„Nem tud a WC-ig elmenni!” – Leszállították a rokkant férfit és feleségét a gépről
Barry Dobner április 3-án utazott volna Görögországba a feleségével, Alisonnal és egy barátjukkal, Sheilával. A brit nyugdíjas házaspár kéthetes nyaralást tervezett, amit Barry 80. születésnapjának korai megünneplésére szántak. Az úti cél egy olyan szálláshely volt, ahol minden adott volt a férfi ellátásához, aki 18 évvel ezelőtti agyvérzése óta kerekesszékkel közlekedik.
A család azonban végül nem jutott el a nyaralásra, adta hírül a Daily Mail.
A férfi szerint a baj akkor kezdődött, amikor a személyzet meghallotta, hogy kézipoggyászukban van egy vizeletgyűjtő palack. Elmondása szerint ezután az egyik légiutas-kísérő megkérdezte, hogy valóban náluk van-e az eszköz, majd néhány perccel később arról érdeklődött, hogy a férj ki tud-e menni a mosdóba. A feleség erre azt válaszolta, hogy nem, Barry nem tud járni. A személyzet ezután közölte, hogy le kell szállniuk a gépről.
A férfit, a feleségét és barátjukat végül egy ismerősük vitte haza a repülőtérről. A házaspár döbbenetesnek és nevetségesnek tartja, ahogy a személyzet bánt velük. Barry elmondása szerint a légitársaság előre tudott az állapotáról, mivel Alison már a jegyvásárláskor jelezte, hogy férje mozgáskorlátozott.
„Repültünk már az easyJet és a Ryanair járataival is korábban, de ilyesmi még soha nem fordult elő” – mondta Alison.
Barry hozzátette: „Hatszor repültem az agyvérzésem óta, és ez előtt mindig rendben voltam. Tudták, hogy nem tudok járni, amikor felültettek a repülőre.”
A férfi arról is beszélt, hogy az eset milyen hatással volt rá: „Mindig is egy boldog, szerencsés ember voltam, de ez egy kicsit visszavetett.
Az önbecsülésem teljesen elszállt. A stroke óta tolószékben ülök, és próbálok nem szomorkodni, hanem továbblépni. De amikor valaki ilyet mond az embernek, az teljesen kiüti az embert.”
Alison hozzátette: „Az háborított fel a legjobban, ahogy beszéltek vele. Megdöbbentő volt látni, hogy így bánnak egy rokkanttal. Különösen ezért, mert minden információval rendelkeztek előzetesen. Ez egyszerűen nevetséges.”
A pár elmondása szerint körülbelül 2000 fontot veszítettek az utazással, mivel a szállás és a reptéri transzfer díját sem kapták vissza. A repülőjegyek árát egyelőre nem térítették meg nekik.
Az easyJet szóvivője a Daily Mail kérdésére úgy reagált: „Nagyon sajnáljuk, hogy Dobner úr, Dobner asszony és a kísérőjük nem tudott a tervezett módon repülni az easyJettel. Felvettük a kapcsolatot Dobner úrral és a kísérőjükkel is, hogy elnézést kérjünk a hibáért, és hogy teljes egészében visszatérítsük nekik a repülőjegy árát, valamint kártérítést nyújtsunk nekik a visszautasított beszállásért.”
(via 24.hu)