1,3 milliárd forintért árverezte el az állam Balatonföldvár egyik legértékesebb területét
A Rákóczi Ferenc utcai, egykor szállodaként üzemelő ingatlan évek óta üresen állt. Az egyik új tulajdonos a Tiborcz Istvánhoz köthető Gránit Alapkezelő Zrt. elnök-vezérigazgatója.
Több mint 1,3 milliárd forintot kellett fizetni azért a két helyrajzi számon lévő balatonföldvári ingatlanért, amelyet a magyar állam árverés útján értékesített tavaly ősszel – írja a hvg.hu az ügylet adásvételi szerződése alapján. Az egyik új tulajdonos Mikesy Álmos lett, aki a Gránit Alapkezelő Zrt. elnök-vezérigazgatója is. Állítása szerint azonban a Tiborcz Istvánhoz is köthető alapkezelőnek semmi köze sem lesz a beruházáshoz.
Balatonföldvár egyik legértékesebb ingatlanegyüttesét még tavaly ősszel árverezte el a Magyar Nemzeti Vagyonkezelő.
Az online árverésen a legmagasabb ajánlatot a közösen licitáló DAW Építész Stúdió Kft., valamint az LRL 22 Capital Kft. tette. Utóbbinak az egyetlen tulajdonosa Mikesy Álmos, aki a Gránit Bank többségi tulajdonában álló Gránit Alapkezelő Zrt.-nek is az elnök-vezérigazgatója.
A Gránit Banknak pedig jelentős részvényese Tiborcz István. Mikesy azonban a HVG-nek azt mondta, hogy az alapkezelőnek nem lesz semmilyen köze a balatonföldvári befektetéshez, és az nem vesz részt a projekt finanszírozásában sem.
A portál azt írja, hogy
az elárverezett balatonföldvári ingatlan kikiáltási ára 950 millió forint volt, a licitlépcső pedig 2 millió forint. A 1,3 milliárdos eladási ár azt mutatja, hogy jelentős lehetett az érdeklődés.
A Rákóczi Ferenc utcai, egykor szállodaként üzemelő ingatlan évek óta üresen állt, pedig a strandtól csak egy part menti sáv választja el, és Balatonföldvár központjához is közel található. A 18 ezer négyzetméteres telekkel együtt értékesítették a rajta álló négyemeletes, 43 szobás hotelt, egy 926 négyzetméteres wellnessépületet, valamint egy 139 négyzetméteres különálló faházat is. A komplexumban emellett 60 fős étterem, valamint két konferenciaterem is található.
A HVG szerint az épületeket várhatóan elbontják majd. A lapnak a DAW Építész Stúdió ügyvezetője azt mondta, hogy olyan magas minőségű lakóingatlant akarnak tervezni, amely „példaértékű lehet a balatoni fejlesztések terén”.
Több mint 1,3 milliárd forintot kellett fizetni azért a két helyrajzi számon lévő balatonföldvári ingatlanért, amelyet a magyar állam árverés útján értékesített tavaly ősszel – írja a hvg.hu az ügylet adásvételi szerződése alapján. Az egyik új tulajdonos Mikesy Álmos lett, aki a Gránit Alapkezelő Zrt. elnök-vezérigazgatója is. Állítása szerint azonban a Tiborcz Istvánhoz is köthető alapkezelőnek semmi köze sem lesz a beruházáshoz.
Balatonföldvár egyik legértékesebb ingatlanegyüttesét még tavaly ősszel árverezte el a Magyar Nemzeti Vagyonkezelő.
Az online árverésen a legmagasabb ajánlatot a közösen licitáló DAW Építész Stúdió Kft., valamint az LRL 22 Capital Kft. tette. Utóbbinak az egyetlen tulajdonosa Mikesy Álmos, aki a Gránit Bank többségi tulajdonában álló Gránit Alapkezelő Zrt.-nek is az elnök-vezérigazgatója.
Regisztrálj, vagy lépj be, hogy tovább tudd olvasni a cikket!
