Ezt nem láttuk jönni: nem várt helyről kért segítséget az orosz haderőhöz a Wagner-vezér
Jevgyenyij Prigozsin kívánságlistáján F–35-ös vadászrepülőgépek és amerikai gránátvetők is szerepelnek, ezek beszerzéséhez kérte a Politico újságírójának közreműködését. Trollkodott persze.
Szarkasztikus hangüzenettel válaszolt a Politico megkeresésére Jevgyenyij Prigozsin, a Wagner-csoport alapítója: az orosz zsoldossereg vezetője többek között F–35-ös vadászrepülőgépeket és gránátvetőket kért az amerikai politikai lap újságírójától.
Nem vette komolyan Jevgyenyij Prigozsin a Politico megkeresését, amely szerint az orosz Orsis T–5000-es puska gyártója egy amerikai cégtől szerzett be lőszereket, és ezzel kapcsolatban kíváncsi lett volna a Wagner-vezér véleményére. Válaszában Prigozsin azt üzente Douglas Busvine újságírónak,
segítsen amerikai gyártmányú mesterlövészpuskákkal, géppuskákkal és gránátvetőkkel felszerelni az orosz zsoldossereget.
„Arra kérem, beszéljen a kapcsolataival, hogy megszerezhessük ezeket az ellátmányokat. És van még egy kérésem önökhöz: szóval az F–35-ösök. Ha lehetséges, ahogy korábban megbeszéltük, hogy Új-Zélandon keresztül vásároljuk fel az ellátást. Lehet, hogy Hawaiin kell majd tankolniuk, de nem igazán látok problémát” – mondta Prigozsin a felvételen.
A Wagner-csoport alapítója hozzátette: a hírhedt orosz fegyverkeserkedő, Viktor But készen áll arra, hogy minden szállítást lebonyolítson.
„Douglas, haver, teljesen elfelejtettem! Ha az üzlet létrejön, neked ajándékozom az Orsis puskám” – üzente az újságírónak Prigozsin.
Szarkasztikus hangüzenettel válaszolt a Politico megkeresésére Jevgyenyij Prigozsin, a Wagner-csoport alapítója: az orosz zsoldossereg vezetője többek között F–35-ös vadászrepülőgépeket és gránátvetőket kért az amerikai politikai lap újságírójától.
Nem vette komolyan Jevgyenyij Prigozsin a Politico megkeresését, amely szerint az orosz Orsis T–5000-es puska gyártója egy amerikai cégtől szerzett be lőszereket, és ezzel kapcsolatban kíváncsi lett volna a Wagner-vezér véleményére. Válaszában Prigozsin azt üzente Douglas Busvine újságírónak,
Regisztrálj, vagy lépj be, hogy tovább tudd olvasni a cikket!
Az uniós pénzekről posztolt Magyar Péter. A Tisza elnöke nem sokkal azután tette ki bejegyzését, hogy a kormánypárti médiumok többszöri kérdésére Gulyás Gergely a kormányinfón elmondta: szerinte a párt EP-képviselője, Kollár Kinga nem a magyarok érdekeit nézi, és korábbi kijelentései miatt távoznia kellene a posztjáról.
Magyar szerint „az Orbán-kormány ipari méretű korrupciója miatt nem érkezik meg a 8 ezer milliárd forint uniós forrás hazánkba. A TISZA még nem is létezett, amikor felfüggesztették a magyar embereknek járó uniós források kifizetését”.
„Orbán Viktor úgy van vele, hogy ha nem lehet az övé és az oligarcháké az uniós pénz, akkor inkább senkié ne legyen”
– tette hozzá a politikus.
Szerinte „ha Orbánék csatlakoznának az uniós ügyészséghez, akkor a magyar emberek azonnal megkaphatnák a fejenként 800 ezer forint uniós támogatást, amit egészségügyre, oktatásra, nyugdíjasokra, a magyar gazdákra és hazánk gazdaságának helyreállítására lehetne fordítani”.
Magyar Péter úgy fogalmazott:
„Minden magyar embernek az az érdeke, hogy Orbán Viktor és a Nemzeti Együttbűnözés Rendszere mielőbb elbukja a választást és így a TISZA hazahozhassa Brüsszelből a magyar embereknek járó uniós forrásokat.”
Hozzátette: „Nem maradt más számukra mint a gyűlöletkeltés, a megosztás és a hazugságcunami. Ebbe illeszkedik Orbán Viktor poloskázó gyűlöletbeszéde és a TISZA önkéntesei, nők és idős emberek ellen elkövetett fideszes fizikai erőszak is.”
