ÉLET-STÍLUS
A Rovatból

Az Y generáció emberséges, empatikus vezetést akar, és ebben jók a nők

Milyenek a női vezetők? Miért jó, ha egy nő irányít? Mi okozza a legnagyobb stresszt a női főnököknek? Három női vezetővel beszélgettünk.


Vezetői pozícióban dolgozó nőkkel beszélgettünk. Férjezett anyukákkal, akik olyan feladat-és felelősségkört visznek, amit jó néhány helyen még ma is csak a férfiak kaphatnak meg. Milyen a női vezetői lét? Hogyan lehet összeegyeztetni a családdal? Miben erősebbek a női és miben a férfi irányítók?

r2

Ránky Katalin 2013 végéig, 17 éven át volt a L’Oreal magyarországi leányvállalatának ügyvezetője, előtte a Richter Gyógyszergyár kozmetikai ágazatát vezette. Saját bevallása szerint világéletében egy önálló, "önfejű" ember volt. Míg kollégái a kőbányai gyógyszergyárban az általánosan elvárt feladatokat teljesítették a laborban, ő könyvtárba járt, szakértőket keresett, tárgyalt. Lassan észre vették a körülötte lévők, hogy ő nem kutató, hanem vezető típus, és elkezdett másféle feladatokat kapni.

Úgy véli, azon kevés multinacionális cégvezetők közé tartozik, akik boldogan mentek nyugdíjba.

Szerinte aki azt mondja magáról, hogy vezető akar lenni, az sose lesz az.

Tehetség, szorgalom és szerencse. Ez a három dolog kell a sikeres vezetéshez, és a háromnak egyszerre kell jelen lennie: Katalin szerint ha valamelyik hiányzik, akkor nem lehetséges eredményesen vezetni.

pexels-photo-210647

Emellett nőként sokkal többet kell bizonyítani, és éppen ez adja meg a sikerességet. Ha egy férfi vezetői pozícióba kerül, megnyugszik, "hátradől", mert elérte a célját. Ha egy nő kerül vezetői szerepbe, neki a munkája utolsó percéig bizonyítania kell, hogy alkalmas rá. Ez folyamatos kitartást és odafigyelést, szorgalmat vált ki. Persze, ez az egész olyan is, mint ahogy hangzik: nagyon stresszes. Katalin ezt a stresszt a sporttal küzdötte le: minden egyes héten háromszor felkelt negyed 6-kor, és elment edzeni. A futógépen is post-iteket hordott magánál, amikre felírta a hirtelen jövő ötleteit.

"
Aki így kezdi a napot, azt általában 2-ig, 3-ig nem igen lehet kiborítani

- fogalmaz. A sportolást igazi, kulcsfontosságú megoldásnak tartja a feszültség kezelésében.

Katalin azt is vallja, hogy a nők, mivel sokkal több feladat hárul rájuk, sokkal jobban tudják beosztani az idejüket. Ezért

egyáltalán nem gondolja azt sem, hogy választaniuk kellene a karrier és a család között - ha mégis, akkor a családot kell megtartani, mert munkából lehet szerezni újat. Katalinnak két gyermeke és öt unokája van.

Tapasztalatai alapján a női vezetői szerep egyik legnagyobb nehézsége, hogy a "gyengébbik" nem emocionálisabb. Ő is volt olyan helyzetben, amikor a pánik miatt egyszerűen elsírta volna magát, de csupa férfi alkalmazottjával körülvéve egész egyszerűen nem engedhette meg ezt magának. Egyszer, mikor még a Richternél dolgozott, beteg volt és engedélyt kért a főnökétől, hogy hazamehessen. Azt kapta válaszul, hogy valóban nem néz ki jól: kenjen fel még egy kis sminket. Így tett.

