HÍREK
A Rovatból

„A falakról is izzadtság csorgott” – több gép magyar utasai ragadtak Angliában, mert a Wizzair törölte a járatokat a megolvadt aszfalt miatt

A Wizz Air július 18-án az Egyesült Királyságot sújtó extrém időjárási viszonyok miatt összesen öt magyar érintettségű járatát volt kénytelen törölni. Mentesítő járatok indulnak ma.


Hétfőn este sok magyar utas akart Budapestre repülni, de WizzAir-járatuk indulási időpontját először többször halasztották, majd végül törölték – írja a Telex.

Angliában brutális kánikula volt aznap is már, 39-40 Celsius-fok körül volt a hőmérséklet, és a közlekedés is megbénult. Az aszfalt olvadása miatt a lutoni repteret is lezárták néhány órára hétfőn délután. Az egyik utas szerint számítottak is jókora késésre.

Egyre csak tolódtak az indulási időpontok, más gépek is jócskán késtek, míg végül este 11-kor minden gépet töröltek. Ekkor már ezrek vártak a tranzitban, 50-60 gépnyi ember is hömpölygött. Meleg volt, még a falakról is izzadtság csorgott. Benne volt a hangulatban, hogy valami balhé, törés, zúzás lesz, nagyon felfokozott volt a hangulat, de ez szerencsére elmaradt

– nyilatkozta a lapnak.

Nem találtak Wizz Air tisztviselőt, nem tudták meg, mikor juthatnának haza, lesz-e szállásuk. Miután reggel sem kaptak tájékoztatást, felhívták a magyar külügyet, ők jegyzőkönyvet vettek föl az esetről, majd több munkatárs ki is ment a reptérre. Ivóvizet is szereztek, és a hazajutást is elkezdték szervezni. Egy civil szervezet is szerzett élelmet a várakozóknak, a Wizz Air emberei ekkor sem voltak elérhetőek.

Kedden idultak már rendben a gépek, de dugig voltak utassal, nem lehetett már rájuk jegyet venni. Az utas szerint azt a tájékoztatást kapták, hogy tíz nap múlva indul olyan WizzAir-járat, amelyikre tudnának foglalni.

Több mint 24 órája vagyunk itt, 40 órája vagyok ébren, és még most sincs repülőgép. Azóta senki nem segített a légitársaságtól se személyesen, se telefonon – mondta az utas.

A Wizz Air reakciója:

A Wizz Air július 18-án az Egyesült Királyságot sújtó extrém időjárási viszonyok miatt összesen öt magyar érintettségű járatát volt kénytelen törölni. A szokatlan meleg miatt a London-Luton repülőtér kifutópályái alkalmatlanná váltak a le- és felszállásra, így az utasok biztonsága érdekében a repteret lezárták a légiforgalom elől.

A Wizz Air a járattörlések után megkezdte a Londonban rekedtek számára a szállás szervezését, de mivel az extrém időjárás más légitársaságok járatait is érintette, tájékoztattuk utasainkat, hogy amennyiben tudnak saját maguknak szállást foglalni, az ezzel járó extra költségeket (szállás, reptéri transzfer) a Wizz Air utólag megtéríti számukra,

ezen felül a légitársaság utasainak többféle lehetőséget is felkínált, beleértve a Wizz Air alternatív járataira való átfoglalást, a jegyár teljes visszatérítését, vagy annak 120%-os jóváírását az utas WIZZ számláján.

Habár a járatok törlése a légitársaság hibáján kívül történt, a Wizz Air az utasok hazajutásának megszervezésében is segítséget nyújtott: a reptér megnyitása után megkezdte a hazaindulás megszervezését, megvizsgálva minden lehetséges megoldást. Miután Luton repülőtér kifutópályáinak használata ismét biztonságossá vált, a WIZZ jelentős operációs szervezésnek köszönhetően ma (szerdán) délután 15.00 órakor mentesítő járatot indít Budapestről London-Luton repülőterére, ahonnan a gép a Londonban rekedt utasokkal még mai napon, helyi idő szerint 17:20-kor vissza is tér Budapestre. A WIZZ e-mailben és SMS-ben értesítette az utasokat a mentesítő járatok indulásáról.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Népszerű
Ajánljuk
Címlapról ajánljuk


HÍREK
A Rovatból
Magyar Péter: Itt a bizonyíték, hogy Orbánék a legnagyobb támogatói Ukrajna uniós csatlakozásának
A Tisza Párt elnöke szerint Orbán Viktor jogerősen elítélt ukrán emberkereskedőket engedett ki a magyar börtönökből, oligarchái pedig éppen tízezer hektáros földeket vennének Ukrajnában.
F. O. - szmo.hu
2025. április 16.



Itt a bizonyíték, hogy Orbánék a legnagyobb támogatói Ukrajna uniós csatlakozásának – kezdte szerda reggeli Facebook-bejegyzését Magyar Péter. A Tisza Párt elnöke videót osztott meg arról, amikor Szijjártó Péter külügyminiszter követelte az Európai Uniótól Ukrajna felvételét. Orbán pedig nem vétózta azt meg 2023 decemberében Brüsszelben.

„Itt is azt teszik, amit az uniós források kapcsán: mást vádolnak azzal, amit ők tesznek.

Orbán se a magyar gazdákat, se a magyar méhészeket nem védte meg a beáramló ukrán méztől és gabonától. Orbán jogerősen elítélt ukrán emberkereskedőket engedett ki a magyar börtönökből. Orbán oligarchái éppen tízezer hektáros földeket vennének Ukrajnában” – írta a posztban MAgyar Péter.

Hangsúlyozta: a Tisza Párt álláspontja világos Ukrajna kapcsán.

„Hivatalos népszavazás, amikor a feltételek és az időpont ismert lesz. Addigra Orbánnak már nem osztanak lapot. Orbán Viktor és a propagandája akkor is hazudik, amikor kérdez. Ne hagyd magad félrevezetni! Fidesz = hazugság és erőszak TISZA = béke és egy emberséges Magyarország” – zárult a bejegyzés.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

HÍREK
A Rovatból
Schadl György a Balaton-parti luxusnyaralójában tölti a házi őrizetét
Miután ez az idő is beleszámolódik a kiszabott büntetésbe, a nyaralójában eltöltött idővel Schadl négynaponta egy napot lefaraghat a későbbi esetleges börtönbüntetéséből.


A Fővárosi Törvényszék engedélyezte a korrupciós bűncselekményekkel vádolt Schadl György házi őrizeti helyszínének megváltoztatását, így

a Magyar Bírósági Végrehajtói Kar volt elnöke siófoki luxusnyaralójában tölti bűnügyi felügyeletét február óta

– értesült a 24.hu.

Ha már megtudták, hol tölti a házi őrizetét, a lap meg is látogatta Schadlt a siófoki nyaralónál.

„Sicc innen!”

- zavarta el a lap munkatársait a végrehajtói kar volt elnöke, aki egyetlen kérdésre sem válaszolt.

A 24.hu ugyanakkor azt írja: látták, hogy az udvarban parkol egy Mercedes, amelyről Schadl korábban azt állította a bíróságon, hogy nem tudja hol van.

Szabó József, a Fővárosi Törvényszék sajtószóvivője a lapnak elmondta, hogy a vádlottak bármikor kérhetik a házi őrizeti helyszín megváltoztatását, a bíróság pedig minden alkalommal mérlegeli a kérést. Hozzátette: az sincs megkötve, hogy ezt hány alkalommal tehetik meg.

Azt is megerősítette, hogy Schadl házi őrizetének új helyszíne Siófokon van.

Miután ez az idő is beleszámolódik a kiszabott büntetésbe, a nyaralójában eltöltött idővel Schadl négynaponta egy napot lefaraghat a későbbi esetleges börtönbüntetéséből

- jegyezte meg a lap.

Schadl György és 21 társa ellen korrupciós és más bűncselekmények miatt folyik büntető eljárás.

A végrehajtói kar volt elnökének Balaton-parti ingatlanjával egyébként külön vádpont foglalkozik a 22 vádlottat felsorakoztató korrupciós büntetőper vádiratában. Az ügyészség szerint ugyanis az eredetileg 90 millió forintért vásárolt nyaralót, eltérve az építési engedélytől, túlépítették. A lehallgatott telefonbeszélgetések szerint Schadl egymillió forint kenőpénzt is hajlandó volt adni azért, hogy ne kelljen visszabontani az épületet. Végül ingatlan megkapta az engedélyt.


Link másolása
KÖVESS MINKET:


HÍREK
A Rovatból
Átalakítja az óvodai nevelést a kormány: napi 45 perc iskola-előkészítő tevékenységet írnak elő az ovisoknak az utolsó évben
Megjelent a Magyar Közlönyben a rendelet, amely módosítja az Óvodai nevelés országos alapprogramját. De kiderült, hogy a kormány a honvédelem oktatását is „gyakorlatorientáltan” fejlesztené.


Megjelent a Magyar Közlönyben a kormány új rendelete, amelyben módosítják az Óvodai nevelés országos alapprogramját, és több korábbi köznevelési döntést is felülírnak.

Az Orbán Viktor által jegyzett új szabályok célja, hogy az óvoda és az iskola közötti átmenet zökkenőmentes biztosítása, illetve, hogy „a köznevelési és szakképző intézményekben a honvédelem tantárgy oktatásának gyakorlatorientált fejlesztése”.

A rendelet szerint

a gyerekek a tanköteles korukat megelőző évben vagy halasztás esetén tanköteles korúként „a későbbi eredményes iskolai előrehaladáshoz fontos képességeik és készségeik fejlesztése érdekében az óvodai csoportokban naponta összesen 45 perces időkeretben, a feladatra differenciált, a gyermek egyéni terhelhetőségéhez igazodó – amennyiben az infrastrukturális adottságok lehetővé teszik, külön térben szervezett – iskola-előkészítő fejlesztő pedagógiai tevékenységben vesznek részt”.

Az óvodáknak szeptember 1-ig kell módosítaniuk saját pedagógiai programjukat. A frissített alapprogramot először a 2025/2026-os nevelési évben kell alkalmazni. A jegyzéken elérhető lesz az átmenetet segítő pedagógus-továbbképzés az óvodavezetők és óvodapedagógusok számára is.

De más is változik, ugyanis

a köznevelési és szakképző intézményekben a honvédelem tantárgy oktatását gyakorlatiasabbá akarják tenni.

A tantárgyat ezentúl olyan pedagógus is taníthatja, aki leérettségizett és három évig katona volt.

Az új rendelet az Arany János Programokkal kapcsolatos támogatásokon is változtat. A módosítás célja, hogy a hátrányos és halmozottan hátrányos helyzetű, köztük roma tanulók középfokú iskolai előrehaladását, lemorzsolódásának megelőzését garantálja.

(via 24.hu)


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk

HÍREK
A Rovatból
Elárulta a Magyar Közút, miért volt annyira drága a Lázár János kastélya felé vezető út felújítása
Az Átlátszó szerint „egy utat sem újítottak fel olyan alaposan, mint a Lázár János kastélyához vezetőt”. A Magyar Közút szerint ez több ponton sem igaz.


Közleményt adott ki a Magyar Közút, miután az Átlátszó kikérte a Magyar Falu program útfelújításainak adatait. A lap szerint a 4413-as út, amely Lázár János kastélya felé vezet, kiemelkedően drágán újult meg. A számításaik alapján a felújítás kilométerenként több mint 500 millió forintba került. Az Átlátszó azt is írta, hogy „egy utat sem újítottak fel olyan alaposan, mint a Lázár János kastélyához vezetőt”.

A Magyar Közút szerint ez az állítás többszörösen nem igaz. Közleményükben azt írták:

„a cikkben hivatkozott ingatlan nem a 4413-as jelű úton van, hanem a 4454 jelű úton van, utóbbin semmilyen felújítás nem történt”.

Azt is hozzátették, hogy a Magyar Közút Nonprofit Zrt. már több helyen is alkalmazott hasonló technológiával végzett útfelújítást. Olyan szakaszokon használták ezt, ahol a gyenge teherbírású altalaj miatt nem lehetett másképp tartós pályaszerkezetet építeni.

A cég szerint az algyői útfelújítás költsége nem kirívó. Azt írták: „a 4413-as út felújított szakaszának hosszára vetített bekerülési költség alapján [...] kijelenthetjük, hogy egyáltalán nem kirívó, sőt még csak nem is a legjelentősebb költséggel járó felújítás az algyői 4413-as út rekonstrukciója”. Példákat is hoztak: Szabolcs-Szatmár-Bereg vármegyében a 4127 jelű mellékúton 2019-ben végeztek teljes pályaszerkezet-cserés felújítást, 500 millió forintos kilométerenkénti költséggel. Ugyanezen a szakaszon 2020-ban 630 millió forintos egységáron is történt hasonló felújítás. Békés vármegyében 2016-ban a 4235 jelű mellékút felújítása 390 millió forintba került kilométerenként, 2016-os áron.

A közleményben az is szerepel, hogy az út felújítását két dolog indokolta. Az egyik, hogy a Belügyminisztérium kérte a munkát, mert az útszakasz a Nagyfai Országos Büntetés-végrehajtási Intézethez vezető bekötőút, és a rossz útviszonyok miatt a BV járművei is károsodtak. A másik ok, hogy a közeljövőben elkezdődnek a Tisza-híd átépítési munkálatai, és egy új híd is épül. Emiatt teljesen lezárják majd a 47-es főutat, a forgalmat pedig részben a 4413-as útra terelik. Ez a szakasz fogja biztosítani a Szeged és Hódmezővásárhely közötti közlekedést.

A közútkezelő azt is közölte, hogy a térségben a talaj rendkívül érzékeny a vízre és a fagyra. Azt írták: „a Tisza és a Maros vízgyűjtő területén lévő 4413 j. út térségében térfogatváltozó altalaj jellemző, amely rendkívül víz- és fagyérzékeny kötött talajfajta: ha vizet kap tágul, víz hiányában zsugorodik. A változó ciklusok a pályaszerkezet deformációjához vezetnek.” Ennek megelőzése érdekében hidraulikus kötőanyaggal stabilizálták a talajt, és teljesen elbontották a meglévő pályaszerkezetet, hogy új alapot, valamint új kötő- és kopóréteget építsenek.

(via 24.hu)


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk