Belügyminisztérium: félmillióan nem jelentek meg a lefoglalt időpontban az egészségügyi vizsgálaton az új alkalmazás bevezetése óta
A Belügyminisztérium szerint sok páciens nem jelent meg a lefoglalt időpontban az egészségügyi vizsgálaton. Közlésük szerint az egészségügyi időpontfoglalást az EgészségAblak alkalmazás új funkciója megkönnyíti, de majdnem félmillió időpont maradt kihasználatlanul az elindítása óta.
Az ingyenesen letölthető EgészségAblak applikáción keresztül július 1-től van lehetőség időpontot foglalni a járóbeteg-szakrendelésekre.
Az EgészségAblak segítségével a felhasználók a lefoglalt időpontokat összekapcsolhatják telefonjuk naptárával, ezzel megkönnyítve a mindennapi tervezést és az értesítések személyre szabását. Az applikáció újításának célja, hogy még gyorsabb és kényelmesebb időpontfoglalási lehetőséget biztosítson - közölték.
A statisztikák azonban azt mutatják, hogy az időpontok jelentős része kihasználatlan marad.
Az új foglalási lehetőség bevezetése óta - mindössze három és fél hónap alatt - csaknem 2 millió 400 ezer időpontfoglalás történt. Ebből 441 875 alkalommal azonban a páciensek nem jelentek meg a lefoglalt időpontjukban.
Ez azt jelenti, hogy
A tárca figyelmeztet rá, hogy a távolmaradások minimalizálása érdekében rendkívül fontos a foglalások lemondása, amennyiben a foglaló mégsem tud elmenni az időpontra. Az EgészségAblak applikáció erre is lehetőséget biztosít, a beteg egy gombnyomással lemondhatja az időpontját. Így csökkenthető a fölöslegesen foglalt időpontok száma, és segíthető, hogy más páciensek hozzáférjenek az ellátáshoz.
"Bízunk abban, hogy az új digitális megoldások, az EgészségAblak alkalmazás által kínált lehetőségek, valamint a tudatos hozzáállás hozzájárulhat a gördülékenyebb és hatékonyabb egészségügyi ellátáshoz" - írták.