HÍREK
A Rovatból

Feljelentést tett a Budapest-Belgrád vasút felújításának kapcsán hűtlen kezelés gyanúja miatt Szél Bernadett

A felújítás a magyar állam legdrágább vasúti beruházása lenne, aminek megtérülését 130 és 2400 (!) év közé teszik. Ráadásul az adófizetőkkel fizettetnék meg - írja többek között.


Mint azt mi is megírtuk, a parlament kedden fogadta el a Budapest-Belgrád vasútfejlesztést elősegítő törvényt. A jogszabály biztosítja, hogy a projekt magyarországi szakaszához szükséges források rendelkezésre álljanak. A kiemelten közérdekű beruházás Budapest-Kelebia közti szakaszát 15 százalékban a magyar fél finanszírozza, 85 százalékban a kínai biztosítja a forrásokat. A hitelt a Kínai Export Import Bank folyósítja, ennek a hitelszerződésnek a megkötését teszi lehetővé a törvény.

A mintegy 1000 milliárd forintba kerülő beruházás vélhetően 130 év alatt térülhet meg. Pontos adatokat nem tudni, a projekttel kapcsolatos dokumentumokat azonban tíz évre titkosították.

Most Szél Bernadett független képviselő a közösségi oldalán bejelentette, hogy

"Feljelentést tettem a Budapest-Belgrád vasútvonal felújítási beruházása kapcsán hűtlen kezelés gyanújával. A kihallgatásra készen állok, a nyomozati anyagokba betekintést fogok kérni."

Mint írja: "Kezdésnek kiemelem, már bőven fizetjük a Fidesz és a Kínai Kommunista Párt nászajándékát. A kormány épp 82 milliárd forintot csoportosít át a projektre az idén eredetileg betervezett 61 milliárd forintos kiadáson felül, vagyis csak 2020-ban a kormány csak erre a beruházása 143 milliárd forintot szán."

A politikus azt is felveti, hogy " „A Kínai Népköztársaság Kormányának álláspontját beszerezve” dönthet a külgazdasági és külügyminiszter a beruházás iratainak nyilvánosságáról. Az tehát a dolog egyik fele, hogy a kínai kommunista párt diktál a kormánynak, miközben ők minket tele szájjal hazaárulóznak, de mindeközben mi — a magyar adófizetők és választópolgárok —

nem ismerhetjük meg a kínai hitel kondícióit, a beruházás indokoltságát, a megtérülés kilátásait. Mondom: fizethetünk, de nem kérdezhetünk."

A beruházás árairól, körülményeiről úgy vélekedik: "A vasútvonal felújítása a magyar állam legdrágább vasúti beruházása lenne (szakértői becslések szerint 3,6-4 milliárd forint körüli kilométer-árral), holott nem építésről, hanem felújításról van szó, azaz alig kell kisajátításokkal számolni, és a vonal kifejezetten könnyű, alföldi terepen halad, alagútépítésekre sem lesz szükség. Az eddig nyilvánosságra került, az ismert paraméterek alapján készült szakértői számítások 130 és 2400 (!) év közé teszik a projekt várható megtérülését. Ez a gyakorlatban a soha meg nem térülés kategóriája, ilyen kilátások mellett sem a magántőke, sem egy bank nem finanszírozná a beruházást. Ezért is tolják ránk, adófizetőkre, gondolván, hogy nekünk esélyünk sincs tiltakozni. Én meg azt mondom, ne hagyjuk ezt annyiban!"


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Népszerű
Ajánljuk
Címlapról ajánljuk


HÍREK
A Rovatból
Magyar Péter: Orbán Viktor úgy van vele, hogy ha nem lehet az övé és az oligarcháké az uniós pénz, akkor inkább senkié ne legyen
Szerinte minden magyarnak az az érdeke, hogy a Tisza Párt nyerje a következő választást, és hazahozza a hazánknak járó uniós pénzeket.


Az uniós pénzekről posztolt Magyar Péter. A Tisza elnöke nem sokkal azután tette ki bejegyzését, hogy a kormánypárti médiumok többszöri kérdésére Gulyás Gergely a kormányinfón elmondta: szerinte a párt EP-képviselője, Kollár Kinga nem a magyarok érdekeit nézi, és korábbi kijelentései miatt távoznia kellene a posztjáról.

