Az Operaház szerint veszélyezteti a dolgozók béremelését, hogy megírták: Ókovács Szilveszter egy 60 milliós BMW-t használ
Az Operaház élesen bírálta a Magyar Narancs szerdai cikkét, amiről korábban mi is írtunk, és ami szerint Ókovács Szilveszter egy 60 milliós BMW-t használ, amivel az Operaház királyi felhajtóján is parkolhat.
Az Operaház a közleményében arra is céloz, hogy a cikk szerzője elfogult, hivatkozva egy „szoros munkakapcsolatra”.
Az Operaház azt is közölte, hogy „nem rendelkeztek és nem rendelkeznek saját vagy bérelt szolgálati autóval”, és hogy Bárány Balázs, az Operaházi Dolgozók Független Szakszervezetének elnöke megszólalása miatt „a félrevezetett közönség távol marad az intézmény előadásaitól”.
Ókovács BMW-jének használatát az Operaház azzal indokolja, hogy „a szolgálati személygépkocsit” egy BMW-vel kötött szerződés alapján kapták „a vezetőségi flotta egyik darabjaként”. Az Operaház közleménye szerint Bárány állításával ellentétben nem dedikáltan a művészek kapták a BMW-ket, de elismerik, hogy „valóban volt olyan időszak, amikor egy operaénekes külön márkanagyköveti felkérést kapott a BMW Group Magyarországtól”.
Az Operaház szerint nem ők választják ki, hogy milyen autót ad a BMW, de hogy ki használja, azt az Opera dönti el. Az autók használata és beosztása „az OPERA kompetenciájába tartozik”. Továbbá, „takarékossági okokból” az Operaház „hivatali sofőröket sem alkalmaz”.
Az Operaház a BMW árával sem ért egyet,
A cikkben „királyi felhajtónak” nevezett felhajtót pedig „Dalszínház utcai és Hajós utcai kocsifeljárónak” hívják. A vezetőség „takarékossági okokból”, valamint „a márkakommunikáció keretében az autók reprezentálása céljából használja parkolásra”.
Az Operaház megvádolta a szakszervezeti elnököt, Bárányt, hogy évek óta próbálja aláásni a BMW-vel való együttműködést. Jelenleg pedig „durván sértő és lejárató kijelentéseket tett megalapozatlanul”, hogy lejárassa az intézmény vezetőjét. Szerintük ezzel Bárány Balázs a Kollektív Szerződést is megsértette.