Az uniós pénzekről posztolt Magyar Péter. A Tisza elnöke nem sokkal azután tette ki bejegyzését, hogy a kormánypárti médiumok többszöri kérdésére Gulyás Gergely a kormányinfón elmondta: szerinte a párt EP-képviselője, Kollár Kinga nem a magyarok érdekeit nézi, és korábbi kijelentései miatt távoznia kellene a posztjáról.
Magyar szerint „az Orbán-kormány ipari méretű korrupciója miatt nem érkezik meg a 8 ezer milliárd forint uniós forrás hazánkba. A TISZA még nem is létezett, amikor felfüggesztették a magyar embereknek járó uniós források kifizetését”.
„Orbán Viktor úgy van vele, hogy ha nem lehet az övé és az oligarcháké az uniós pénz, akkor inkább senkié ne legyen”
– tette hozzá a politikus.
Szerinte „ha Orbánék csatlakoznának az uniós ügyészséghez, akkor a magyar emberek azonnal megkaphatnák a fejenként 800 ezer forint uniós támogatást, amit egészségügyre, oktatásra, nyugdíjasokra, a magyar gazdákra és hazánk gazdaságának helyreállítására lehetne fordítani”.
Magyar Péter úgy fogalmazott:
„Minden magyar embernek az az érdeke, hogy Orbán Viktor és a Nemzeti Együttbűnözés Rendszere mielőbb elbukja a választást és így a TISZA hazahozhassa Brüsszelből a magyar embereknek járó uniós forrásokat.”
Hozzátette: „Nem maradt más számukra mint a gyűlöletkeltés, a megosztás és a hazugságcunami. Ebbe illeszkedik Orbán Viktor poloskázó gyűlöletbeszéde és a TISZA önkéntesei, nők és idős emberek ellen elkövetett fideszes fizikai erőszak is.”
Az uniós pénzekről posztolt Magyar Péter. A Tisza elnöke nem sokkal azután tette ki bejegyzését, hogy a kormánypárti médiumok többszöri kérdésére Gulyás Gergely a kormányinfón elmondta: szerinte a párt EP-képviselője, Kollár Kinga nem a magyarok érdekeit nézi, és korábbi kijelentései miatt távoznia kellene a posztjáról.
Magyar szerint „az Orbán-kormány ipari méretű korrupciója miatt nem érkezik meg a 8 ezer milliárd forint uniós forrás hazánkba. A TISZA még nem is létezett, amikor felfüggesztették a magyar embereknek járó uniós források kifizetését”.
Regisztrálj, vagy lépj be, hogy tovább tudd olvasni a cikket!
Orbán fogorvosával került korrupciógyanús ügyekbe korábban a Tisza rendezvényigazgatója
Zelcsényi Miklós korábban sportversenyeket szervezett, ma már a Tisza rendezvényein tűnik fel. Egy régi triatlonos ügy miatt azonban még mindig nyomoz a rendőrség.
Zelcsényi Miklós ma már a Tisza Párt rendezvényigazgatójaként ad interjúkat, de korábban sportszervezőként dolgozott, ő volt az Ultrabalaton nevű verseny főszervezője is.
Korábban Zelcsényi bejelentette, hogy átadja a Balatonman nevű cégét és az Ultrabalaton verseny szervezését a fiának és üzlettársának. Ezt követően teljes lendülettel kezdett el dolgozni a Tisza programjain.
2017-ben nagyon sokan részt vettek a Budapestman Triatlon Országos Bajnokságon, amit a Budapestman Kft. szervezett, ennek a cégnek Zelcsényi Miklós résztulajdonosa és ügyvezetője volt. A verseny a nevével ellentétben magánrendezvénynek számított – írja a 444.
A szervezéshez az állami forrást a Magyar Triatlon Szövetség biztosította. A szövetség akkori elnöke Bátorfi Béla volt, akit „Orbán fogorvosaként” is emlegetnek.
A 444-hez eljutott dokumentumok szerint a támogatás egy része megbízásokon keresztül Bátorfi köreihez került vissza.
