KULT
A Rovatból

Hadházi László a politikusokról: Sérültekkel nem szabad viccelni

„Legyen vicces, lehessen önfeledten röhögni, ne okoskodj. Butaság is lenne, ha én szeretném megmondani a nagy dolgokat. A közönség nem azért jön” - mondta a 60 éves humorista.


Készült rendőrnek, de járt mezőgazdasági iskolába is, a Humorfesztivál döntőjében nem került adásba, de mégis az ország egyik legsikeresebb humoristája lett. Nemrég pedig a 60. születésnapja alkalmából megtöltötte az MVM Dome-ot.

– Tavaly februárban töltötted a 60-at, ebből az apropóból nagy bulit rendeztetek az MVM Dome-ban. Milyen élmény volt, hogy annyi néző és kolléga jött össze ünnepelni?

– Ó, hát ez nem ünnep volt, hanem meló. Ráadásul jóval nehezebb is, mint egy sima fellépés, mert sok minden volt benne.

– Ha én kiírnám, hogy kerek születésnapom van, arra valószínűleg nem telne meg egy stadion. Az mégis csak nagy dolog, hogy egy ilyen eseményt össze tudsz hozni.

– Én? Én csak áldozat vagyok. Ezt a Dumaszínház hozta össze. A szervezés egy csomó profi munkája, amiben nem veszek részt, mert nem is értek hozzá. Tudom a helyem. Az én szerepem annyi, hogy a „jó estéttől” a „viszontlátásig” kiszolgáljam a közönséget.

– A vendég fellépőket sem te válogattad?

Lakatos Lacit, Musimbe Dennist és Fülöp Viktort én választottam. Őket viszem magammal az utóbbi időben fellépni. Litkai Gergővel és KAP-pal pedig több közös műsorunk is fut, például a Duma Jam, amiből volt is egy részlet. De ezt sem én találtam ki, hanem Litkai és Lovász Laci, ők intézték ezt a produkciót.

– Ha már az apropó a kerek születésnap, kicsit olvasgattam az életedről, pályádról. Elég sokféle felsőoktatási intézményben megfordultál, a mezőgazdaságitól a rendőrtiszti iskoláig sok mindenbe belekóstoltál. Nem találtad a helyed?

– Akkor még nem tudtam, hogy humorista akarok lenni. Mindig elhittem, hogy az az adott terület érdekel, őszintén vágtam bele, de kiderült, hogy tévedtem, és mentem tovább.

– Először az 1998-as Humorfesztiválon találkoztunk, de míg én abszolút kezdőként kerültem oda, te akkor hozzám képest már régi motorosnak számítottál. Például nem olyan rég elém került egy részlet a Kisvárosból, ahol volt egy kisebb szereped. Milyen út vezetett a színpadig?

– Az első írásomat egy humormegmérettetésre adtam be Tiszavasváriban, én is adtam elő. Megnyertem a versenyt. Akkor odajött hozzám egy fickó, aki azt mondta, szerinte vagyok olyan jó, hogy meg is élhetnék ebből. Duót alakítottunk Fülöp Attilával, és így indultunk később a Humorfesztiválon is.

Egyébként csak annyi vágyunk volt, hogy egyszer elhangozzék az írásunk a rádióban. Onnan, nagyon vidékről ez elérhetetlen dolognak látszott.

Soha nem mondta senki, hogy „kisfiam, te még lehetsz a Magyar Rádióban meg a tévében!”

Egy vidéki kisvárosból úgy tűnik, hogy oda csak a kiválasztottak kerülhetnek be.

Három pályázatot adtunk be a humorfesztiválra. Fülöp Attila nevében, az enyémben és egyet a közös produkció neve alatt. Az ő nevében beadott került be, és eljutottunk a döntőig. De hiába jutottunk be, nem kerültünk adásba. Ott ültünk a magnóval a rádió előtt fölöslegesen.

