A Nyugati és a Keleti 75 százalékát átadná a kormány magánbefektetőknek - Arató Gergelyék tiltakoznak ellene
Magántőke bevonásával kívánja felújítani és újjáépíteni a legnagyobb hazai pályaudvarokat az Építési és Közlekedési Minisztérium (ÉKM) – jelentette be Lázár János Debrecenben.
A tőkebevonást célzó tendert rövidesen meghirdetik. Lázár János a Világgazdaság kérdésére elmondta, hogy a pályaudvar-fejlesztést nem koncessziós formában, hanem közös üzletben valósítják meg. „A koncepció az, hogy a Magyar Államvasutak és a magánbefektető egy közös ingatlanfejlesztési társaságot hoz létre, amelyben a MÁV maximum 25 százalék részesedéssel bír. Az ingatlant a magyar állam adja, a tőkét pedig a magánbefektető hozza” – mondta. Az ingatlant nem ingyen adják, a közösen alapított társaság működésének hasznából a későbbiekben az állam is részesedik. A projektbe európai uniós forrást nem kívánnak bevonni, a hazai magántőke társulásával viszont sok százmilliárdos forrásra számítanak. A Demokratikus Koalíció tiltakozik a vasútállomások privatizálása ellen.
A párt szerint a Lázár János által bejelentett vasútfejlesztési terv szerint a miniszter arra készül, hogy privatizálja a MÁV legnagyobb pályaudvarait. Tíz, nagy forgalmú állomásról van szó, természetesen köztük van a Nyugati, a Keleti és a Déli pályaudvar, de a Kelenföldi állomás is. Lázár János arra hivatkozva árusítaná ki az állami kézben lévő pályaudvarokat, hogy így a magánbefektetők fogják majd ezeket fejleszteni.
- mondta Arató Gergely (DK) az online sajtótájékoztatóján.
Az összességében több százmilliárdos projektben a budapestiek (Nyugati, Keleti, Déli) mellett
a debreceni, a győri és a szegedi pályaudvarok kapnak helyet.