"
16 úgynevezett "vezetői tulajdonság" van. Ezekből mindössze 3 az, ami a férfiakban erősebb, a többi 13 a nőkben az. Ezt egy 1000 fős vizsgálat alapján állapították meg

- mondja a magyar L'Oréal egykori feje. A férfiak jobbak a hosszútávú tervezésben, a nők viszont tárgyalási képességeikkel, kitartásukkal, a csoportok harmonizálásában, a motiválás terén, vagy a környezetükhöz való idomulásban sokkal erősebbek.

any

Szenes Mártonné Anna 7 éve a Kecskeméti Református Gimnázium igazgatónője. Az oktatásban vezetői pozíciót betölteni szerinte ma jóval nagyobb kihívás, mint korábban: régebben sokkal stabilabb volt az oktatási rendszer, manapság újabbnál újabb szabályok és szabálymódosítások születnek. Így az elvárások is állandóan megújulnak. Ő sosem törekedett rá, hogy irányítója legyen valaminek, valósággal meglepte, amikor sokéves tanítás után a gimnáziumi tantestület őt javasolta igazgatóhelyettesi pozícióba. Arra a kérdésre, hogy ezt, majd 5 évvel később az igazgatói széket miért foglalta el, az volt a válasza: egyfelől az azok iránt érzett bizalma hajtotta, akik a vezetői szerepre ösztönözték, másfelől a kíváncsiság. Kíváncsi volt ugyanis, mennyire tudja megállni a helyét a még nagyobb jogkörrel, de még több felelősséggel járó, magasabb lépcsőfokokon.

Az ő munkahelyén nem annyira szokatlan, hogy nő legyen az igazgató: elődei is nők voltak.

Azért persze előfordult már, hogy férfi beosztottjától olyan hangnemet, hozzáállást érzékelt, mintha az illetőt zavarná, hogy egy nő áll felette.

a

Anna azt tapasztalta: az oktatási rendszer állandó változása mellett mindig a személyes problémák okozzák a legtöbb nehézséget. Például, ha nagyon ellentétes jellemű emberek közt kell mediálnia egy közös döntés meghozásáért. A stresszt szerinte a férfi vezetők jobban tudják kezelni, ők kevésbé viszik haza a munkahelyi feszültséget. Van viszont egy fontos tippje:

a munka végeztével még ne akarjunk rögtön hazarohanni, ehelyett próbáljunk beiktatni valamilyen köztes programot, például testmozgást vagy egy találkát a barátnőnkkel.

A saját bőrén is megtapasztalta, hogy ha munka után egyből hazamegy, akkor sokkal inkább viszi magával a problémáit és a feszültséget. Egy köztes program viszont jól "kirántja" ebből.

Anna sem gondolja úgy, hogy választani kellene a női vezetői lét és a családalapítás között, de nagyon nehezen tudja elképzelni, hogy a kettő közül a család jöjjön később. Előbb tehát a családalapítást, utána a karrierépítést tartja kivitelezhetőnek. Katalinhoz hasonlóan ő is házas, két felnőtt gyermeke van.

Bite_Barbara_retusált_kép01

Bite Barbara a Coaching Team Kft. ügyvezető igazgatója, emellett business coach, tréner és vezetői tanácsadó. Élsportoló kézilabdázó volt, onnan csöppent az üzleti világba. Neki sem volt zökkenőmentes a vezetés kitanulása. Valahol mindig is érezte magán, hogy szeret a dolgok élére állni, és úgy véli: ha már gondolkodik rajta az ember, hogy alkalmas lehet-e főnöknek, akkor benne van az ambíció. Viszont úgy véli, a jó vezetéshez kell egyfajta küldetéstudat. A saját egónk erősítésén felül kell, hogy motiváljon valamilyen magasabb rendű dolog kiszolgálása.

Szerinte azt a felfogást, hogy a női vezetőknek sokkal jobban kell bizonyítaniuk az alkalmasságukat, sokszor maguk a nők generálják, miközben a környezetük egyáltalán nem gondolja ezt.

A különböző cégeknek különböző kultúrájuk van: akad, ahol cseppet sem furcsa, ha nő az irányító, máshol, ahol igazi patriarchális felépítés uralkodik, nagyon is furcsán veszi ki magát.