Magyar szerint „az Orbán-kormány ipari méretű korrupciója miatt nem érkezik meg a 8 ezer milliárd forint uniós forrás hazánkba. A TISZA még nem is létezett, amikor felfüggesztették a magyar embereknek járó uniós források kifizetését”.

„Orbán Viktor úgy van vele, hogy ha nem lehet az övé és az oligarcháké az uniós pénz, akkor inkább senkié ne legyen”

– tette hozzá a politikus.

Szerinte „ha Orbánék csatlakoznának az uniós ügyészséghez, akkor a magyar emberek azonnal megkaphatnák a fejenként 800 ezer forint uniós támogatást, amit egészségügyre, oktatásra, nyugdíjasokra, a magyar gazdákra és hazánk gazdaságának helyreállítására lehetne fordítani”.

Magyar Péter úgy fogalmazott:

„Minden magyar embernek az az érdeke, hogy Orbán Viktor és a Nemzeti Együttbűnözés Rendszere mielőbb elbukja a választást és így a TISZA hazahozhassa Brüsszelből a magyar embereknek járó uniós forrásokat.”

Hozzátette: „Nem maradt más számukra mint a gyűlöletkeltés, a megosztás és a hazugságcunami. Ebbe illeszkedik Orbán Viktor poloskázó gyűlöletbeszéde és a TISZA önkéntesei, nők és idős emberek ellen elkövetett fideszes fizikai erőszak is.”

Magyar Péter teljes bejegyzése:


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk
HÍREK
A Rovatból
Orbán fogorvosával került korrupciógyanús ügyekbe korábban a Tisza rendezvényigazgatója
Zelcsényi Miklós korábban sportversenyeket szervezett, ma már a Tisza rendezvényein tűnik fel. Egy régi triatlonos ügy miatt azonban még mindig nyomoz a rendőrség.


Zelcsényi Miklós ma már a Tisza Párt rendezvényigazgatójaként ad interjúkat, de korábban sportszervezőként dolgozott, ő volt az Ultrabalaton nevű verseny főszervezője is.

Korábban Zelcsényi bejelentette, hogy átadja a Balatonman nevű cégét és az Ultrabalaton verseny szervezését a fiának és üzlettársának. Ezt követően teljes lendülettel kezdett el dolgozni a Tisza programjain.

2017-ben nagyon sokan részt vettek a Budapestman Triatlon Országos Bajnokságon, amit a Budapestman Kft. szervezett, ennek a cégnek Zelcsényi Miklós résztulajdonosa és ügyvezetője volt. A verseny a nevével ellentétben magánrendezvénynek számított – írja a 444.

A szervezéshez az állami forrást a Magyar Triatlon Szövetség biztosította. A szövetség akkori elnöke Bátorfi Béla volt, akit „Orbán fogorvosaként” is emlegetnek.

A 444-hez eljutott dokumentumok szerint a támogatás egy része megbízásokon keresztül Bátorfi köreihez került vissza.

A verseny körüli pénzmozgások miatt valaki feljelentést tett. A rendőrségi nyomozás azóta is tart. Bátorfi Béla 2014 és 2021 között vezette a triatlonszövetséget. A feljelentés épp egy Zelcsényi-cég által szervezett esemény kapcsán született. A portál szerint

több mint 32 millió forint került olyan gazdasági társaságokhoz, amelyek összeköthetők Bátorfival, de van olyan szerződés is, amit egyenesen a Dr. Bátorfi Agria Kerékpár és Triatlon Klubbal kötöttek.

Zelcsényi Miklós a 444 kérdéseire azt felelte, nem kötött fiktív szerződést a Balatonman triatlonverseny kapcsán 2017-ben, és azt is hozzátette: nincs takargatnivalója.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk

HÍREK
A Rovatból
Csaknem 6 millió forintból portalanítottak egy földutat Zabaron - egy házaspár miatt
Az önkormányzat szerint a beruházás a népességmegtartást szolgálta. A Magyar Falu Program biztosította a támogatást.


A Nógrád megyei Zabar településen csaknem 5,8 millió forintból portalanítottak egy külterületi földutat – szúrta ki a Borsod24.hu egy keddi posztban.

A nagyjából négyszáz fős falu az országos hidegrekordjairól ismert, most azonban a Magyar Falu Program – Széchenyi 2020 – Széchenyi Terv Plusz keretében megvalósult beruházás miatt került a figyelem középpontjába.

