenleg 28 százalék. A szavazásukat biztosra mondók körében pedig már 14 százalékpontos a Tisza előnye, ami a becslések szerint 4-500 ezer szavazó többletet is jelenthet.
Az eseményeket kommentálta már Török Gábor is. A politológus Facebook-oldalán azt írja:
„Egy újabb kutatás, egy újabb mérföldkő. Ezek a számok bizony már a Tisza magabiztos, kétharmadhoz közeli győzelmét jelenthetnék.”
Hozzáteszi: a számok „tavaly őszhöz képest is egy jelentős, meglepő fordulatot” prognosztizálnak.
Szerinte nemcsak az érdekes, hogy a szavazókra hogyan hatnak a jelzések, hanem az is, ahogyan a politikusokra. „Ahogy tavaly ősszel nagyot lendített a Tiszán, amikor először vezetett egy kutatásban, most bizonyára ezek a 2010 óta egyszer sem látott számok sem lesznek hatástalanok” – fogalmazott a szakértő.
Ugyanakkor azt is gondolja, hogy hamarosan érkeznek majd olyan számok is, amik gyökeresen más eredményt mutatnak. Szerinte azonban
„egy kampányban, ahol minden politikai fegyver, inkább az a fontos, hogy melyik hat jobban, melyik befolyásolja erősebben a döntéseket, mozgásokat.”
Mint arról korábban írtunk, Magyar Pétertovábbi munkáról írt a 21 Kutatóközpont adatai alapján, míg Gulyás Gergely a kormányinfón egyszerűen nem fogadta el hitelesnek azokat.
Ahogy arról korábban írtunk, nagy arányú fölényt jelez a 21 Kutatóközpont a Tisza Párt javára. A közvélemény-kutató szerint a teljes népesség körében 34 százalékon áll az ellenzéki párt, míg a Fidesz támogatottsága jelenleg 28 százalék. A szavazásukat biztosra mondók körében pedig már 14 százalékpontos a Tisza előnye, ami a becslések szerint 4-500 ezer szavazó többletet is jelenthet.
Április 1-jétől megszűnik a motorszám feltüntetése a magyar forgalmi engedélyekben. Az új szabályozás célja az adminisztráció egyszerűsítése és az autósokra nehezedő terhek csökkentése. Az új típusú forgalmikban nem szerepel már sem a motorszám, sem a motorkód, ugyanakkor ezek továbbra is megtalálhatók a járműnyilvántartásban és a műszaki adatlapokon, írta a Totalcar.
A szakmai állásfoglalások alapján a motorszám továbbra is a jármű egyedi azonosító jele, ezért azt nyilvántartásba kell venni.
Motorcsere esetén a tulajdonosnak be kell jelenteni a változást, azonban a forgalmi vagy törzskönyv cseréje már nem szükséges. A törzskönyvből egyébként már korábban kikerült ez az adat.
A portál szerint „sokan már annak is örülnének, ha az eredetiségvizsgát egyszerűen ‘adásvételi adónak’ neveznék, a procedúra pedig kimerülne annyiban, hogy befizetik az összeget mindenféle személyes megjelenés és vizsgálat nélkül”. A mostani lépés a korábbi eljárásokhoz képest könnyítést jelent, mivel kevesebb ügyintézéssel jár.
Korábban, ha egy jármű azonos típusú motorcserén esett át, az üzembentartó vagy bejegyeztette azt a forgalmiba, vagy olyan eredetvizsgálót keresett, aki rugalmasabban kezelte a helyzetet. A jogszabály szerint ugyan be kellett volna jegyezni az új motort, de mivel nem volt szankció az elmulasztásáért, sokan nem éltek ezzel. Ha az új és régi motor motorkódja megegyezett, akkor a tulajdonosok gyakran nem tartották szükségesnek a bejegyzést. A hatóságok sem vizsgálták ezt szigorúan.
Több helyen az eredetvizsgálaton sem ellenőrizték a motorszámot, ha a hivatalos nyilvántartásban csak a motorkód szerepelt.
Ilyenkor a vizsgabiztosnak nem kellett a motortérben keresgélnie a számsort, az autó pedig megkaphatta az 1-es minősítést, annak ellenére, hogy hivatalosan a motorcsere miatt 3-as minősítést kellett volna kapnia.
Az állami rendszerek – mint a JSZP, a KÖKIR és a KERT – továbbra is tartalmazzák a motorszámot és a motorkódot, és a jogszabály szerint ezek ellenőrzése továbbra is a vizsgálat része. Ha a vizsgabiztos eltérést talál az autóban lévő motor és a nyilvántartásban szereplő adatok között, megbuktathatja a járművet.
A Totalcar.hu felhívja a figyelmet arra, hogy
a motorszám forgalmiból való eltűnése sokakat megtéveszthet, különösen autóvásárláskor.
Ezért fontos, hogy adásvétel előtt mindenki lekérje a JSZP felületén elérhető járműadatokat, és ezeket összevesse a motoron található információkkal.
A cikk szerint a külföldről behozott járműveknél szintén elvárás a motorszám ellenőrzése, kivéve, ha az a motor elhelyezkedése miatt nem megoldható egy vizsgaállomáson. Ilyen például a CR TDI motoros Volkswagen Tiguan vagy az első generációs BMW X5, ahol a motorszámot szinte lehetetlen lefotózni.
Április 1-jétől megszűnik a motorszám feltüntetése a magyar forgalmi engedélyekben. Az új szabályozás célja az adminisztráció egyszerűsítése és az autósokra nehezedő terhek csökkentése. Az új típusú forgalmikban nem szerepel már sem a motorszám, sem a motorkód, ugyanakkor ezek továbbra is megtalálhatók a járműnyilvántartásban és a műszaki adatlapokon, írta a Totalcar.
A szakmai állásfoglalások alapján a motorszám továbbra is a jármű egyedi azonosító jele, ezért azt nyilvántartásba kell venni.
Motorcsere esetén a tulajdonosnak be kell jelenteni a változást, azonban a forgalmi vagy törzskönyv cseréje már nem szükséges. A törzskönyvből egyébként már korábban kikerült ez az adat.
Regisztrálj, vagy lépj be, hogy tovább tudd olvasni a cikket!