– De ez is azt mutatja, hogy nem feltétlenül kell Humorfesztivált nyerni ahhoz, hogy az ember sokra vigye a pályán. És ha ez vigasztal, én Budapesten nőttem fel, de ugyanolyan hihetetlenek tűnt, hogy bejuthatok a rádióba. Én ugyan szerzőként indultam csak, de óriási élmény volt, hogy már az elődöntőben Kern, Gálvölgyi, Haumann adják elő a jelenetemet. Ha ott véget ér a pályám, már akkor is óriási élmény lett volna.

– Igen. Sokan kérdezték, nem vagyok-e mérges, amiért kihagytak. Dehogy voltam! Van a műsornak egy szerkesztője, akinek az a dolga, hogy szerkessze meg. Ha így döntött, így döntött.

– Említettük Litkai Gergőt. Vele is már jóval azelőtt ismerősök voltatok, hogy elkezdődött a Dumaszínház. Hogy emlékszel a megismerkedésetekre?

– 1994-95 táján, az HBO Mennyi? Harminc! című műsorában találkoztunk. Akkor ő 19 éves volt és felolvasta egy írását. Aztán 1998-ban Boros Lajos elhívott minket a Danubius Capuccino című reggeli rádióműsorba írónak. Ott kerültünk először szorosabb munkakapcsolatba. Utána átmentünk a Sláger Rádióba is, ezért éveken át minden héten találkoztunk.

– A kezdetektől tagja vagy a Dumaszínháznak, ami nagy szó, mert időközben azért volt jövés-menés.

– Amikor a Dumaszínház létrejött, épp egy fellépési vákuum jött létre. Előtte voltak fellépések, önálló estek. A főiskoláknak volt kerete ilyen műsorokra. Az volt a legjobb közeg.

Aztán ez megszűnt, és csak a céges fellépések maradtak.

Ahova nem azért jönnek az emberek, mert te fellépsz, hanem te csak egy bónusz vagy. Az nem a művészet és a kísérletezés terepe.

Oda azért hívtak, hogy szórakoztasd azt, aki ott van. Annyira fájt, hogy mindig ez van!

Akkor kitaláltam, hogy találok egy helyet, ahol nem lesz semmi más, hanem csak én lépek fel. Meg is csináltam ezt az estet, de nem sikerült valami jól. Másnap hívott Litkai, hogy szeretnének egy ilyen klubot indítani. Pont erre volt akkor szükségem.

Annyira megörültem, mert nekem nem igazán megy a szervezés. A Dumaszínház sikerének nagy része abból fakad, hogy komolyan veszik a szervezést, sok munka van benne. Én pedig lubickolok benne, hogy nincs más dolgom, mint odamenni és szórakoztatni az embereket.

– Nem venném a szívemre, ha nem emlékeztetnélek rá, milyen öreg vagy. 60 elmúltál, több mint 30 éve vagy a pályán, sok mindent láttál. Nagyon sokat változott a szakma, a közönség, az, hogy mivel lehet nevetést elérni?

– 37 éve csinálom. Szerintem ugyanaz kell most is, mint a legelején. Legyen vicces, lehessen önfeledten röhögni, ne okoskodj. Butaság is lenne, ha én szeretném megmondani a nagy dolgokat. A közönség nem azért jön.

– Arra gondolok, hogy a szakma és a közönség sokat vitázik arról, mivel lehet és nem lehet poénkodni. Politikai korrektség, politika…

– Teljesen kiszakadtam a közéletből. Egyáltalán nem olvasom a híreket, és szerintem ez fel is pezsdítette a műsoromat. Nem látom értelmét, hogy olyan emberekkel viccelődjek, akik maguk sem vehetők komolyan. Tudod, a „sérültekkel” nem szabad viccelni.

– Sérültek?

– Persze. Hát kik, mik ezek?

Méltatlanok arra, hogy foglalkozzunk velük.

Elment tőle a kedvem. Tíz évig csináltam ilyen műsort, de nem szerettem és elengedtem. Jó érzés, hogy azt mondok, amit akarok, nem kell irányokat tartanom.

– Ami még nagyon szimpatikus nekem benned, hogy ebben a Budapest központú országban és szakmában sikerült megmaradnod debreceninek. Nem jár sok extra macerával?

– De. Most is a kocsiban ülök, és megyek a festői Galántára, ami Debrecentől több mint 400 kilométer. Nagyon messze van és fárasztó, éppen ezért már nem is vállalok annyit.

Verebes István mondta, hogy fiatal korában mindent elvállalt azért, hogy ha majd idős lesz, válogathasson. Én is mindent elvállaltam, most meg már nem is bírom. Egyébként szerettem volna közelebb költözni Budapesthez a családommal, legalább félútig, de ők nemet mondtak.

– Mesélj az új estjeidről, terveidről.

– Három estem megy most. A miheztartás vége körbement az országban és februárban tévéfelvétel készül belőle. Van a Kutyák és Az utolsó éjszaka joga, ezek viszonylag frissek.

Májusra lesz új estem, az lesz a címe, hogy A világ esze – a főszerepben Hadházi László tudományos főmunkatárs. Mert ahogy a közéletet elengedtem, egyből lett egy csomó fasza ötletem.

– Hogy születik meg egy est?

– Gyűjtögetem az anyagokat, aztán egyszer csak jön a nagy „prés”, hogy két hét múlva be kell mutatni. Akkor eléri az üzemi hőfokot a dolog, és megtörténik.

Jaj, múlt héten szembesültem vele, hogy bevállaltam ezt a május elsejét, és jövő héten már február. De azért van még idő.

Még nem volt olyan, hogy ne jött volna össze.

fotó: Erdélyi Ákos, Dumaszínház


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Népszerű
Ajánljuk
Címlapról ajánljuk


KULT
A Rovatból
Meghalt Szűcs Márta
A Liszt Ferenc-díjas magyar operaénekes 72 éves volt.
Malinovszki András - szmo.hu
2025. április 24.



Elhunyt Szűcs Márta Liszt Ferenc-díjas magyar operaénekes, a Magyar Köztársaság Arany Érdemkereszt kitüntetettje – írja a Papgeno.

Szűcs Márta 1952. szeptember 7-én született. 1981-ben diplomázott a Zeneakadémián Révhegyi Olga növendékeként. Közvetlenül diplomaszerzése után a Magyar Állami Operaházhoz szerződött. Giuseppe Verdi Rigolettójának Gilda szerepével debütált.

1983-ban a Brüsszeli Belcanto Énekversenyen a legjobb női alakítás díját nyerte Donizetti Lammermoori Luciájával. 1984-ben Edinburgh-ban, Glasgowban, Liverpoolban és Newcastle-ben Gilda szerepét énekelte nagy sikerrel.

Szűcs Márta olyan világsztárokkal énekelt együtt, mint Renato Bruson, Piero Cappuccilli, Sherill Milnes, Jevgenyij Nyesztyerenko, Jennifer Larmoore vagy Peter Dvorsky.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk
KULT
A Rovatból
Komoly bakival ért véget a Hunyadi sorozat záróepzódja
Nem valószínű, hogy a tévedés utólag elhomályosítaná a rendkívül népszerű széria sikerét, mindenesetre egy kis odafigyeléssel el lehetett volna kerülni.


Elképesztő sikere volt a Hunyadi sorozatnak, amibe tényleg apait-anyait beleadtak a készítők: mind látványvilágában, mind történetmesélésében, mind a színészek játékában új korszakot hozott a magyar mozgóképkészítés világába.

A hírekbe sokszor a fülledt erotika miatt bekerülő sorozat utolsó részének utolsó perceibe ugyanakkor egy komoly baki csúszott be, amit egy kis odafigyeléssel el lehetett volna kerülni – vette észre az ATV.hu.

