170 üzletet zár be idén a H&M
Átszervezik a H&M üzletlánc hálózatát, hogy javítsanak az értékesítési eredményeiken, ennek azonban az lesz az egyik következménye, hogy idén 170 üzletüket bezárják, írja a Bloomberg.
Az új stratégia egyik alapja az, hogy az online kereskedelmi forgalmát is szeretné növelni a ruházati lánc. Általánosan elmondható, hogy
az utolsó negyedévben a korábbiakhoz képest romlott az értékesítési eredményük. Az online eladások arányának növelésével kevesebb vásárló kereste fel a boltokat, és ez bizony meglátszott a forgalmon is.
Az is egy elég vészjósló jel, hogy
a cég adósságállománya mára már meghaladja a készpénzállományt.
Az eredmények javítása érdekében döntöttek úgy, hogy 170 boltot bezárnak, de a feltörekvő piacokon új üzleteket is nyitnak - mindent egybe vetve, idén akár 390-nel több egységük is lehet.
Szintén az új stratégia része, hogy egy új formátumot is indít a H&M: megalapítják az Afound nevű láncot. Ennek
az lesz a szerepe, hogy átvegye a H&M boltok megmaradt készleteit, emellett más ruházati láncoktól is forgalmaz majd termékeket, a tervek szerint alacsonyabb árkategóriában.
Az első fizikai egység Svédországban nyílna.