Arra a kérdésre, ő mikor érzi igazán nehéznek a vezetői szerepet, azt felelte: amikor férfikörben kell érvényesítenie mondandóját. Van, hogy úgy is érzi: túlságosan erőteljesen kommunikál, amit belülről már kellemetlennek érez, viszont szükségesnek véli a sikeres kommunikációhoz.

bite

Barbara saját céget alapított, miután feladott egy multis karrierutat a családalapításért - most egy 7 és egy 8 éves gyermek büszke édesanyja. Férjével együtt szükségesnek tartja az állandó kommunikációt és egyeztetést a család és a munka harmonizálásához.

"

Ma az emberközpontúság és az érzelmi intelligencia egyre inkább előtérbe kerül. Ezt az Y generáció is elvárja: emberséges, empatikus vezetést akarnak, különben azonnal továbbállnak. Egy nő a szocializálódásából adódóan általában jobb ebben, ösztönből érzi, hogyan bánjon a beosztottaival. De a férfiak is megtanulhatják ezt. És fordítva: a stratégiai gondolkodást, a versengést, amiben általában a férfiak erősebbek, a nők is elsajátíthatják tanulással

- magyarázza Barbara, aki a munka okozta stresszt rendszeres testmozgással - egyedül és családi körben egyaránt - , jógával és meditációval oldja. Mindemellett a folyamatos önismeret-fejlesztésre is esküszik.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Népszerű
Ajánljuk
Címlapról ajánljuk


ÉLET-STÍLUS
A Rovatból
Már nem a Hanna a legnépszerűbb lánynév, a fiúknál a Dominik kirobbanthatatlan
A lányoknál az Abigélek és a Nazirák, míg a fiúknál az Ábelek és az Eliotok hajráztak nagyon 2023-ról 24-re. Az élmezőnyben csak kisebb cserék történtek.


Mint minden évben, most is megtudhatjuk, hogy mik voltak a legnépszerűbb lány- és fiúnevek az elmúlt esztendőben a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) adatai szerint.

Bár hazánkban folyamatosan gondot jelent a megszületett gyerekek alacsony száma, ennek sok hatása nincs a névadási szokásokra, igaz, néhány érdekes trend megfigyelhető.

A lányok esetében változás történt az első helyen: a korábban vezető Hannát beelőzte a 2023-ban még csak harmadik Luca.

Az élmezőny itt a következőképp néz ki:

  1. Luca
  2. Hanna
  3. Zoé
  4. Anna
  5. Emma
  6. Léna.

A lista első 50-jében a legnagyobbat az Nazirák ugrottak előre: a korábbi 76. helyett már a 40. legnépszerűbb név a listán. Az Abigélek is nagyot mentek: ők a 38.-ról a 27. helyre törtek előre.

A további listát itt lehet böngészni:

A fiúknál sokkal nehezebben változnak a trendek. Ott 2023-hoz képest nincs változás a dobogón, de az első 15-ben sincsenek jelentős változások. A 23-ban még negyedik Mátéknak tavaly meg kellett elégedniük a 6. hellyel, a Milánok és a Marcellek is beelőztek. Itt az élmezőny így néz ki:

  1. Dominik
  2. Olivér
  3. Levente
  4. Marcell
  5. Milán
  6. Máté.

Az első 50-ben itt az Ábelek dobbantottak nagyot: 14 helyet előre ugorva a 34.-ről a 20. helyre ugrottak. Nem panaszkodhatnak a Barnabások sem, akik a 25.-ről a 19.-re kerültek. Némi meglepetésre hatalmas, 25 helyes röppályával éppen befértek az első 50.-be az Eliotok. Tavaly Magyarországon 228 kisfiú kapta ezt a nevet.