A mű természetesen szabadon kezeli a történelmi eseményeket, de azért arra igyekeztek vigyázni a készítők, hogy tárgyi tévedések ne rontsanak az élvezeti élményen. Az utolsó rész utolsó perceiben azonban a záró feliratban azt lehet olvasni, hogy az V. László után a következő magyar királyt, Hunyadi Mátyást „a Duna jegén koronázták meg”.

Azon túl, hogy a Duna jegén történt eseményeket a történészek ma már egységesen cáfolni szokták,

azt soha senki nem is állította, hogy maga a koronázás is Duna jegén történt volna – a legenda szerint csak Mátyás királlyá választása történt ott.

Történelmi tény, hogy Hunyadi János fiát csak évekkel később, 1464. március 29-én koronázták meg, ráadásul a Dunától jócskán messze, Székesfehérváron.

A sorozat népszerűségének azonban ez a tévedés valószínűleg mit sem fog ártani: a Hunyadi – A Holló felemelkedése húsvétvasárnaptól ráadásul már a Netflixen is elérhető.


Link másolása
KÖVESS MINKET:


KULT
A Rovatból
A Bűnösök dögös, fülledt, bizsergető, véres, brutális, elképesztő – A Creed és a Fekete Párduc rendezőjének új zenés horrorja az év kiemelkedő mozis élménye
Képzeljük el az Alkonyattól pirkadatigot az 1930-as évek amerikai délvidékén fekete blueszenével és ír vámpírokkal! Vérbő 137 perc következik.


Csoda, hogy behozták a magyar mozikba a Bűnösöket. Persze nem azért, mert a főszereplő Michael B. Jordan vagy a rendező Ryan Coogler ne lennének itthon is ismertek. Hiszen egyrészt ők ketten együtt szinte elválaszthatatlanok, mivel közösen forgatták A megállót (2013), a Creed: Apollo fiát (2015) és a Marvel-féle Fekete Párducot (2018), másrészt Jordant még olyan további darabokban is megkedvelhettük, mint az Aranytartalék (2001), a Drót (2002-es epizódok), Az erő krónikája (2012), a Csajkeverők (2014), A Fantasztikus Négyes (2015), A kegyelem ára (2019), a Bűntudat nélkül (2021) és persze a további Creed-filmek (2018, 2023), amelyek közül a harmadikat ő is rendezte.

Szóval velük akár a magyar mozikba is be lehet csalogatni a nézőket.

Sokkal inkább azért volt merész vállalás a hazai forgalmazás, mivel a témára nem igazán tud rezonálni egy átlag hazai moziba járó: 1930-as évek, amerikai délvidék, fekete közösség, blueszene… Soroljuk még? A felszínen, pontosabban a Bűnösök első felében ezt kapjuk, bár már ez sem piskóta.

Egy Chicagóban gengszterkedő ikerpár, Smoke (Michael B. Jordan) és Stack (Michael B. Jordan) térnek haza pénzzel kitömve gyapotültetvényes szülővároskájukba a sztori elején azzal a céllal, hogy a helyi, használaton kívüli malomból egy szórakozóhelyet rittyentsenek a város fekete közössége számára: exkluzív piák és kaják, nem utolsósorban pedig a legjobb zenészek asszisztálásával. A talpalávalóról többek között a helyi veterán muzsikus, Delta Slim (Delroy Lindo) gondoskodik, valamint az ikrek unokaöccse, a már fiatalon is profi gitáros-énekes Sammie. (az énekes-dalszerző Miles Caton filmes debütálása), történetünk kvázi főhőse. A sztori első felében Smoke és Stack ezt a nyitóbulit próbálják összehozni, annak minden részletére kitérve, miközben a városbeli múltjukkal és annak szereplőivel, traumáival is szembe kell nézniük újra.

Majd hirtelen kapunk egy több, mint éles váltást. Valami természetfeletti erő üti fel ugyanis a fejét, pontosabban egy vámpír egy fiatal fehér fickó, Remmick (Jack O’Connell) testében, aki szeretné meghívatni magát az ikrek bulijába egy vérgőzös este reményében…

Igen, ha ez ismerősen hangzik, az nem véletlen, a Bűnösök dramaturgiája ugyanis erősen megidézi az 1996-os Alkonyattól pirkadatigot, ám míg Robert Rodriguez menő filmje a puszta szórakoztatás jegyében fogant, addig a Bűnösökbe Coogler nem kevés tematikát sűrített bele. Természetesen benne van a rasszizmus kérdése, a Jim Crow-féle szegregációs törvények, ugyanakkor a zene és az „ördög” kapcsolata is igen hangsúlyos.

Klasszikus toposzok bukkannak itt fel, miszerint az igazán tehetséges zenészek, előadók azért lettek ennyire kiemelkedők, mert eladták a lelküket a vén patásnak? Egyáltalán a blueszene (és bármilyen új, az előző generáció számára furcsa/értékelhetetlen/meg nem értett muzsika) az ördögtől való? Hogy annak hívására az emberek, kiszakadva a valóságból, áhítatban adják át magukat buja vágyaiknak, mint a tánc, a szex, az alkohol és a drogok?

E világi és túlvilági ösztönök, kultúrák (a vámpírok által megtestesített ír bevándorlók), rasszok, sőt idősíkok összeütközése, van itt minden. Mindezt pedig egészen parádés jelenetek kíséretében kapjuk az arcunkba. Az egyikben például tanúi lehetünk annak, ahogy a bulin a múlt, a jelen (’30-as évek) és a jövő zenei stílusai keverednek, s mindhárom kor képviselői egyszerre és együtt ropják egy nagyszabású, közös, időkön átívelő partin az épphogy nem kakofóniába hajló egyvelegben, hiszen a zene egy univerzális, közös nyelv, amely összeköt embereket, időket, helyszíneket. De említhetjük még azt a szcénát is, amikor a bejutásukra váró, s emiatt kint rostokoló vámpírhorda a saját maga által előadott ütős ír népzenére ropja – ilyet sem látni gyakran mozgóképen. Minderre jön rá pedig az utolsó, hosszabb felvonásban a kemény hentelés, nem árulunk el azzal ugyanis nagy titkot, hogy a vérszívók természetesen beszabadulnak a buliba…

A Bűnösök egy furcsa, a tetten érhető inspirációi ellenére mégis mással össze nem hasonlítható műfaji egyveleg, egy amolyan zenés horror-gengszter-dráma, ami egyszerre nagyon dögös, izzasztóan fülledt, kifejezetten brutális és kegyetlen, ugyanakkor sokatmondó, színes és megható is.

A csúcshatás eléréseben pedig óriási szerepe van az operatőr Autumn Durald Arkapaw (Loki, Fekete Párduc 2, Az utolsó táncosnő) csodálatos képeinek s legfőképp a kétszeres Oscar-díjas zeneszerző, Coogler állandó munkatársa, Ludwig Göransson elképesztő aláfestésének, amely a film teljes, 137 perces játékideje alatt egy lüktető, bizsergető, az alantas öszöntökre és az értelemre egyaránt ható csodás műfajmixszel ajándékozzák meg a nézőket. Az év egyik legkiemelkedőbb mozgóképe lesz, érdemes hát alkut kötni az ördöggel egy mozijegy erejéig.


Link másolása
KÖVESS MINKET:


KULT
A Rovatból
Fekete öves taekwondós, az anyjának köszönheti a karrierjét, és a Föld 100 legnagyobb hatású embere közé sorolták – 35 érdekesség a 35 éves Dev Patelről
A Gettómilliomos főszereplőjeként robbant be a filmvilágba 18 évesen, azóta pedig talán a leghíresebb indiai származású színész lett belőle, sőt, van, aki szerint ő a legszexibb élő férfi.