A verseny körüli pénzmozgások miatt valaki feljelentést tett. A rendőrségi nyomozás azóta is tart. Bátorfi Béla 2014 és 2021 között vezette a triatlonszövetséget. A feljelentés épp egy Zelcsényi-cég által szervezett esemény kapcsán született. A portál szerint
több mint 32 millió forint került olyan gazdasági társaságokhoz, amelyek összeköthetők Bátorfival, de van olyan szerződés is, amit egyenesen a Dr. Bátorfi Agria Kerékpár és Triatlon Klubbal kötöttek.
Zelcsényi Miklós a 444 kérdéseire azt felelte, nem kötött fiktív szerződést a Balatonman triatlonverseny kapcsán 2017-ben, és azt is hozzátette: nincs takargatnivalója.
Zelcsényi Miklós ma már a Tisza Párt rendezvényigazgatójaként ad interjúkat, de korábban sportszervezőként dolgozott, ő volt az Ultrabalaton nevű verseny főszervezője is.
Korábban Zelcsényi bejelentette, hogy átadja a Balatonman nevű cégét és az Ultrabalaton verseny szervezését a fiának és üzlettársának. Ezt követően teljes lendülettel kezdett el dolgozni a Tisza programjain.
Regisztrálj, vagy lépj be, hogy tovább tudd olvasni a cikket!
Török Gábor: Ezek a számok bizony már a Tisza magabiztos, kétharmadhoz közeli győzelmét jelenthetnék
A politológus szerint nemcsak az fontos, hogy mennyire pontosak és valósak a közölt számok, hanem hogy a politikai szereplők minkét fognak reagálni rá a közeljövőben.
Ahogy arról korábban írtunk, nagy arányú fölényt jelez a 21 Kutatóközpont a Tisza Párt javára. A közvélemény-kutató szerint a teljes népesség körében 34 százalékon áll az ellenzéki párt, míg a Fidesz támogatottsága jelenleg 28 százalék. A szavazásukat biztosra mondók körében pedig már 14 százalékpontos a Tisza előnye, ami a becslések szerint 4-500 ezer szavazó többletet is jelenthet.
Az eseményeket kommentálta már Török Gábor is. A politológus Facebook-oldalán azt írja:
„Egy újabb kutatás, egy újabb mérföldkő. Ezek a számok bizony már a Tisza magabiztos, kétharmadhoz közeli győzelmét jelenthetnék.”
Hozzáteszi: a számok „tavaly őszhöz képest is egy jelentős, meglepő fordulatot” prognosztizálnak.
Szerinte nemcsak az érdekes, hogy a szavazókra hogyan hatnak a jelzések, hanem az is, ahogyan a politikusokra. „Ahogy tavaly ősszel nagyot lendített a Tiszán, amikor először vezetett egy kutatásban, most bizonyára ezek a 2010 óta egyszer sem látott számok sem lesznek hatástalanok” – fogalmazott a szakértő.
Ugyanakkor azt is gondolja, hogy hamarosan érkeznek majd olyan számok is, amik gyökeresen más eredményt mutatnak. Szerinte azonban
„egy kampányban, ahol minden politikai fegyver, inkább az a fontos, hogy melyik hat jobban, melyik befolyásolja erősebben a döntéseket, mozgásokat.”
Mint arról korábban írtunk, Magyar Pétertovábbi munkáról írt a 21 Kutatóközpont adatai alapján, míg Gulyás Gergely a kormányinfón egyszerűen nem fogadta el hitelesnek azokat.
Ahogy arról korábban írtunk, nagy arányú fölényt jelez a 21 Kutatóközpont a Tisza Párt javára. A közvélemény-kutató szerint a teljes népesség körében 34 százalékon áll az ellenzéki párt, míg a Fidesz támogatottsága jelenleg 28 százalék. A szavazásukat biztosra mondók körében pedig már 14 százalékpontos a Tisza előnye, ami a becslések szerint 4-500 ezer szavazó többletet is jelenthet.
