Nem csak tehetséges, végre szép is lett az új Corolla
Egészen pontosan tizenegy generáción át kellett arra várni, hogy a Toyota Corollából izgalmas, vagy mondhatjuk úgy is: szép autó szülessen. Persze eszem ágában sincs megbántani a típus rajongóit, egyrészt azért, mert évi 1,3 millió eladásával a legnépszerűbb autó a világon, másrészt, mert hazánkban is sok akad belőle.
Azonban szerintem egymás között lehetünk őszinték, tegyék a corollások a szívükre a kezüket:
senki nem a korábbi rajzolatért kedvelte a kocsit igazán.
Jóval inkább a racionalitásáért, a megbízhatóságáért, s a relatíve olcsó fenntarthatóságáért. Ezek a jellemzők viszont egyértelműen elvehetetlenek a Corollától, mint ahogyan az is, hogy eddig bő 44 millió példányt adtak el a japánok legkedveltebb autójából, a világ 150 országában. Beszédes számok.

Egészen 1966-ig nyúlik vissza a Corolla története, ekkor gördült le a gyártósorról az első példány. Ezt követően három-négy évente érkeztek az utódok, a 95-ben bemutatott modell azonban már öt évig húzta, a kilencedik és a tizedik pedig hét évig volt a kínálatban.
A tizenegyedik modellsorozat 2013-ban érkezett Európába, s tavaly, azaz 2016-ban jött el az ideje a ráncfelvarrásnak, ami által tán minden idők legkívánatosabb Corollája született meg, mely kizárólag lépcsőshátú változatban kapható.

Kifejezetten vagány az autó orra: méretesek a légbeömlők, sportos a szűkre húzott középső krómcsík és a vékony fényszórók, vagányak a méretes felnik, azonban valamivel visszafogottabb, ám mégis az összképhez illeszkedő a farrész.
Az utastér viszont továbbra is konzervatív hatást kelt, az analóg kilométeróra és a klímaszabályozó igencsak maradi, az beltér modernitásán egyedül a 7 colos, érintőképernyős navi próbál javítani.
Az összeszerelés minősége viszont ezúttal is toyotásra sikerült,
ahogy a korábbi modellek tíz-tizenöt év után sem zörögtek, várhatóan ez sem fog elkezdeni recsegni évek múltán sem. A színek viszont szürkések, az anyaghasználat átlagos. Azonban a térkínálat megfelelő, olyan alsó-középkategóriás, a csomagtartó mérete pedig 452 literes, s ami nagy előny, hogy könnyen pakolható.

A Corolla kínálatában hazánkban két benzin (1.33 liter, 99 LE; 1.6 liter, 132 LE) - és egy dízelmotor (1.4 liter, 90 LE) található, tesztautónkban a nagyobbik benzines járt, méghozzá CVT-vel szerelve.
A fokozatmentes automata hozta szokásos formáját, nyugis tempónál jó társnak bizonyult, dinamikusabb vezetés mellett azonban sikító hangon pörgette a motort, ami nem dobott a vezetési élményen. De ismétlem, hétköznapi használatban ez a probléma nem jelentkezett, s mivel a kocsi inkább erre lett kitalálva, így higgadt vezetés mellett jó választás lehet az automata.

Az alap Toyota Corolla 4,3 millió forintba kerül, a legjobban felszerelt Executive változatért 2,7 millióval kell többet fizetnünk.
Adatok
Hengerűrtartalom: 1598 cm3
Teljesítmény: 132 Le
Nyomaték: 160 Nm/4400
Széndioxid kibocsátás: 142 g/km
Gyorsulás 0-100 km/h: 11,1 s
Végsebesség: 190 km/h
Tesztfogyasztás: 8,2 l/100 km
A modell alapára: 4.280.000 Ft