Az uniós pénzekről posztolt Magyar Péter. A Tisza elnöke nem sokkal azután tette ki bejegyzését, hogy a kormánypárti médiumok többszöri kérdésére Gulyás Gergely a kormányinfón elmondta: szerinte a párt EP-képviselője, Kollár Kinga nem a magyarok érdekeit nézi, és korábbi kijelentései miatt távoznia kellene a posztjáról.
Magyar szerint „az Orbán-kormány ipari méretű korrupciója miatt nem érkezik meg a 8 ezer milliárd forint uniós forrás hazánkba. A TISZA még nem is létezett, amikor felfüggesztették a magyar embereknek járó uniós források kifizetését”.
Regisztrálj, vagy lépj be, hogy tovább tudd olvasni a cikket!
Orbán fogorvosával került korrupciógyanús ügyekbe korábban a Tisza rendezvényigazgatója
Zelcsényi Miklós korábban sportversenyeket szervezett, ma már a Tisza rendezvényein tűnik fel. Egy régi triatlonos ügy miatt azonban még mindig nyomoz a rendőrség.
Zelcsényi Miklós ma már a Tisza Párt rendezvényigazgatójaként ad interjúkat, de korábban sportszervezőként dolgozott, ő volt az Ultrabalaton nevű verseny főszervezője is.
Korábban Zelcsényi bejelentette, hogy átadja a Balatonman nevű cégét és az Ultrabalaton verseny szervezését a fiának és üzlettársának. Ezt követően teljes lendülettel kezdett el dolgozni a Tisza programjain.
2017-ben nagyon sokan részt vettek a Budapestman Triatlon Országos Bajnokságon, amit a Budapestman Kft. szervezett, ennek a cégnek Zelcsényi Miklós résztulajdonosa és ügyvezetője volt. A verseny a nevével ellentétben magánrendezvénynek számított – írja a 444.
A szervezéshez az állami forrást a Magyar Triatlon Szövetség biztosította. A szövetség akkori elnöke Bátorfi Béla volt, akit „Orbán fogorvosaként” is emlegetnek.
A 444-hez eljutott dokumentumok szerint a támogatás egy része megbízásokon keresztül Bátorfi köreihez került vissza.
A verseny körüli pénzmozgások miatt valaki feljelentést tett. A rendőrségi nyomozás azóta is tart. Bátorfi Béla 2014 és 2021 között vezette a triatlonszövetséget. A feljelentés épp egy Zelcsényi-cég által szervezett esemény kapcsán született. A portál szerint
több mint 32 millió forint került olyan gazdasági társaságokhoz, amelyek összeköthetők Bátorfival, de van olyan szerződés is, amit egyenesen a Dr. Bátorfi Agria Kerékpár és Triatlon Klubbal kötöttek.
Zelcsényi Miklós a 444 kérdéseire azt felelte, nem kötött fiktív szerződést a Balatonman triatlonverseny kapcsán 2017-ben, és azt is hozzátette: nincs takargatnivalója.
Zelcsényi Miklós ma már a Tisza Párt rendezvényigazgatójaként ad interjúkat, de korábban sportszervezőként dolgozott, ő volt az Ultrabalaton nevű verseny főszervezője is.
Korábban Zelcsényi bejelentette, hogy átadja a Balatonman nevű cégét és az Ultrabalaton verseny szervezését a fiának és üzlettársának. Ezt követően teljes lendülettel kezdett el dolgozni a Tisza programjain.
Regisztrálj, vagy lépj be, hogy tovább tudd olvasni a cikket!
A Nógrád megyei Zabar településen csaknem 5,8 millió forintból portalanítottak egy külterületi földutat – szúrta ki a Borsod24.hu egy keddi posztban.
A nagyjából négyszáz fős falu az országos hidegrekordjairól ismert, most azonban a Magyar Falu Program – Széchenyi 2020 – Széchenyi Terv Plusz keretében megvalósult beruházás miatt került a figyelem középpontjába.
A település északi részén fekvő Malompusztára vezető földút felújítása során a portalanítást végezték el, amelyet az önkormányzat szerint a közlekedési nehézségek indokoltak. Mint írták, „száraz időben is nehéz volt a közlekedés rajta, esős, sáros időben pedig szinte lehetetlen volt”.
A fejlesztést azzal is indokolták, hogy a külterületi részre fiatal házaspár költözött, akik hosszú távon is ott szeretnének maradni. Az önkormányzat szerint „a falu népességmegtartó erejéhez elengedhetetlenül szükséges volt ezen útszakasz portalanítása”.
A beruházás összesen 5 763 656 forintba került, amelyhez a forrást állami támogatásból biztosították.
A Nógrád megyei Zabar településen csaknem 5,8 millió forintból portalanítottak egy külterületi földutat – szúrta ki a Borsod24.hu egy keddi posztban.
A nagyjából négyszáz fős falu az országos hidegrekordjairól ismert, most azonban a Magyar Falu Program – Széchenyi 2020 – Széchenyi Terv Plusz keretében megvalósult beruházás miatt került a figyelem középpontjába.
Regisztrálj, vagy lépj be, hogy tovább tudd olvasni a cikket!
Április 1-jétől megszűnik a motorszám feltüntetése a magyar forgalmi engedélyekben. Az új szabályozás célja az adminisztráció egyszerűsítése és az autósokra nehezedő terhek csökkentése. Az új típusú forgalmikban nem szerepel már sem a motorszám, sem a motorkód, ugyanakkor ezek továbbra is megtalálhatók a járműnyilvántartásban és a műszaki adatlapokon, írta a Totalcar.
A szakmai állásfoglalások alapján a motorszám továbbra is a jármű egyedi azonosító jele, ezért azt nyilvántartásba kell venni.
Motorcsere esetén a tulajdonosnak be kell jelenteni a változást, azonban a forgalmi vagy törzskönyv cseréje már nem szükséges. A törzskönyvből egyébként már korábban kikerült ez az adat.
A portál szerint „sokan már annak is örülnének, ha az eredetiségvizsgát egyszerűen ‘adásvételi adónak’ neveznék, a procedúra pedig kimerülne annyiban, hogy befizetik az összeget mindenféle személyes megjelenés és vizsgálat nélkül”. A mostani lépés a korábbi eljárásokhoz képest könnyítést jelent, mivel kevesebb ügyintézéssel jár.
Korábban, ha egy jármű azonos típusú motorcserén esett át, az üzembentartó vagy bejegyeztette azt a forgalmiba, vagy olyan eredetvizsgálót keresett, aki rugalmasabban kezelte a helyzetet. A jogszabály szerint ugyan be kellett volna jegyezni az új motort, de mivel nem volt szankció az elmulasztásáért, sokan nem éltek ezzel. Ha az új és régi motor motorkódja megegyezett, akkor a tulajdonosok gyakran nem tartották szükségesnek a bejegyzést. A hatóságok sem vizsgálták ezt szigorúan.
Több helyen az eredetvizsgálaton sem ellenőrizték a motorszámot, ha a hivatalos nyilvántartásban csak a motorkód szerepelt.
Ilyenkor a vizsgabiztosnak nem kellett a motortérben keresgélnie a számsort, az autó pedig megkaphatta az 1-es minősítést, annak ellenére, hogy hivatalosan a motorcsere miatt 3-as minősítést kellett volna kapnia.
Az állami rendszerek – mint a JSZP, a KÖKIR és a KERT – továbbra is tartalmazzák a motorszámot és a motorkódot, és a jogszabály szerint ezek ellenőrzése továbbra is a vizsgálat része. Ha a vizsgabiztos eltérést talál az autóban lévő motor és a nyilvántartásban szereplő adatok között, megbuktathatja a járművet.
A Totalcar.hu felhívja a figyelmet arra, hogy
a motorszám forgalmiból való eltűnése sokakat megtéveszthet, különösen autóvásárláskor.
Ezért fontos, hogy adásvétel előtt mindenki lekérje a JSZP felületén elérhető járműadatokat, és ezeket összevesse a motoron található információkkal.
A cikk szerint a külföldről behozott járműveknél szintén elvárás a motorszám ellenőrzése, kivéve, ha az a motor elhelyezkedése miatt nem megoldható egy vizsgaállomáson. Ilyen például a CR TDI motoros Volkswagen Tiguan vagy az első generációs BMW X5, ahol a motorszámot szinte lehetetlen lefotózni.
Április 1-jétől megszűnik a motorszám feltüntetése a magyar forgalmi engedélyekben. Az új szabályozás célja az adminisztráció egyszerűsítése és az autósokra nehezedő terhek csökkentése. Az új típusú forgalmikban nem szerepel már sem a motorszám, sem a motorkód, ugyanakkor ezek továbbra is megtalálhatók a járműnyilvántartásban és a műszaki adatlapokon, írta a Totalcar.
A szakmai állásfoglalások alapján a motorszám továbbra is a jármű egyedi azonosító jele, ezért azt nyilvántartásba kell venni.
Motorcsere esetén a tulajdonosnak be kell jelenteni a változást, azonban a forgalmi vagy törzskönyv cseréje már nem szükséges. A törzskönyvből egyébként már korábban kikerült ez az adat.
Regisztrálj, vagy lépj be, hogy tovább tudd olvasni a cikket!