Már félig megette a salátáját, amikor egészen durva dolgot talált benne
Döglött patkányt talált a salátájában egy sydney-i japán étterem vendége, írja a Unilad. A nő a barátnőjével ebédelt, amikor a menü részeként felszolgált kis adag saláta alatt észrevette az állatot.
Többen is értékelést írtak az esetről. A nő férje, Daniel Kim azt mondta: „A feleségem salátájában patkány volt. Abszolút gusztustalan.” A nő maga is posztolt egy véleményt az étterem Google-oldalán, amelyhez egy fotót is csatolt: a képen a vadon élő patkány salátalevelekbe tekerve, egy szalvétán látható. A bejegyzésében azt írta, hogy a zöldségeket „félig megette”, mielőtt észrevette volna, mi van benne. Úgy fogalmazott: „Egyszerűen undorító és elfogadhatatlan. Ami még sokkolóbb, hogy az étterem továbbra is kiszolgálta a vendégeket, akik nem tudtak arról, mi történt, pedig azonnal be kellett volna zárniuk.” Az értékelést így zárta: „Az egy csillag is túl nagylelkű.” Hozzátette: „Mindenki, aki ott volt, felállt és elhagyta az éttermet.”
Egy másik vendég, aki a nő közelében ült, azt írta, hogy az eset „elfogadhatatlan és gusztustalan” volt. Egy ismerősük pedig azt írta: az étterem „még egy csillagot sem érdemel, figyelembe véve, ami ma történt”.
A vendéglő bocsánatot kért az egyik bejegyzés alatt. Azt írták:
Az étterem tulajdonosa külön közleményt adott ki. Ezt írta: „A kiszolgálás közben váratlan és rendkívül aggasztó eset történt, amely komoly hiányosságra mutat rá a belső folyamatainkban.” Hozzátette: „Bár részletes leírásba nem szeretnénk bocsátkozni az érintettek iránti tiszteletből, teljes mértékben elismerjük, hogy az incidens nálunk történt, és ez kellemetlenséget okozhatott az érintett vendégeknek, valamint a közösségnek is, amely bizalommal fordul felénk. A pletykák vagy online hozzászólások ellenére álláspontunk egyértelmű: az eset a mi éttermünkben történt, és teljes felelősséget vállalunk.”
A közlemény szerint nem a hibás keresése a céljuk, és nem vitatkoznak a történtek forrásán. „A legfontosabb számunkra, hogy határozott megelőző lépéseket tegyünk annak érdekében, hogy ilyen többé ne forduljon elő. Az ügyet a lehető legkomolyabban kezeljük” – írták.
Az étterem közölte, hogy rovar- és rágcsálóirtót hívtak, belső vizsgálatot indítottak, és zárolták az alapanyagokat. „Tisztában vagyunk vele, hogy önmagában a bocsánatkérés nem elég. Most az a kötelességünk, hogy határozottan cselekedjünk, javítsunk a színvonalon, és visszaszerezzük a közösség bizalmát. Ehhez tartjuk magunkat – nyíltan, őszintén és hosszú távú javulással. Szívből jövő bocsánatkéréssel fordulunk az érintett vendéghez és mindenki irányába, akit ez az eset érintett.”
Ryde város önkormányzata vizsgálatot tartott az étteremben. Közölték, hogy „intézkedéseket fognak tenni”, és minden dolgozónak kötelező élelmiszer-biztonsági képzésen kell részt vennie.