A jó bornak igenis kell cégér – miért fontos a branding?
Te mi alapján vásárolsz meg egy szolgáltatást vagy terméket? Azt veszed le a polcról, amiről már tudod, hogy megbízható és ár-érték arányban is megfelel, vagy kockáztatsz a „noname” termékekkel? Ha jól sejtem, inkább az előbbit választod és nem vásárolsz zsákbamacskát - ahogy az emberek 90% sem.
Éppen ezért fontos, hogyha kis- vagy középvállalkozásod van, gondoskodj arról, hogy minél jobb legyen a céged brandingje, minél jobb hírneve legyen az általad kínált szolgáltatásnak vagy terméknek, hogy az emberek szívesebben vásárolják meg.

De hogyan is kezdj neki a brandépítésnek?
Az első lépés te magad legyél, hiszen „amilyen a főnök, olyan a cége is”. Ezért számodra különösen figyelned kell arra, hogy a megjelenésed és a viselkedésed is azt kommunikálja a külvilág felé, amit szeretnél, hogy a cégedről gondoljanak, legyen szó tárgyalásról vagy arról, ha a kávézóban megszólítanak. Legyél olyan, akivel szívesen elegyednek szóba az emberek, kérik ki a véleményét, köszönnek el úgy, hogy pozitív benyomást tettél rájuk.
Ha te rendben vagy, jöhetnek a munkavállalóid, akiknél szintén fontos, hogy szívesen dolgozzanak veled. Ugyanis ha jól érzik magukat, jó a munkahelyi légkör, nem félnek tőled, hanem nyugodtan fordulnak hozzád esetleg tanácsért, akkor jobb a teljesítményük és lojálisabbak is lesznek hozzád. Persze, a jó fizetésről se feledkezz meg, de ez ma már gyakran nem elég, sok cég csocsóasztallal, közös rendezvényekkel igyekszik jó munkahelyi légkört teremteni.
Ha az első kettő pipa, jöjjön az, amit elsőként megjegyeznek az ügyfeleid: a logó és az arculat.


A céged ismertetőjegyei
Legyen harmónia a logó, a színek és a megjelenés között, mert ezek mind üzenetet közvetítenek. Ez alapján tudod elkészíttetni a honlapodat, a névjegykártyádat. Ez a logó képviseli azt, amit szeretnél eladni. Éppen ezért ne légy rest felbérelni hozzá egy grafikust vagy tanácsadó segítségét kérni, hiszen az, hogy mit gondolnak a cégedről, hozzájárul a bevételedhez. Ha jó a megjelenés, azt közvetíti rólad, hogy megbízható, sikeres és profi vagy, ha nem épp az ellenkezőjét. El fogja taszítani a lehetséges ügyfeleket.
Mivel a logó a cégedet és annak tevékenységét reprezentálja, időnként szükség lehet annak változtatására is. Valahol ez nem megy teljesen zökkenőmentesen. Nemrégiben például a Juventus csapata jelentette be, hogy lecseréli nagy múltú és híres emblémáját, azonban a rajongók nem fogadták kitörő örömmel a bejelentést. Így a klub most fokozatosan, lépésről-lépésre jeleníti meg új helyeken az új logót, hogy a szurkolóknak legyen ideje apránként hozzászokni a változáshoz.

Ellenben a Klein Consulting már szerencsésebb arculatváltáson esett át. Új logójuk sokkal érdekesebb lett, konkrét mondanivalóval, ami beszédesebb, többet elárul arról, mivel is foglalkoznak. A színes kockák között egy stilizált K és C betű figyelhető meg, az egész pedig Rubik-kocka szerűen szimbolizálja azt az összetettséget, problémamegoldást és kreativitást, ahogy a cég munkatársai segítenek megoldani ügyfeleik problémáit. A logóban emellett mindkét fő tevékenységük, a könyvelés és a tanácsadás is megjelenik.
Tehát, ha vállalkozásba kezdesz, a branding kialakítása szerepeljen az első teendők között. Mint a fentebbi példákból is láthatod, lépésről-lépésre, odafigyeléssel kiépítheted azt, hogy a céged szolgáltatásai vagy termékei beépüljenek a köztudatba és szívesen vásárolják meg őket.
Oszd meg, ha hasznosnak találtad a cikket!