Alkoholos italt dob piacra a Coca-Cola – ilyenre még sosem volt példa
A közismert szénsavas ital, a Coca-Cola gyártója Japánban tervezi elindítani Chu-Hi nevű italát, ami egy helyi szénsavas italkülönlegesség, citrussal és socsú égetett szesszel – állítja a Financial Times.
Jorge Garduño, a Coca-Cola Japan elnöke a cég weboldalán elmondta, hogy korábban még nem tesztelték az alacsony alkoholtartalmú italkategóriát, de ez egy remek példa arra, hogy a cég mennyire elkötelezett és nyitott az újdonságok iránt.
A Chu-Hi – ami átlagosan 3 és 8 százalék közötti alkoholtartalommal készül – lesz az első a 126 éves Coca-Cola történetében, amely alkoholt tartalmaz.

A sócsút általában árpából, édesburgonyából és hajdinából állítják elő, és eredetileg Kjúsú szigetén fogyasztották, de mára már az egész országban kedvelt ital, aminek a palackozáskor 25 százalékos az alkoholtartalma, de akad olyan párlat is, amelynek 35 százalék.
Az ízesített alkoholok tipikusan édesek, és az olyan márkák, mint a Hooch, a Reef, a Smirnoff Ice és a Bacardi Breezer rendkívül népszerűvé váltak az elmúlt évtizedekben.
Bár nem valószínű, hogy az italt Japánon kívül is értékesíteni fogják, nincs kizárva, hogy a világ többi részére nem jut el valamilyen úton-módon. Ha a japánoknál beválik, szinte biztosan megpróbálnak majd jó pénzt keresni azzal, hogy a neten keresztül árulják a külföldiek számára, így akár mi, magyarok is beszerezhetjük.
Gondoljunk csak a vaníliás Coca-Colára, amit a gyártó nem forgalmaz Magyarországon, ám ennek ellenére több hazai (főleg kisebb, kínai vagy importáruk kereskedelmével foglalkozó) üzletben is lehet kapni. A vanília ízesítésű kólát egyébként Európa több országában, köztük szomszédainknál, például Ausztriában vagy Szlovákiában is árulják, így akár külföldön élő rokonokon keresztül vagy webshopokon keresztül mi is hozzájuthatunk. Remélhetőleg a Coca-Cola alkoholos újdonsága sem lesz elérhetetlen számunkra.