A fiúnevek további listája:


Link másolása
KÖVESS MINKET:

ÉLET-STÍLUS
Megnéztük, mi történik a textilgyűjtő konténerbe dobott ruhákkal!
Megnéztük, mit jelent a valódi újrahasznosítás: mi történik a ruhákkal, ha nem a kukába, hanem a megfelelő helyre kerülnek. Videón mutatjuk, miért nem mindegy, hová dobod a textilt!


Valószínűleg a te szekrényed mélyén is lapul néhány kinőtt, kifakult, lyukas vagy egyszerűen csak megunt ruhadarab. És ha már tudatos vagy, akkor nem a kukába, hanem egy textilgyűjtő konténerbe dobod ezeket. De vajon mi történik velük ezután? Hova kerül a póló, amit öt éve már csak alváshoz hordtál? Vagy a kabát, amit még mindig sajnálsz, de tudod, hogy már kiszakadt és sosem veszed már fel?

Mi nemcsak feltettük ezeket a kérdéseket, hanem utánajártunk a pontos válaszoknak – testközelből! A székesfehérvári válogatóüzemben, a Textrade Kft.-nél jártunk, ahová a MOHU textilgyűjtő konténereiből származó ruhák kerülnek. A TikTok-videónkban megmutatjuk, mi történik a konténerbe dobott darabokkal – a válogatástól az újrahasznosításig.

VIDEÓ: Nézd meg, hogyan zajlik a válogatás, mi történik a darált anyaggal, és hova kerülnek a legmenőbb vintage ruhák!
@szeretlekmagyarorszag.hu #hirdetés te tudtad, hova kerülnek a ruhagyűjtőből a ruhák???? #mohu #gyűjtőkonténer #szmo #szeretlekmagyarország ♬ eredeti hang - Szeretlek Magyarország.hu

Az első szűrő: ruhaként még használható?

A folyamat azzal kezdődik, hogy megvizsgálják: egyáltalán viselhető-e még az adott darab. Ha igen, akkor kategóriák szerint szétválogatják – nadrág, kabát, gyerekruha, szoknya, blúz, kiegészítők stb. Ezután több körös szortírozás következik, amelyben anyagminőség alapján döntenek a ruhák további sorsáról.

A jobb állapotú darabok európai second hand üzletekben landolnak, a gyengébb minőségűek pedig – lebálázva – afrikai piacokra kerülnek. Van azonban egy különleges szekció is: a „vintage válogató”, ahová a beérkezett ruhák legjobb 1%-a kerül. Ezek a darabok különösen keresettek a menő second hand butikokban, és nem ritkán újra divatot csinálnak abból, amit más már elfeledett.

Mi lesz a teljesen hordhatatlan ruhákból?

Ha a textil már nem hordható – például szakadt, foltos vagy nagyon elhasználódott –, akkor a darálóba kerül. Innen két út vezethet: az egyik az RDF, vagyis az energetikai hasznosítás. Az így ledarált ruhadarabokat erőművekben elégetik, és energiát nyernek belőlük. A másik lehetőség, hogy ipari célokra használják fel őket: például autók hangszigeteléséhez, töltőanyagként vagy tisztítórongyként. Ez már önmagában is sokkal jobb sors, mint a szeméttelep – de ehhez az kell, hogy te jól dönts: ne a kommunális hulladékba dobd a textilt!

Miért fontos ez az egész?

A ruháink előállítása hatalmas környezeti terheléssel jár: rengeteg víz, energia és szennyezés kapcsolódik egy-egy új pólóhoz vagy nadrághoz. Ha ezeket a darabokat elhasználás után egyszerűen elégetjük vagy elásva tároljuk, azzal mindezt az erőforrást elpazaroljuk – ráadásul

sok műszálas textil lebomlás helyett mikroműanyagként szennyezi a földet és a vizeinket.

Hol találsz textilgyűjtő konténert?

A textilgyűjtő konténerek országszerte megtalálhatók. Jelenleg Magyarországon 3000 textilgyűjtő konténer érhető el, és a cél, hogy 2026 végére ez a szám elérje a 6000-et. Tavaly már 1200 új gyűjtőt helyezett ki a MOHU, és a tervek szerint minden 2000 főnél nagyobb településen elérhető lesz ilyen konténer, amennyiben a telepítési feltételek biztosítottak.

Az első ilyen konténerek már megtalálhatók hulladékudvarokban, kiskereskedelmi egységeknél és településeken, de a hálózat folyamatosan bővül. Ha szeretnéd megtudni, hol van a hozzád legközelebbi gyűjtőpont, keresd fel a MOHU térképes keresőjét.

A konténerek telepítésére önkormányzatok és kiskereskedelmi egységek online jelentkezhetnek a MOHU Gyűjtőkonténer igénybejelentő oldalán. Ha egy vállalkozás vagy település szerződést köt, a telepítés ingyenes, és a MOHU alvállalkozója rendszeresen üríti a konténereket.

És mit tehetsz te?

A legegyszerűbb dolog: ha megválsz egy ruhától, ne az otthoni szemetesbe dobd! Vidd el egy MOHU-s textilgyűjtő konténerhez. Ezekből már több mint 2800 van országszerte, és folyamatosan bővül a hálózat. A legközelebbi konténert könnyen megtalálod a MOHU térképes keresőjében. Ezzel egy apró, de nagyon is számító lépést teszel a fenntarthatóság felé. Minden egyes bedobott ruhadarab esélyt kap az újrahasználatra vagy újrahasznosításra – és közben te is teszel valamit a környezetért!


Link másolása
KÖVESS MINKET:


ÉLET-STÍLUS
A Rovatból
KVÍZ: Te mennyire vagy tudatos megtakarító?
Infláció feletti hozam - de mivel is? Hogyan érdemes kezelni a megtakarításainkat? Töltsd ki kvízünket, és tudd meg, mennyire vagy tisztában a megtakarítási lehetőségekkel!


Pénzügyi öngondoskodás. Ismerősen hangzik a fogalom? Vagy nem csak a fogalom van meg, de a gyakorlatban is sikerül megvalósítani?

Egy korábbi videónkban ezzel a témával kapcsolatban kérdeztük az utca emberét, és bár kiderült, hogy nagyon különböző az egyes válaszolók tudásszintje, egy dologban mindenki egyetértett: hosszú távú céljaink eléréséhez elengedhetetlen a megtakarítások helyes befektetése, felhasználása.

A váratlan költségekre elkülönített pénz mellett öngondoskodásnak minősül egy konkrét célra félretett összeg is. Az OTP Bank 2024-es Öngondoskodási Indexe szerint pedig már

többen vannak azok, akik hajlandóak lemondani napi kiadásokról, hogy a jövőjükre félre tegyenek (58%), mint azok, akiknél a pénz csak jön és megy.

A Groupama és az OTP Bank tavalyi kutatása alapján ugyan a háztartások 40 százaléka rendelkezik megtakarítással, ám több mint harmaduk még mindig kizárólag csak készpénzben vagy tartja pénzét. A megtakarítással rendelkezők közül sokan állampapírba fektették a pénzüket: idén a 16 - 75 éves lakosság közel negyede számít állampapírból származó kifizetésre.

Tippek tudatos megtakarítóknak

Fabriczki Rita, az OTP Bank megtakarítási termékekért és szolgáltatásokért felelős területének vezetője kiemelte, hogy már kisebb pénzügyi döntésekkel is tízezreket takaríthatunk meg. Ha pedig a régóta megtakarított, vagy az állampapírokba fektetett, most lejáró megtakarításunkat, illetve az állampapír kamatfizetésekből érkező összegeket szeretnénk okosan felhasználni vagy újra befektetni, akkor elengedhetetlen a tudatos tervezés.

Mielőtt döntést hozunk, érdemes mérlegelni a pénzügyi céljainkat, az elérhető befektetési lehetőségeket, az időtávot és a kockázatokat. Ha kérdésünk merül fel, ne féljünk szakértői segítséget kérni - az OTP Bank szakértői az élethelyzetünkhöz, céljainkhoz igazodva segítenek megtalálni a számunkra legmegfelelőbb megtakarítási megoldást.

A tájékoztatás nem teljes körű és nem minősül befektetési ajánlásnak, vagy ajánlattételi felhívásnak. Az OTP Bank Nyrt. által forgalmazott értékpapírokkal és befektetési formákkal kapcsolatos konkrét információkról, a költségekről és a lehetséges kockázatokról részletesen tájékozódjon az OTP Bank holnapján (www.otpbank.hu) elérhető hivatalos tájékoztatóból és a kezelési szabályzatból, valamint hirdetményből.

A megtakarításokról szóló egyszerre játékos és edukatív kvízünk segítségével tesztelheted, te mennyire vagy tudatos a témában.

Link másolása
KÖVESS MINKET:


ÉLET-STÍLUS
A Rovatból
Húsvéti bevásárlás: teszteltük, hogy alakulnak az árak, és megnéztük, hogyan kerül a csokinyuszi a boltokba
Húsvét közeledtével kíváncsiak voltunk, hogyan készülnek fel az áruházak az ünnepi rohamra és teszteltük, mennyibe kerül vajon egy húsvéti bevásárlás. Videónkból kiderül, mennyit sikerült spórolni a kasszánál, de kulisszatitkokat is mutatunk: utánajártunk, hogyan kerül a csokinyuszi a Tesco polcaira.


Ahogy közeledik a húsvét, egyre többen indulnak útnak, hogy beszerezzék az ünnepi asztalhoz szükséges finomságokat – a sonkától kezdve a tojásig, a kalácstól a csokoládé nyuszikig. Idén mi is bevásárlókosarat ragadtunk, és ellátogattunk a Tesco budaörsi áruházába, hogy megnézzük, milyen árakkal és kínálattal számolhatnak a vásárlók húsvét előtt.

Vajon idén mennyire kell mélyen a zsebünkbe nyúlni, ha a klasszikus húsvéti finomságokkal szeretnénk feltölteni a kosarunkat?

A vásárlás során azonnal szembetűnt, hogy nem mindegy, hogyan válogatunk! A Tesco Clubcarddal ugyanis nemcsak a kosarunkat tölthetjük meg ínycsiklandó termékekkel, de jócskán spórolhatunk is. Egy-egy terméknél akár több száz forintot is, így érdemes beszerezni a digitális kártyát azoknak is, akik eddig nem használták. Az akciók a húsvéti szezonban különösen előnyösek, hiszen az ilyenkor jellemző nagybevásárlások során összeadódik a megtakarítás.

Nagybevásárlás olcsóbban

Szalámi, tészta, kukoricakonzerv, liszt, öblítő, mosogatószer, kutyaeledel. Tipikus bevásárlólista, ráadásul tipikusan 2-3 helyre is elmegyünk, hogy mindezt beszerezzük. A Tescónál viszont mindezt egy helyen, és még olcsóbban megvehetjük, mint tavaly ilyenkor. Az áruházlánc ugyanis áprilistól 260 olyan termék árát is csökkentette a tavalyinál alacsonyabb szintre, ami nagyobb bevásárláskor kerül a kosarakba. Legyen szó akár húsvéti készülődésről, nagytakarításról vagy a hűtőszekrény feltöltéséről, a Tesco Árgarancia programjában és kedvező Clubcard-árain mindent megtalálsz, amire szükséged van.

A húsvéti roham idején a polcok gyorsan ürülnek, a termékek pótlása azonban zökkenőmentesen zajlik – köszönhetően a Tesco hatalmas logisztikai hálózatának. Hogy megtudjuk, hogyan jutnak el időben a húsvéti termékek az áruházakba, ellátogattunk a Tesco logisztikai központjába is. Megnéztük, hogyan működik Szigetszentmiklóson, ahonnan az ünnepi kínálat java is útnak indul.

