Karrierre vágysz? Lehet, hogy nem is kell folyton az álláshirdetéseket bújnod!
Karriert építeni csak akkor lehet, ha néhány évente más munkahelyre igazolunk? Nem feltétlenül. Remek példákat találtunk arra, hogy ugyanannál a cégnél maradva is lehet előrelépni, változatosságot átélni, újat tanulni – még akár úgy is, hogy nem felfelé kapaszkodik az ember a ranglétrán.
Kihasználni a munkahely nyújtotta lehetőségeket, mindig újat tanulni
László hosszú évek óta a legnagyobb magyar lakossági banknál, az OTP-nél dolgozik. 2006-ban kezdte itt a pályáját, s bár tett egy rövid kitérőt egy másik pénzintézethez, hamar visszatért és azóta stabilan maradt a helyén. Már ami a munkahelyet illeti. Mert pozícióját tekintve történtek előrelépések az életében.
„2006-ban telefonos operátorként kezdtem a pályafutásomat az OTP Bank Contact Centerében. A munkám két tevékenységből állt, az egyik, hogy kimenő hívásokat indítottam és az OTP Bank termékeit és szolgáltatásait értékesítettem az ügyfeleknek, a munkám másik része pedig szintén kimenő hívások keretében, a bank hátralékos ügyfeleit kerestem meg és próbáltam megállapodni a hátralék rendezéséről” – meséli László a kezdetekről.

Amikor a válság évei alatt máshová pályázott, hamar fel kellett ismernie, hogy bizonyos értékeket nem talál meg mindenhol: hiányzott neki az OTP-nél megszokott munkamorál és stabilitás. Nem volt kérdés számára, hogy az első adandó alkalommal visszatér a korábbi munkáltatójához.
„Elég gyorsan sikerült karrierszinteket váltanom, ami egyre nagyobb tudást és tapasztalatot igényelt.
Elkezdtem például az értékpapír üzletággal és a prémium ügyfelek kiszolgálásával foglalkozni” – meséli Laci. - „2013-ban az Igazgatóságunkon belül meghirdették a szakmai oktatói pozíciót, amit megpályáztam és el is nyertem. Egészen 2016-ig dolgoztam ezen a területen, a különböző telefonos területekre érkező új kollégák oktatása és a szervezetbe való integrálása az én feladatom volt.”
Jelenleg is a Contact Centerben dolgozik, de már értékesítési szakértőként. Itt a jelenlegi feladata az értékesítési támogatás coaching szemlélettel, valamint különböző készségfejlesztő és önismereti tréningeket tart az igazgatóságon dolgozó kollégáknak.
„Szerencsére nagyon sok visszajelzés fut be hozzám a kollégáktól és rengetegszer kaptam olyan jellegű megerősítést, hogy követendő példa vagyok mások számára.
Azt gondolom, hogy a fejlődési lehetőség és a karrierépítés biztosított a banknál, mindenki eldöntheti magában, hogy szeretne-e ezzel élni.
Ehhez semmi más nem kell, minthogy higgyünk saját magunkban és megfogalmazzuk a célokat, amiért tudatosan teszünk is.”
Pozitív példa a fiatalabb kollégák számára
Péter egy lényegesen kisebb cégnél, a Café PR ügynökségnél dolgozik – immár 9 éve. Ügynökségi viszonylatban ez igen hosszúnak számít – ő maga sem gondolta a céghez való belépésekor, hogy ilyen sokáig marad.
„Asszisztens pozícióban kezdtem, azóta minden szintet sikerült bejárnom, a mostani Account Directorig.
Kevésbé az egyes pozícióknak, mint inkább a feladatoknak, ügyfeleknek, az új kihívásoknak, a tanulási lehetőségeknek volt szerepe abban, hogy nem váltottam.
Mindig láttam, hogy még mit tudok tanulni, újat tapasztalni. Az ügynökségi munka sajátosságai, az állandó változások miatt mégis olyan érzésem lehet, mintha 3-4 alkalommal váltottam volna munkahelyet.”

Az ügynökségeknél rendszerint nagy a fluktuáció, néhány év után sokan váltásra szánják el magukat. Ha valaki azonban 9 éve változatlanul ugyanannak a csapatnak az oszlopos tagja, akkor az feltétlenül pozitív példa lesz a kollégák szemében.
„Igyekszem is úgy dolgozni, mentorálni, hogy egyfajta példakép lehessek. Persze ettől függetlenül nem való mindenkinek az ügynökségi lét, és valóban másfelé próbálnak szerencsét.
Általában mindenkinek azt tanácsolom, hogy ne a pozíciókat kergesse, hanem keresse a kihívást, találja meg azt, hogy az adott szerepkörben mi inspirálja, mi az, amit el akar érni, meg akar tanulni.
És persze tegye oda magát. A többi pedig jönni fog magától.”
Kommunikációs munkatársként kezdte, most adatokat elemez – de munkáltatója változatlan
Kriszta egy kb. 3000 főt foglalkoztató nemzetközi cégnél, mondhatni multinál dolgozik. Nem ez az első munkahelye – de itt, házon belül már kétszer is váltott.
„Egy másik multitól érkeztem, volt már abban tapasztalatom, hogy néz ki egy ilyen szervezet, mitől más egy ilyen nagy cégnek dolgozni. A korábbi munkakörömnek megfelelően a kommunikációs csapatba jelentkeztem, és először belső kommunikációval foglalkoztam” – összegzi Kriszta a kezdeteket.

A szervezetbe jól beilleszkedett, a munkájában helyt állt, de kereste az új kihívásokat. És meg is találta a cégen belül: megpályázott egy új pozíciót egy másik igazgatóságon, ahol szintén kommunikációval kellett foglalkoznia.
„Megvan bennem a nyitottság, hogy mindig valami újat fedezzek fel, kész vagyok tanulni is, ha kell” – mondja Kriszta magáról.
Ezek után már nem is tűnik olyan meredek lépésnek, hogy a vállalaton belül egy újabb területre jelentkezett át, de ezúttal olyan munkát választott, amiben eddig még nem volt tapasztalata. „Adatelemzéssel foglalkozom, és nem csak abban térnek el a munkanapjaim, hogy melyik emeleten szállok ki a liftből, ha reggel dolgozni jövök. Teljesen új feladat ez számomra, de élvezem, hogy kipróbálhatom magam valami másban.
Hiszek benne, hogy a jövőben annál értékesebb munkaerő leszek, minél több szakterületen kipróbálom magam, minél több feladatra alkalmas leszek.”