Április 1-jétől megszűnik a motorszám feltüntetése a magyar forgalmi engedélyekben. Az új szabályozás célja az adminisztráció egyszerűsítése és az autósokra nehezedő terhek csökkentése. Az új típusú forgalmikban nem szerepel már sem a motorszám, sem a motorkód, ugyanakkor ezek továbbra is megtalálhatók a járműnyilvántartásban és a műszaki adatlapokon, írta a Totalcar.
A szakmai állásfoglalások alapján a motorszám továbbra is a jármű egyedi azonosító jele, ezért azt nyilvántartásba kell venni.
Motorcsere esetén a tulajdonosnak be kell jelenteni a változást, azonban a forgalmi vagy törzskönyv cseréje már nem szükséges. A törzskönyvből egyébként már korábban kikerült ez az adat.
A portál szerint „sokan már annak is örülnének, ha az eredetiségvizsgát egyszerűen ‘adásvételi adónak’ neveznék, a procedúra pedig kimerülne annyiban, hogy befizetik az összeget mindenféle személyes megjelenés és vizsgálat nélkül”. A mostani lépés a korábbi eljárásokhoz képest könnyítést jelent, mivel kevesebb ügyintézéssel jár.
Korábban, ha egy jármű azonos típusú motorcserén esett át, az üzembentartó vagy bejegyeztette azt a forgalmiba, vagy olyan eredetvizsgálót keresett, aki rugalmasabban kezelte a helyzetet. A jogszabály szerint ugyan be kellett volna jegyezni az új motort, de mivel nem volt szankció az elmulasztásáért, sokan nem éltek ezzel. Ha az új és régi motor motorkódja megegyezett, akkor a tulajdonosok gyakran nem tartották szükségesnek a bejegyzést. A hatóságok sem vizsgálták ezt szigorúan.
Több helyen az eredetvizsgálaton sem ellenőrizték a motorszámot, ha a hivatalos nyilvántartásban csak a motorkód szerepelt.
Ilyenkor a vizsgabiztosnak nem kellett a motortérben keresgélnie a számsort, az autó pedig megkaphatta az 1-es minősítést, annak ellenére, hogy hivatalosan a motorcsere miatt 3-as minősítést kellett volna kapnia.
Az állami rendszerek – mint a JSZP, a KÖKIR és a KERT – továbbra is tartalmazzák a motorszámot és a motorkódot, és a jogszabály szerint ezek ellenőrzése továbbra is a vizsgálat része. Ha a vizsgabiztos eltérést talál az autóban lévő motor és a nyilvántartásban szereplő adatok között, megbuktathatja a járművet.
A Totalcar.hu felhívja a figyelmet arra, hogy
a motorszám forgalmiból való eltűnése sokakat megtéveszthet, különösen autóvásárláskor.
Ezért fontos, hogy adásvétel előtt mindenki lekérje a JSZP felületén elérhető járműadatokat, és ezeket összevesse a motoron található információkkal.
A cikk szerint a külföldről behozott járműveknél szintén elvárás a motorszám ellenőrzése, kivéve, ha az a motor elhelyezkedése miatt nem megoldható egy vizsgaállomáson. Ilyen például a CR TDI motoros Volkswagen Tiguan vagy az első generációs BMW X5, ahol a motorszámot szinte lehetetlen lefotózni.
Április 1-jétől megszűnik a motorszám feltüntetése a magyar forgalmi engedélyekben. Az új szabályozás célja az adminisztráció egyszerűsítése és az autósokra nehezedő terhek csökkentése. Az új típusú forgalmikban nem szerepel már sem a motorszám, sem a motorkód, ugyanakkor ezek továbbra is megtalálhatók a járműnyilvántartásban és a műszaki adatlapokon, írta a Totalcar.
A szakmai állásfoglalások alapján a motorszám továbbra is a jármű egyedi azonosító jele, ezért azt nyilvántartásba kell venni.
Motorcsere esetén a tulajdonosnak be kell jelenteni a változást, azonban a forgalmi vagy törzskönyv cseréje már nem szükséges. A törzskönyvből egyébként már korábban kikerült ez az adat.
Regisztrálj, vagy lépj be, hogy tovább tudd olvasni a cikket!