A település északi részén fekvő Malompusztára vezető földút felújítása során a portalanítást végezték el, amelyet az önkormányzat szerint a közlekedési nehézségek indokoltak. Mint írták, „száraz időben is nehéz volt a közlekedés rajta, esős, sáros időben pedig szinte lehetetlen volt”.

A fejlesztést azzal is indokolták, hogy a külterületi részre fiatal házaspár költözött, akik hosszú távon is ott szeretnének maradni. Az önkormányzat szerint „a falu népességmegtartó erejéhez elengedhetetlenül szükséges volt ezen útszakasz portalanítása”.

A beruházás összesen 5 763 656 forintba került, amelyhez a forrást állami támogatásból biztosították.

(via 444)


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk

HÍREK
A Rovatból
Itt a nagy változás: áprilistól eltűnik a motorszám a forgalmiból – ez vár az autósokra
A változás könnyítést hozhat az autósoknak, de sokan pórul járhatnak, ha nem figyelnek. Adásvételnél különösen fontos az alapos ellenőrzés.


Április 1-jétől megszűnik a motorszám feltüntetése a magyar forgalmi engedélyekben. Az új szabályozás célja az adminisztráció egyszerűsítése és az autósokra nehezedő terhek csökkentése. Az új típusú forgalmikban nem szerepel már sem a motorszám, sem a motorkód, ugyanakkor ezek továbbra is megtalálhatók a járműnyilvántartásban és a műszaki adatlapokon, írta a Totalcar.

A szakmai állásfoglalások alapján a motorszám továbbra is a jármű egyedi azonosító jele, ezért azt nyilvántartásba kell venni.

Motorcsere esetén a tulajdonosnak be kell jelenteni a változást, azonban a forgalmi vagy törzskönyv cseréje már nem szükséges. A törzskönyvből egyébként már korábban kikerült ez az adat.

A portál szerint „sokan már annak is örülnének, ha az eredetiségvizsgát egyszerűen ‘adásvételi adónak’ neveznék, a procedúra pedig kimerülne annyiban, hogy befizetik az összeget mindenféle személyes megjelenés és vizsgálat nélkül”. A mostani lépés a korábbi eljárásokhoz képest könnyítést jelent, mivel kevesebb ügyintézéssel jár.

Korábban, ha egy jármű azonos típusú motorcserén esett át, az üzembentartó vagy bejegyeztette azt a forgalmiba, vagy olyan eredetvizsgálót keresett, aki rugalmasabban kezelte a helyzetet. A jogszabály szerint ugyan be kellett volna jegyezni az új motort, de mivel nem volt szankció az elmulasztásáért, sokan nem éltek ezzel. Ha az új és régi motor motorkódja megegyezett, akkor a tulajdonosok gyakran nem tartották szükségesnek a bejegyzést. A hatóságok sem vizsgálták ezt szigorúan.

Több helyen az eredetvizsgálaton sem ellenőrizték a motorszámot, ha a hivatalos nyilvántartásban csak a motorkód szerepelt.

Ilyenkor a vizsgabiztosnak nem kellett a motortérben keresgélnie a számsort, az autó pedig megkaphatta az 1-es minősítést, annak ellenére, hogy hivatalosan a motorcsere miatt 3-as minősítést kellett volna kapnia.

Az állami rendszerek – mint a JSZP, a KÖKIR és a KERT – továbbra is tartalmazzák a motorszámot és a motorkódot, és a jogszabály szerint ezek ellenőrzése továbbra is a vizsgálat része. Ha a vizsgabiztos eltérést talál az autóban lévő motor és a nyilvántartásban szereplő adatok között, megbuktathatja a járművet.

A Totalcar.hu felhívja a figyelmet arra, hogy

a motorszám forgalmiból való eltűnése sokakat megtéveszthet, különösen autóvásárláskor.

Ezért fontos, hogy adásvétel előtt mindenki lekérje a JSZP felületén elérhető járműadatokat, és ezeket összevesse a motoron található információkkal.

A cikk szerint a külföldről behozott járműveknél szintén elvárás a motorszám ellenőrzése, kivéve, ha az a motor elhelyezkedése miatt nem megoldható egy vizsgaállomáson. Ilyen például a CR TDI motoros Volkswagen Tiguan vagy az első generációs BMW X5, ahol a motorszámot szinte lehetetlen lefotózni.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk