A Magyar Közlekedési Klub szerint indokolatlan lassújelekkel szabotálja a MÁV a vasúti közlekedést
A Magyar Közlekedési Klub komoly vádakat fogalmazott meg a MÁV-val szemben, azt állítva, hogy a vasúttársaság „kamu lassújeleket” vezetett be a Csornát és Pápát összekötő 14-es számú vasútvonalon. A szervezet oldalán közölte, hogy szerintük a MÁV indokolatlanul vezetett be sebességkorlátozásokat, amelyeket a vasúti szolgáltatás akadályozására használ fel.
– írta a Magyar Közlekedési Klub.
A szervezet szerint a Csorna-Pápa vonalon 2019 és 2022 között bevezetett sebességkorlátozások miatt 25 perccel hosszabbodott meg a két város közötti menetidő. A vádak alátámasztására a Magyar Közlekedési Klub és a Közlekedő Tömeg Egyesület igazságügyi szakértői véleményt is rendelt, amely megállapította, hogy „a Pápa és Csorna közötti sebességkorlátozások 87 százaléka indokolatlan, számos lassújel szabálytalanul került kijelölésre, és a korlátozások mintegy 22 perc többlet menetidőt jelentenek, emiatt szétesnek a csatlakozások a vonal mindkét végén.”
A két szervezet nyílt levélben fordult Lázár János építési és közlekedési miniszterhez, követelve a helyzet azonnali rendezését, a „kamu lassújelek” eltávolítását, valamint a felelősök számonkérését.
A Telex megkeresésére a MÁV és a vasúttársaságot felügyelő Építési és Közlekedési Minisztérium is reagált a vádakra. A minisztérium szerint
A MÁV Kommunikációs Igazgatósága a Magyar Közlekedési Klub állításait határozottan visszautasította, és közleményében rágalmazásnak nevezte azokat. „A szakértői anyagként hivatkozott írás helyenként méltatlan, helyenként pedig alkalmatlan a tételes cáfolatra. Az anyag szerzője hiányos ismeretekkel, számos belső ellentmondástól terhelten, elégtelen levezetések során jutott szenzációsnak szánt, de alapvetően hamis megállapításokra” – fogalmaztak.
A MÁV szerint súlyos felelőtlenség megkérdőjelezni a vasúti sebességkorlátozásokat, amelyek célja az utasok és a közlekedésben részt vevők biztonságának megőrzése. Hangsúlyozták, hogy
A MÁV nem reagált arra a kérdésre, hogy várható-e a 14-es vonalon bevezetett lassújelek felülvizsgálata.