Ezt a kocsit kértük idén a nyuszitól
Amennyiben a húsvéti nyúl kedvezni szeretne nekem, biztosan egy Polestar Volvo S60-at rejt el a kertben a tojások mellett, éppen ezért is bizakodva lépek majd ki a kertajtón. Addig is álmodozás helyett beszéljünk a Volvo különleges modelljéről, amely egy igazi unikális példány: a világon háromszáz kapható belőle, Magyarországra pedig mindösszesen öt érkezett.



A Polestar egyébként, - ha valakinek nem lenne ismert -, a svéd márka gyári tuningját jelöli, s az a fejlesztő csapat áll mögötte, amelynek a Volvo a motorsport sikereit is köszönhette. A csomagban kapható tuning minden olyan részelemre kitér, amely hatással lehet a teljesítményre. Így a Polestar modellek esetében módosított a kasztni, az aerodinamika, a felfüggesztés, a kerekek, a fékek, a motor teljesítmény, a kipufogó és a belső tér.
A külsőn egyértelműen látszik, hogy nem egy alapváltozatról van szó: már a kocsi színe is arról árulkodik, hogy egyedi modellben ülünk. A kocsi BKV kék színe rendkívül figyelemfelkeltő, még olyanok is megnézik az autót, akik egyébként nem feltétlen érdeklődnek a kocsik iránt. Az S60 Polestar orra ugyan nem mutat radikális különbséget a hagyományos modellhez képest, mindössze egy kis légterelőt építettek oda, a farrész azonban a dupla kipufogóvéggel, a fekete diffúzorral és a hátsó szárnyakkal egyértelműsíti a dinamizmust. Szintén nagyot dobnak a megjelenésen a húsz colos felnik, amik alatt méretes Brembo fékek lapulnak.



Az utastér nem változott sokat a tuning változatban, a küszöbön lévő Polestar felirat, az egyedi varrású sportülések és a bőrkormány utal a sportosságra, a többi elem megegyezik az alapmodellével. A megoldások elegánsak, az anyaghasználatot nem érheti kifogás, azonban a kialakításon egyértelműen látszik, hogy az S60 majd' hatéves modell, főleg, ha a vadiúj XC90-hez hasonlítjuk, de hozzáteszem, ez sem vesz el az autózás élményéből, amikor megindul a kocsi, eszünkbe nem jut azzal foglalkozni, hogy hat esztendeje tervezték például a digitális kilométerórát.
A szerelem akkor lobban fel igazán, amikor begyújtjuk a hathengeres motort, hidegen gyönyörű morgással ébred az erőforrás. Ez az érzés csak erősödik, miután elindulunk a lakásunk elől a nagyvilágba. A hatfokozatú váltót Sport állásba tesszük, a motor felpezsdül, a kipufogóban pedig kinyílnak a pillangószelepek, az érzés pedig teljesen kibillent minket a megszokott ritmusunkból. A 350 lóerős benzines ugyanis vadító teljesítménnyel mozgatja meg a másfél tonnás kocsit, s ha egy kicsit nem figyelünk oda, 4,9 másodperc alatt százon, 17,7 másodperc alatt kétszázon találjuk (őőőő mármint találnánk) magunkat. Ebben nagy szerepe van az 500 Nm-es nyomatéknak is, ami már 3000-es fordulattól rendelkezésre áll, a stabil autózásban pedig az összkerékhajtás a kiváló partner, mely a körülményektől függően játszik a nyomatékkal. A sebesség élmény mellett a kipufogó- és a motorhang is sokat dob az élményen, olyannyira, hogy az együtt töltött hét során egyszer sem szomorkodtam a tizenöt literes fogyasztásunk miatt. A kocsi nyújtotta lehetőségeket egyébként itthon lehetetlen kihasználni, a megengedett utazósebességet még autópályán is olyan gyorsan érjük el, hogy legalább tízszer lenne szükségünk erre az élményre ahhoz, hogy felfogjunk belőle valamit.



Teljesítmény: 258 kW (350 LE)/5250
Nyomaték: 500 Nm/3000-4750
Gyorsulás? 0-100 km/h: 4,9 s
Végsebesség: 250 km/h
Tesztfogyasztás: 12,3 l/100 km
Az S60 Polestar egy igazán különleges darab, s nem csak amiatt, hogy mindössze öt kapható belőle hazánkban, hanem azért, mert a Volvo bejelentette: nem gyárt többet ebből a háromliteres benzinmotorból. Olyan erőforrás váltja majd, amely jobban megfelel a jövő környezetvédelmi normáinak. No, de ne rohanjunk ennyire előre az időben, hiszen ez a modell, - szűk számban ugyan -, de még elérhető, s aki nem szeretne lemaradni róla, annak 18 millió forintot kell kifizetnie - vagy, mint az én esetemben, marad a reménykedés a húsvéti nyúl kapcsán.
Ha neked is tetszik a kocsi, nyomj egy lájkot!