Lázár: Azonnal le fogok mondani, ha valaki vasúti balesetben súlyos sérülést szenved, vagy meghal
Június 1-től késési biztosítást vezetnek be a MÁV és a Volán járatain – jelentette be Lázár János a szerdán tartott KözlekedésInfón.
A közlekedési miniszter közlése szerint
Lázár szerint az utasnak ehhez semmit nem kell bizonyítania.
Aki online vette meg a jegyét, annak visszautalják az összeget a bankszámlájára, aki pedig nem így váltott jegyet, az az érkezéskor kérheti vissza a pénzt.
Mindez a bérletekre is érvényes lesz: ha az adott hónapban ötször késik a járműve, akkor a következő havi bérletből 10 százalék kedvezményt kap. Ehhez viszont be kell majd kapcsolni a MÁV+ alkalmazásban a késési biztosítást.
Lázár János emellett több ígéretet is tett. A bejelentés szerint:
• 2026. január 1-re a MÁV és Volán csoport összes mosdóját, és a pályaudvarok mosdóit is felújítják, amik fizetősek lesznek, kivéve az utasok számára,
• az InterCity járatokon áprilistól takarító személyzet fog dolgozni,
• egy év alatt 1000 új buszt vásárolnak,
• megerősítik a mozdonyflottát, és vállalják, hogy 2026 nyaráig miden második mozdony megújul,
• csökkentik az Intercity kocsik hiányát, a nyári főszezonra 100 újonnan felújított kocsi áll majd be,
• a magyar kormány felvásárolja a GYSEV-et, amelynek már csak egy kis része lesz osztrák tulajdon, illetve a GYSEV üzemeltetésének átadnak majd bizonyos pályaszakaszokat
• a nyári szezonban elérhető lesz egy új szolgáltatás lesz, a MÁV-busz (több száz buszt bocsátanak majd a MÁV rendelkezésére, amelyek erősítő buszjáratként funkcionálnak)
• bevezetik a klímagaranciát: 2025-től már a jegyről kiderül, hogy van-e klíma a vonaton vagy nincs, és működik-e vagy sem (ha nem tudnak klímás vonatot biztosítani, akkor klímás buszok közlekednek majd),
• áprilistól elindul a MÁV+ applikáció.
A közlekedési miniszter többek között arról is beszélt: az ország ma is úgy döntene, hogy a közutakat újítsák fel előbb, mint a vasutat vagy a buszokat, ezért a társadalmi elvárásnak megfelelően a kormánynak a forrásokat az úthálózat felújítására kell terelnie.
Hozzátette: 2010 előtt 30 évig a MÁV nem vett motorvonatokat, a Volán viszont nem véletlenül van más állapotban, mivel ott 8-10 éves buszok közlekednek.
– jelentette ki Lázár, hozzátéve, hogy az ember fontosabb a vasnál.