Mi történt? Megszünteti a termékei 30 százalékát a Starbucks
A Starbucks komoly változásokat tervez: 2025 végéig a termékkínálat 30 százalékát megszüntetik az amerikai üzletekben – írja az NPR. A cég ezzel próbálja megállítani az egyre csökkenő forgalmát.
A világ egyik legismertebb kávézólánca jelentős átalakításokat hajt végre az Egyesült Államokban. Az étel- és italkínálat közel harmada eltűnik a menüből, mert az új vezérigazgató, Brian Niccol szerint a választék túl nagy, ami nemcsak a dolgozóknak, de a vásárlóknak is megnehezíti a dolgát.
A cél az, hogy helyet biztosítsanak új, időszakos kávék számára, például a Dubai Matchának. Emellett a cég szeretné támogatni a baristák ötleteit is, hogy több egyedi, saját készítésű ital kerülhessen az üzletek kínálatába.
A Starbucks további változásokat is bevezet. A helyben fogyasztó vendégek kerámiabögrékben kapják majd a kávéjukat, és ingyen újratölthetik azt, akár teával is. Visszatérnek a Covid-járvány alatt megszüntetett önkiszolgáló pultok is, ahol a vásárlók saját maguk adagolhatják a tejszínt és az édesítőszert.
Néhány hete egy másik fontos lépésről is döntött a vállalat: eltörölte a 2018-ban bevezetett „nyitott ajtó” szabályt. Január 27-től az észak-amerikai Starbucks üzletekben például már csak azok tartózkodhatnak, akik fogyasztanak is valamit.
A Starbucks Amerikában komoly problémákkal küzd. Az eladások már a negyedik egymást követő negyedévben csökkentek, legutóbb 4 százalékkal. Magyarországon viszont más a helyzet. Az Opten adatai szerint a Starbucks-kávézók mögött álló Amrest Vendéglátó Kft. és Amrest Kávézó Kft. bevétele és nyeresége is folyamatosan nő, öt év alatt megduplázódott mindkét érték (66 milliárd forintos bevétel mellett 4,5 milliárdos eredmény, illetve 10,9 milliárdos bevétel mellett 500 milliós eredmény jellemezte őket 2023-ban) - jegyezte meg a Telex.