A húsvéti bevásárlásról és a logisztikai központban tett látogatásról készült videónkat nézd meg itt - a végén pedig az is kiderül, mennyit sikerült spórolnunk:

Belestünk a kulisszák mögé, és Melhardt Norbert raktárvezető vezetésével megnéztük azt az elképesztő,

100 ezer négyzetméteres komplexumot, amely nemcsak méreteiben és technológiai megoldásaiban lenyűgöző, hanem arra is képes, hogy 24 órán belül kiszolgáljon 198 Tesco áruházat országszerte.

Itt láthattuk, hogy milyen összehangolt munkára van szükség ahhoz, hogy az ország több száz üzletébe eljussanak az ünnepi áruk. A raktárakban már hetekkel az ünnep előtt megkezdődik a húsvéti áruk fogadása, rendszerezése, majd szétosztása. A precízen működő logisztikai rendszernek köszönhetően a polcokon mindig friss és megfelelő mennyiségű áru várja a vásárlókat – még az utolsó pillanatban is.

Miért kellett ez az új központ?

A válasz egyszerű: hatékonyság és fenntarthatóság. A korábbi herceghalmi és gyáli raktárakat egy központba vonták össze, hogy kevesebb megtett kilométerrel, kisebb környezeti terheléssel és gyorsabb kiszállítással működjön a Tesco logisztikája. A számok önmagukért beszélnek: az éves szén-dioxid-kibocsátás várhatóan 830 tonnával csökken, és a megújuló energiát több mint 8600 napelem biztosítja.

Mi van a színfalak mögött?

Március óta teljes kapacitással pörög a központ, ahol minden terméktípus külön zónát kapott: a hűtést nem igénylő szárazáru, a zöldség-gyümölcs, a tejtermékek, húsok és halak mind saját részlegben „laknak”, különböző hőmérsékletű csarnokokban.

Külső szemlélőként a legdurvább talán az 1 fokos hűtőcsarnok, ahol zsilipes dokkolórendszer akadályozza meg a hőveszteséget, és ahol egy kamion rakodása pont úgy történik, mint egy svájci óramű működése.

A logisztika teljes mértékben digitális: a termékek útja a beérkezéstől a kiszállításig nyomon követhető, a kollégák pedig PDA-val és vonalkódokkal dolgoznak. A csarnokban 32 ezer raklapnyi, azaz körülbelül 2,5 millió karton termék tárolható, és minden úgy van kialakítva, hogy még a targoncák is menetrendszerűen működjenek.

És hogy néz ki egy nap itt?

Az üzemben közel 900 munkatárs dolgozik folyamatos műszakokban, a pihenőidőben pedig masszázsfotelek, csocsóasztalok és meleg étel is várja őket. A biztonságról több száz kamera, mozgásérzékelő és tűzvédelmi rendszer gondoskodik – egészen elképesztő, milyen komplexitással működik ez az egész.

A telephely saját járműjavítóval, kamionmosóval és üzemanyagtöltő állomással is fel van szerelve. Ráadásul egy elektromos vontató is segíti a munkát, ami újabb lépés a környezetbarát működés felé.

És mi köze mindennek a húsvéthoz?

Nos, a Tesco üzletekbe március végétől már innen érkeznek a húsvéti termékek: több száz tonna sonka, több mint húszféle, magyar forrásból származó tojás (heti akár 2 millió darab!), friss zöldségek, kalács, torma, no meg persze a csokinyuszik és -tojások is itt indulnak útnak, hogy az ünnepi asztalra kerüljenek.

Mi pedig a látogatás során megtapasztaltuk: ez a központ nemcsak logisztikai bravúr, hanem egy aprólékosan megtervezett, jövőbiztos rendszer, ami mögött ott áll a technológia, az ember és a környezettudatos szemlélet – na meg az a csapat, amelynek köszönhetően a húsvéti reggeli (és minden más bevásárlás) tényleg gond nélkül az asztalodra kerülhet.


Link másolása
KÖVESS MINKET: