Beszólt Magyar Péter Lázárnak: Soha nem látott válságba sodorták a MÁV-ot – A vonat nem vár. És a magyar emberek sem
Magyar Péter az egészségügyi intézmények után augusztus végén a MÁV helyzetére fókuszált, a mini országjárás során egyebek közt ősrégi mozdonnyal fotózkodott, és felkeresett tragikus állapotban lévő vasútállomásokat is.
Ma a Nyugatiból posztolt egy fotót, ahol egy olyan épület előtt áll, amelyből 1929 óta kézzel (!) állítják a váltókat máig a vasutasok.
Majd 16 pontban, Lázár János miniszternek címezve sorolta fel a vasút legégetőbb problémáit. Vitézy Dávid után tehát a Tisza Párt elnöke is célba vette a közlekedésért felelős minisztert, akinek egyébként sem volt jó nyara a sorozatos leállások, balesetek és főként amiatt a hétvége miatt, amikor mindhárom budapesti fejpályaudvar elesett.
"Lázár Miniszter úr!
Miniszter úr,
1. Körülbelül hárommillió percet, vagyis öt év nyolc hónapot késtek a MÁV vonatai 2023-ban, ami a számítási módszertan szerinti 2017-es bevezetése óta a legrosszabb eredmény, úgy, hogy a hat perc alatti késések nem is számítanak bele a statisztikába.
2. A héten volt olyan nap, amikor a főváros mindhárom fejpályaudvara képtelen volt utasokat fogadni.
3. Rengeteg honfitársunknak okoz kellemetlenséget és munkaügyi problémákat a vasút működésének kiszámíthatatlansága. A késések miatt egyre többen veszítik el a munkájukat.
4. A vasúti dolgozók jelentős része vállalhatatlan körülmények között kénytelen dolgozni (néha 50 fok feletti hőmérséklet van a mozdonyokon, vasúti kocsikban és a személyzeti helyiségekben, az alapvető higéniai körülmények hiányában, ágyipoloskás rozoga kanapékon, illemhely nélküli helyiségekben kénytelenek “pihenni” a vasutasok).
5. 2024-ben a nagy múltú Magyar Államvasutak állomás- és kiszolgáló épületeinek jelentős része romos, életveszélyes állapotban van, húsz évvel az uniós csatlakozásunk után.
6. A kormány óriási összegeket szór el vasúti presztízs beruházásokra, miközben az ország jelentős részén 50-60 éves mozdonyok és vasúti kocsik várják az utasokat. A HÉV szerelvényekről nem is beszélve.
8. A MÁV vonalain szerte az országban szeméthalom és méteres parlagfű mezők/erdők láthatók, megszegve több vonatkozó jogszabályt, veszélyeztetve több millió honfitársunk egészségét.
9. Önök vidékbarátnak hazudják magukat és sorra zárják be a vasúti szárnyvonalakat.
10. Önök az egészségügyi kormányzáshoz hasonlóan inkább arra fordítanak energiát, hogy tiltsák a MÁV területén a fotózást és a videózást, valamint, hogy mindenhol elérhető legyenek a NER propagandakiadványai, mintsem arra, hogy a vasút alkalmas legyen az alapvető közfeladatai ellátására.
11. 2024-ben a MÁV vonalainak, szerelvényeinek, alul- és felüljáróinak, épületeinek döntő többsége nem akadálymentesített, így milliónyi kerekesszékes, idős, vagy babakocsit toló honfitársunk eleve elesik a vasúti közlekedés használatának lehetőségétől.
13. A szükséges karbantartás hiánya miatt egyre növekszik a balesetveszély a MÁV vonalain.
14. A vasúti infrastruktúra fejlesztése és karbantartása sokszor a piaci ár és a szomszédos országok árszínvonalának többszöröséért történt. A százmilliárdos különbözet a Nemzeti Együttbűnözés Rendszerének oligarcháihoz került, ezen források hiánya pedig ellehetetleníti a vasút legszükségesebb fejlesztéseit is.
15. Az Európai Unió óriási forrásokat bocsát a tagállamok rendelkezésére a vasúti fejlesztésekre. Önök ahelyett, hogy már két éve megkezdték volna a létfontosságú fejlesztéseket az uniós forrásokból, inkább százmilliárd forint közpénzt égettek el az Unió elleni propaganda oltárán és nem vállalják a szükséges korrupció ellenes intézkedéseket és ezért hazánk elesik a fejlesztési forrásoktól.
Elég volt!
ui.: Az ország egyik legnagyobb pályaudvarán nem hogy digitalizálva nincs a váltóállítás, de még automatizálva sincs. Miniszter úr, 1929 óta kézzel történik a váltók állítása a képen látható épületből."