1. 1990. április 23-án született London Harrow nevű kerületében.

2. Az édesanyja, Anita Patel gondozóként dolgozik, az apja, Raj Patel pedig IT tanácsadóként.

3. A szülők egyébként szintén nem Indiában születtek, hanem Kenya fővárosában, Nairobiban, ahol jelentős indiai diaszpóra található. S bár mindketten Kenyából származtak, külön-külön költöztek Nagy-Britanniába, és már Londonban ismerték meg egymást.

4. Saját elmondása szerint gyerekkorában „hihetetlenül energikus” volt, és emiatt gyakran került bajba.

5. A harrow-i Longfield Middle Schoolba és a Whitmore High Schoolba járt gimibe.

6. Van egy Trushna nevű nővére, aki négy évvel idősebb nála.

7. A*-t, vagyis csillagos ötös minősítést kapott GCSE Dramából (egy olyan tantárgy, amely lehetővé teszi a diákok számára, hogy a színház művészetét gyakorlati és írásbeli munka kombinációján keresztül fedezzék fel), miután a könnyekig meghatotta vizsgáztatóját egy a beszláni iskolai túszdrámában részt vevő tanuló alakításával.

8. A legelső színészi szerepét egy iskolai darabban, a Vízkereszt, vagy amit akartokban kapta: ő játszotta Sir Andrew Aguacheeket.

9. 188 centiméter magas.

10. Bár Angliába született, elmondása szerint kifejezetten fontosak számára a gyökerei, épp ezért gyakran utazik Indiába.

11. A közösségi média egyáltalán nem érdekli, nincs profilja sem a Facebookon, sem az X-en (Twitteren), sem az Instagramon.

12. Saját magát „technofóbnak” vallja, idegenkedik minden technikai vívmánytól, kütyütől, ezért sincs róla egyébként túl sok információ az interneten.

13. Jártas a harcművészetekben, például nyolc éven keresztül taekwondózott, amiből meg is szerezte a fekete övet.

14. Állítása szerint egyáltalán nincs hallása a zenéhez, sem ritmusérzéke. „Ha az életemről lenne szó, akkor sem tudnék énekelni. A tánc sem megy, szóval a Grease remake-jét biztosan nem kapom meg!” – nyilatkozta. Ehhez képest azért kaptunk tőle egy pofás táncjelenetet első filmje, a Gettómilliomos fináléjában…

15. 16 évesen szerepelt a Skins című brit tinidrámában, az anyja intézte el neki a meghallgatást. „Neki köszönhetem, hogy a szakmában vagyok. Meglátott egy hirdetést a Skins castingjáról a Metro nevű újságban, kitépte, és elrángatott a londoni National Youth Theatre-be. Lógnom kellett a suliból miatta” – emlékezett vissza Dev.

16. A Gettómilliomos 2007-es forgatása előtt sosem járt Indiában.

17. Óriási Bruce Lee-rajongó. Mindent gyűjt, ami a tragikusan fiatalon elhunyt harcművész-színészhez köthető: filmplakátokat, ereklyéket stb.

18. A Bruce Lee-imádat már kisgyerekkorában elkezdődött, vele együtt pedig odavolt az akció- és a harcművészeti filmekért. Minden bizonnyal emiatt fogant első játékfilmes rendezése, a 2024-es A Majomember is e műfajokban.

19. A 2008-as Hancock című film londoni premierjén órákig várt, hogy lefotózhassa Will Smith-t. „Három órán keresztül szobroztam. Majd sikerült lőnöm egy képet a homlokáról, és emlékszem, arra gondoltam: hű, ez annyira hihetetlen!” – mesélte egy interjúban.

20. A 2012-es Pi életének még a meghallgatására sem engedték el: „A Gettómilliomos után nem lehetett enyém az a szerep, mert a filmesek »túlexponáltnak« tartottak engem. Suraj Sharma, aki megkapta a szerepet, elképesztő munkát végzett, és a film is lenyűgözött, de egy részem azt gondolja, hogy a fenébe is, bárcsak kaptam volna egy esélyt!”

21. Nem küld SMS-eket. „Utálom” – mondta a The Guardiannek. „A barátaim azt mondják: »Haver, írnod kell SMS-t. De ehelyett inkább felhívom a kocsimból az illetőt, és beszélgetünk. Úgy tűnik, ez manapság túl intim az emberek számára.”

22. A Gettómilliomos bemutatása után jött össze a filmbeli partnerével, Freida Pintóval (A majmok bolygója: Lázadás), akivel hat éven át voltak együtt, 2014-ben szakítottak. Hogy miért váltak szét, arról úriember lévén nem volt hajlandó beszélni.

23. A 2016-os Oroszlánban való szerepléséhez új fizikumot kellett kialakítania, így ennek érdekében rengeteg órát töltött az edzőteremben. Szakállt is növesztett, és ausztrál akcentust vett fel. Összesen 8 hónapig készült a szerepre.

24. Állítása szerint egyébként elkezdtek potyogni a könnyei, majd elbőgte magát, amikor először olvasta az Oroszlán forgatókönyvét.

25. 2017 óta az ausztrál színésznő, Tilda Cobham-Hervey (Lány a hullámok hátán, Almaecet) a barátnője, akivel a Hotel Mumbai forgatásán ismerték meg egymást.

26. Meghallgatták egy szerepre a 2015-ös Star Wars: Az ébredő Erőhöz, ami saját elmondása szerint meglehetősen rosszul sült el. Bár nem hozták nyilvánosságra, hogy melyik szerepre jelentkezett, a feltételezések szerint Finn vagy Poe karaktere lehetett, akiket John Boyega, illetve Oscar Isaac alakítottak.

27. 2017-ben a műsorvezető Ellen DeGeneres a „legszexibb élő férfinak” nevezte őt.

28. A sportokhoz annyi kötődése van, hogy imád sakkozni, és szenvedélyes Arsenal-drukker.

29. Szerepelt a Time magazin 2024-es 100-as listáján, vagyis a szerzők szerint ő a világra legnagyobb hatást gyakorló embereinek egyike jelenleg.

30. Eddig egyszer jelölték Oscar-díjra: 2017-ben az Oroszlán mellékszerepéért.

31. A Golden Globe-on azonban már két nominációval is büszkélkedhet, az Oroszlánon kívül 2021-ben jelölték a David Copperfield rendkívüli élete című 2019-es filmért a legjobb férfi színész – musical/vígjáték kategóriában.

32. A 2024-es International Film Festival Australia Awards díjátadón a legjobb játékfilmes rendező díját kapta A Majomember című 2024-es akciófilmjéért.

33. A Brit Filmakadémia díját, a BAFTA-t azonban elnyerte az Oroszlánért 2017-ben, mellette pedig jelölték a Gettómilliomos férfi főszerepéért 2009-ben, valamint legjobb elsőfilmesként A Majomemberért idén.

34. „Olyan karaktereket keresek, akik maradandó hatást gyakorolnak a nézőkre, olyan történeteket, amelyek megmaradnak az emberek fejében. Igyekszem minél sokoldalúbb lenni a felkínált karakterekben” – mesélte egyszer arról, hogy mi szerint próbál szerepet választani.

35. A jótékonysági aktivitása is számottevő: olyan szervezetekkel működik együtt, mint pl. a LionHeart, hogy anyagi segítséget nyújtson több mint 11 millió, utcán élő indiai gyermeknek. Továbbá jelentősen támogatja a Railway Children nevű szervezetet is, amelyet az Egyesült Királyságban, Indiában és Tanzániában az utcán élő, kiszolgáltatott gyermekek védelmére alapítottak, valamint a Greenpeace-t, amely a globális környezetvédelemért kampányol.


Link másolása
KÖVESS MINKET: