ÉLET-STÍLUS
A Rovatból

Hatékony marketing eszközök a közösségi médián túl



A közösségi média mindennapjaink részévé vált. Naponta átlagosan már közel 2,5 órát töltünk ezen platformon, havonta átlagosan 7 különböző közösségi csatornát használunk, és nap mint nap egyre nő világszerte az új felhasználók száma (az elmúlt hat évben ez közel 40% ugrást jelentett). A közösségi média jelenlét már nem csak opcióként jelenik meg a vállalatok marketingstratégiájában, hanem kötelező elemként. Hiba lenne azonban kizárólag erre a csatornára koncentrálni, hiszen emellett több olyan online marketing eszköz is létezik, amellyel hatékonyan elérhetjük célközönségünket.

Mi az a közösségi média, amely megváltoztatta a világot?

A közösségi média azon digitális eszközöket takarja, amely lehetővé teszi a felhasználók számára, hogy gyorsan és valós időben hozzanak létre és oszthassanak meg tartalmakat a nyilvánossággal, avagy privát köreikkel. A platform egyediségét az adta, hogy az adott tartalmat széles körben lehet megosztani, illetve a tömegkommunikáció egyéb eszközeivel szemben (pl. újságok, rádiók, tv-csatornák) viszonylag kevesebb a cenzúra.

Bárki, akinek van internet-hozzáférése, regisztrálhat az adott platformon (név és email cím megadásával), ami lehetővé teszi, hogy egy adott tartalmat megoszthasson, illetve az általa - akár a közösségi platformon közvetlenül - készített tartalmat bárkihez eljuttassa, aki meglátogatja az oldalát vagy profilját. A nyilvános bejegyzéseket mindenki láthatja, ám lehetőségünk van arra is, hogy a bejegyzéseket kizárólag csak egy adott körrel, például a követőinkkel, barátainkkal, avagy ismerőseinkkel osszuk meg.

Ismerd meg a közösségi média típusait!

A közösségi médiának többféle formája alakult ki az elmúlt években a felhasználói szokásoknak megfelelően, mint ahogy folyamatosan bővült azon tartalmaknak is a köre (kép, videó, szöveg, hang), amelyet megosztunk ezeken a platformokon.

Közösségi hálózatok

A közösségi hálózatok elsődleges célja, hogy az interneten keresztül kapcsolatba lépjünk egymással, tartalmakat, véleményeket oszthassunk meg családtagjaikkal, barátaikkal, ismerőseikkel, a nyilvánossággal. Ide sorolható a Facebook, az első közösségi hálózat, amely meghaladta az 1 milliárd regisztrált fiókot, és jelenleg is a legnépszerűbb csatornának számít, illetve a Twitter és a szakemberek számára létrehozott LinkedIn.

Médiamegosztó hálózatok

Ezeken a csatornákon a médiatartalmaké a főszerep, rövidebb-hosszabb videókat (élő, korábban felvett, szerkesztett, stb.), képeket oszthatunk meg a nyilvánossággal, követőinkkel. A második legnépszerűbb közösségi médiának számító YouTube-on a videók jelentik a fő tartalmat (igaz, szöveges bejegyzéseket is írhatunk a profiljainkra), míg az Instagramon a képek vannak többségben a videókkal szemben. Ebbe a kategóriába sorolható még a Snapchat, amelynek egyediségét az adja, hogy a képek és üzenetek csak rövid ideig érhetők el, majd eltűnnek.

Kibeszélő hálózatok

Az ilyen típusú közösségi médiacsatornákat különböző információk, vélemények és hírek megtalálására, megosztására és megvitatására használhatjuk. Bármilyen témát (pl. gondolatot, képet) "feldobhatunk", amelyet az érdeklődők egy fórumhoz hasonló keretben megvitathatnak. Ilyen platformnak számít a Reddit, a Quora, avagy a tengerentúlon népszerű Digg.

Véleményhálózatok

Ezen hálózatok segítségével különböző termékekről, szolgáltatásokról vagy márkákról szerezhetünk, illetve oszthatunk meg információkat, véleményt, értékelhetjük, pontozhatjuk például az adott éttermet, szállást. Jó példa erre a TripAdvisor, illetve a Yelp.

Mi jellemzi a közösségi médiát?

A különböző közösségi csatornákat a vállalatok sem hagyhatják ki marketingstratégiájukból, hiszen kulcsfontosságú, hogy jelen legyenek ott, ahol a potenciális ügyfeleik is. A közösségi média használat azonban már jó ideje nem csak azt jelenti, hogy a Facebookra vagy az Instagramra a vállalat naponta kitesz egy posztot, az ügyfélkör kiépítéséhez és megtartásához ennél jóval többre van szüksége.

Közösségi média: erre érdemes a cégeknek figyelni!

Tűnj ki a versenyzajból

Gondolj arra, hogy milyen gyorsan görgetsz a különböző közösségi csatornák tartalmai között. Ugyanezt teszik a potenciális ügyfeleid is! Ha nem tudod pár másodperc alatt megragadni a figyelmüket akár egy különleges fotó, infografika, rövid videó, szöveg segítségével, akkor nincs esélyed.

Légy aktív!A közösségi média jelenlét nem csupán arról szól, hogy hetente egyszer kiposztolsz valamit a Facebookra, és vársz. Ennél jóval kidolgozottabb stratégiára van szükséged. Koncentrálj 2-3 közösségi platformra, figyelj arra, hogy meghatározott időnként - akár naponta - valamilyen bejegyzés szülessen, ami lehet fotó, vagy egy rövidebb bejegyzés is. A lényeg, hogy "pörögjön" az oldal, hiszen minél több poszt születik, annál nagyobb az esély, hogy a követők, az érdeklődők megtalálják a cégedet.

Figyelj a tartalom minőségére!

Soha ne feledd, a közösségi média elsődleges célja a szórakozás. Aligha érnek célba az olyan posztok, amelyek kizárólag az eladásra, a márka előnyeire, az önreklámra koncentrálnak, hiszen a közönség az érdekes, értékes, releváns tartalmakra vágyik. Szólítsd meg őket könnyedebb hangnemben, tedd kíváncsivá, szolgálj bármilyen beszédtémával, adj hasznos tanácsokat, információkat számukra, és akkor az eredmény nem marad el.

Törekedj az interaktivitásra!

Több cég elköveti azt a hibát, hogy a közösségi médiát "hirdetőfalként" használja. A platform nem erre született, hanem az interaktivitásra. A felhasználók kommentelnek, kérdeznek, megosztanak, reagálnak emojikkal vagy más módon. Ha a vállalat közösségi oldalára kérdések, megjegyzések érkeznek, akkor válaszolj rövid időn belül, hiszen csak így tudsz lojális ügyfélkört kiépíteni, közösséget létrehozni a márkád köré.

Milyen marketing eszközöket érdemes még használni?

A közösségi média kihagyhatatlan a vállalat marketingstratégiájából, ám fontos, hogy ne csupán ezekre hagyatkozz. Melyek azok az egyéb marketing eszközök, amelyek hozzájárulhatnak a vállalat sikerességéhez?

Keresőoptimalizálás

A minőségi és keresőmotorokra optimalizált (Search Engine Optimization, SEO) tartalom az egyik leghatékonyabb online marketing eszköz, hiszen a segítségével úgy érkeznek érdeklődők a weboldalunkra, hogy nem kell érte fizetnünk. A keresőoptimalizálásnak köszönhetően a kulcsszavakra optimalizált tartalommal előkelő helyezést érhetünk el a találati listán, ezáltal javul a weboldalunk organikus elérése. Fontos, hogy tudjuk, a keresőoptimalizálás nem egyik napról a másikra hoz eredményt, több hónapos folyamatos munkát igényel.

A keresőoptimalizálás magában foglalja a technikai SEO-t (a honlap keresőrobotok általi elérhetőségét, indexálhatóságát és értelmezhetőségét takarja), az On-Page SEO-t (a weboldal tartalmának fejlesztésére koncentrál), és az Off-page SEO-t (linképítés).

Linképítés

A linképítés a keresőoptimalizálás egyik fontos eleme, ezzel tudjuk jelezni a Google felé, hogy a cégünk oldala hitelesebb egy adott témában, mint a versenytársaink hasonló tartalmai. Több vállalat elköveti a hibát, hogy kizárólag az oldal tartalmi optimalizálására koncentrál. Ám ha a versenytársak is aktívan foglalkoznak linképítéssel, akkor a cégünknek is elengedhetetlen fontosságú ez pillér, hiszen csak így lehet felvenni velük a versenyt.

Mikor hatékony a linképítés? Ha a link "dofollow", releváns (a témakörrel megegyező) és hiteles weboldalról érkezik.

Blogolás és content marketing

A tartalommarketing egyik fő színtere kétségtelenül a vállalat oldalán található blog, ahol olyan - SEO-barát - tartalmat célszerű elhelyezni, amelyek a célközönségünk érdeklődésére tarthatnak számot. Fontos azonban kiemelni, hogy a tartalom minősége is fontos. Egy blogbejegyzés nem két bekezdés semmitmondó információkkal, hanem olyan hosszabb tartalom, amely mindig egy adott céllal születik. Ezért lényeges, hogy a vállalat tartalommarketing stratégiával rendelkezzen és ne csak hasraütésszerűen, hébe-hóba publikáljon valamit.

A szöveges tartalmi elemek mellett a videó, a podcast is növelik a látogatottságunkat, így ha lehetőségünk van rá, akkor érdemes ilyen irányba is elindulnunk.

PR cikkek szakmai oldalakonA vállalat hatékonyan elérheti célcsoportját médiafelületeken keresztül is, ám ehhez fontos, hogy tudja: mi az érdeklődési körük, milyen típusú felületeket (pl. magazinok, újságok, népszerű blogok) olvasnak, követnek. Egy jól megírt PR anyag eredményesnek bizonyulhat, ám lényeges, hogy ezt ne hirdetésre, önreklámra használjuk, hanem olyan minőségi, informatív tartalom készítésére, amely az olvasók érdeklődésére tarthat számot. Bár a PR cikkek sok esetben drágák, média együttműködések révén ezek költséghatékonyabbá tehetők.

E-mail marketing

Az emailek még a közösségi csatornák térnyerése idején is célba érnek, ráadásul olcsók. A segítségével személyre szabott tartalmat, termékajánlatokat, kuponkódokat, egyedi kedvezményeket tudunk küldeni az ügyfeleinknek, épp ezért fontos, hogy minél nagyobb címlistával rendelkezzünk. Hogyan tudunk hatékonyan címlistát építeni? Fontos, hogy a weboldalunkra látogatóknak olyat kínáljunk (pl. akciós kupon, ajándék, hasznos e-book ingyenes letöltése), amiért cserébe megadják az email címüket.

Affiliate marketing (jutalék alapú online marketing)

Affiliate marketingnek azt tekintjük, amikor közvetítők útján juttatjuk el termékeinket, szolgáltatásainkat egy szélesebb körnek. Ez lehet egy magánszemély blogja, vagy céges honlap, ahonnan egy link (ami lehet a szövegben egy hivatkozás, vagy az oldalon egy banner) a mi oldalunkra tereli a látogatót. Amennyiben vásárolnak valamit, vagy bármilyen más műveletet végeznek el, jutalékot fizetünk a közvetőnek.

Metakereső oldalak

Metakereső (Meta Search Engine) alatt olyan keresőmotort értünk, amely lehetővé teszi a felhasználók számára, hogy egyetlen lekérdezéssel több forrásban is kereshessenek. A találatokat egyetlen listában sorolja fel, illetve megjelenítheti a különböző keresőmotorok alapján szétosztva. Néhány példa: a Skyscanner, illetve a Kayak az online utazási irodák és szolgáltatók weboldalainak keresési eredményeit összesíti, a Trivago pedig a hotelek esetében végzi ugyanezt.

Nem érdemes egyetlen marketingcsatornára fókuszálni

Bár a legtöbb időt a fogyasztók a közösségi média felületeken töltik, ez korántsem jelenti, hogy a vállalatnak kizárólag erre a platformra kell fókuszálni. Fontos a több lábon állás - amelynek a linképítés ugyanúgy része, mint a minőségi tartalmak írása, vagy az email marketing -, az egyes marketing eszközök folyamatos "tesztelése", az adatok elemzése, hiszen a felhasználók igényeinek folyamatos változása, a digitális fejlődés megköveteli ezt.

Link másolása
KÖVESS MINKET:

Népszerű
Ajánljuk
Címlapról ajánljuk


ÉLET-STÍLUS
A Rovatból
Sokan örülhetnek az új feltételeknek az Otthonfelújítási Támogatás pályázatban
Jelentős módosítások léptek életbe a nemrég meghirdetett, és várhatóan 2024. július 1-jén induló Otthonfelújítási Támogatás rendszerében, amelyek számos új lehetőséget kínálnak a lakástulajdonosok számára. Lássuk, milyen újdonságokra számíthatunk, és hogyan használhatjuk ki ezeket!


Több idő a lakcím bejelentésére

Az egyik legfontosabb változás, hogy módosult a helyben lakás kritériuma. Mostantól július 1-je előtti lakcímkártyával is igazolható az ingatlan lakáscélú használata, így még van idő bejelentkezni az érintett ingatlanba, ami nagyobb rugalmasságot biztosít a támogatás igénybevételénél.

Frissen vásárolt ingatlanokra is vonatkozik

További fontos újítás, hogy a július 1-je előtti adásvételi szerződéssel vásárolt ingatlanokra is igényelhető támogatás. Ez különösen előnyös azoknak, akik mostanában vásároltak új ingatlant és tervezik annak felújítását.

Szakértői igazolás is elég a ház építési évéről

Mivel az ingatlan építési évét gyakran nem lehet tulajdoni lappal vagy használatba vételi engedéllyel igazolni, mostantól ezek hiányában az energetikai szakértő véleményét is elfogadják. Ez megkönnyíti a régebbi építésű ingatlanok tulajdonosai számára a támogatás igénybevételét.

Átépített és bővített ingatlanok is jogosultak

A kormányzat kiterjesztette a támogatásra jogosultak körét azzal, hogy az átépített vagy bővített épületeket is támogathatónak minősítette. Ezzel több ingatlan válik jogosulttá a támogatásra.

Hőszivattyú telepítésének támogatása

Az új kiírás szerint nemcsak a gázkazánok cseréje, hanem a hőszivattyú telepítése is támogatható. Fontos azonban, hogy ezek a beruházások csak más energiahatékonyságot javító szigetelési munkával együtt támogathatók. Ez különösen fontos lehet azoknak, akik nagyobb mértékű korszerűsítést terveznek.

Kőzetgyapot szigetelés, tetőtéri ablakok és fa nyílászárók támogatása

A támogatás kiterjed a homlokzati hőszigetelés esetén a kőzetgyapotra, a tetőtéri ablakokra, valamint a fából készült homlokzati nyílászárókra is. Ezek az új lehetőségek szélesebb körű felújításokat tesznek lehetővé.

Minősített kivitelezők előleg-lehívási lehetősége

A kormányzat a kivitelezőket is minősíteni fogja pénzügyi megbízhatóság alapján. Bár szerződni nemcsak az ÉMI honlapján regisztrált kivitelezőkkel lehet majd, de ők előnyt élveznek a támogatáshoz kapcsolódó előleg lehívásakor. A regisztrált kivitelezők a támogatási összeg 75 százalékát hívhatják le előlegként, míg a nem regisztrált kivitelezők esetében erre nincs lehetőség.

A minősített kivitelezőket az ÉMI weboldalán lehet majd tervek szerint elérni 2024. június 26-át követően.

Kulcstermékek bevezetése

Új elemként jelent meg a támogatási felhívásban a „kulcstermék” kifejezés. Ezek olyan anyagok, amelyek környezeti besorolása kedvezőbb, mint a nagyobb szállítási távolsággal beszerezhető versenytársaké. Ez értelemszerűen kedvezni fog a hazai gyártású, vagy a határainkhoz közel gyártott termékeknek, és felhasználásuk elszámolható a támogatás keretében.

Energetikai tanúsítók díjának maximalizálása

Az energetikai tanúsítók kezébe kerül az épületek életkorának megállapítása, és összességében 120 ezer forintra emeli a munkájuk után elszámolható összeget. Ez tartalmaz két személyes helyszíni auditot és egy tervezett energetikai számítást is.

Meghosszabbított futamidő és takarékpénztári beszámítás

A futamidő a korábban tervezett 8 évről legfeljebb 12 évre emelkedett. Emellett a lakás-takarékpénztári megtakarítás beszámíthatóvá vált a saját forrásba, ami kedvezőbb feltételeket biztosít a támogatás igénybevételéhez.

Kedvezőbb jövedelemszámítás

A vissza nem térítendő támogatás arányának meghatározásához kapcsolódó jövedelemszámítás módja kedvezően változott. Mostantól figyelembe veszik az igénylővel egy háztartásban élő, eltartott gyermekeket is, ami javítja a támogatás mértékének kiszámítását, és kedvezőbb feltételeket biztosít a családok számára.

Szeretnél részt venni a pályázatban?

A Mapei-jel együttműködő tanácsadó partnerek a teljeskörű ügyintézésben, energetikusaink pedig a tanúsítványok kiállításában is a segítségedre lehetnek a pályázat előkészítése során. Kérj segítséget tőlük, és ne halogasd sokáig, mert a pályázat keretösszege véges!


Link másolása
KÖVESS MINKET:

ÉLET-STÍLUS
A Rovatból
Sokan örülhetnek az új feltételeknek az Otthonfelújítási Támogatás pályázatban
Jelentős módosítások léptek életbe a nemrég meghirdetett, és várhatóan 2024. július 1-jén induló Otthonfelújítási Támogatás rendszerében, amelyek számos új lehetőséget kínálnak a lakástulajdonosok számára. Lássuk, milyen újdonságokra számíthatunk, és hogyan használhatjuk ki ezeket!


Több idő a lakcím bejelentésére

Az egyik legfontosabb változás, hogy módosult a helyben lakás kritériuma. Mostantól július 1-je előtti lakcímkártyával is igazolható az ingatlan lakáscélú használata, így még van idő bejelentkezni az érintett ingatlanba, ami nagyobb rugalmasságot biztosít a támogatás igénybevételénél.

Frissen vásárolt ingatlanokra is vonatkozik

További fontos újítás, hogy a július 1-je előtti adásvételi szerződéssel vásárolt ingatlanokra is igényelhető támogatás. Ez különösen előnyös azoknak, akik mostanában vásároltak új ingatlant és tervezik annak felújítását.

Szakértői igazolás is elég a ház építési évéről

Mivel az ingatlan építési évét gyakran nem lehet tulajdoni lappal vagy használatba vételi engedéllyel igazolni, mostantól ezek hiányában az energetikai szakértő véleményét is elfogadják. Ez megkönnyíti a régebbi építésű ingatlanok tulajdonosai számára a támogatás igénybevételét.

Átépített és bővített ingatlanok is jogosultak

A kormányzat kiterjesztette a támogatásra jogosultak körét azzal, hogy az átépített vagy bővített épületeket is támogathatónak minősítette. Ezzel több ingatlan válik jogosulttá a támogatásra.

Hőszivattyú telepítésének támogatása

Az új kiírás szerint nemcsak a gázkazánok cseréje, hanem a hőszivattyú telepítése is támogatható. Fontos azonban, hogy ezek a beruházások csak más energiahatékonyságot javító szigetelési munkával együtt támogathatók. Ez különösen fontos lehet azoknak, akik nagyobb mértékű korszerűsítést terveznek.

Kőzetgyapot szigetelés, tetőtéri ablakok és fa nyílászárók támogatása

A támogatás kiterjed a homlokzati hőszigetelés esetén a kőzetgyapotra, a tetőtéri ablakokra, valamint a fából készült homlokzati nyílászárókra is. Ezek az új lehetőségek szélesebb körű felújításokat tesznek lehetővé.

Minősített kivitelezők előleg-lehívási lehetősége

A kormányzat a kivitelezőket is minősíteni fogja pénzügyi megbízhatóság alapján. Bár szerződni nemcsak az ÉMI honlapján regisztrált kivitelezőkkel lehet majd, de ők előnyt élveznek a támogatáshoz kapcsolódó előleg lehívásakor. A regisztrált kivitelezők a támogatási összeg 75 százalékát hívhatják le előlegként, míg a nem regisztrált kivitelezők esetében erre nincs lehetőség.

A minősített kivitelezőket az ÉMI weboldalán lehet majd tervek szerint elérni 2024. június 26-át követően.

Kulcstermékek bevezetése

Új elemként jelent meg a támogatási felhívásban a „kulcstermék” kifejezés. Ezek olyan anyagok, amelyek környezeti besorolása kedvezőbb, mint a nagyobb szállítási távolsággal beszerezhető versenytársaké. Ez értelemszerűen kedvezni fog a hazai gyártású, vagy a határainkhoz közel gyártott termékeknek, és felhasználásuk elszámolható a támogatás keretében.

Energetikai tanúsítók díjának maximalizálása

Az energetikai tanúsítók kezébe kerül az épületek életkorának megállapítása, és összességében 120 ezer forintra emeli a munkájuk után elszámolható összeget. Ez tartalmaz két személyes helyszíni auditot és egy tervezett energetikai számítást is.

Meghosszabbított futamidő és takarékpénztári beszámítás

A futamidő a korábban tervezett 8 évről legfeljebb 12 évre emelkedett. Emellett a lakás-takarékpénztári megtakarítás beszámíthatóvá vált a saját forrásba, ami kedvezőbb feltételeket biztosít a támogatás igénybevételéhez.

Kedvezőbb jövedelemszámítás

A vissza nem térítendő támogatás arányának meghatározásához kapcsolódó jövedelemszámítás módja kedvezően változott. Mostantól figyelembe veszik az igénylővel egy háztartásban élő, eltartott gyermekeket is, ami javítja a támogatás mértékének kiszámítását, és kedvezőbb feltételeket biztosít a családok számára.

Szeretnél részt venni a pályázatban?

A Mapei-jel együttműködő tanácsadó partnerek a teljeskörű ügyintézésben, energetikusaink pedig a tanúsítványok kiállításában is a segítségedre lehetnek a pályázat előkészítése során. Kérj segítséget tőlük, és ne halogasd sokáig, mert a pályázat keretösszege véges!


Link másolása
KÖVESS MINKET:


ÉLET-STÍLUS
A Rovatból
Porsche Approved – használt Porsche megnyugtató garanciával
A valaha gyártott összes Porsche jelentős része még mind a mai napig az utakon van – mi más kelthetne nagyobb bizalmat egy márka használt modelljei iránt, mint ez a tény?


Nem véletlen, hogy az ikonikus Porsche modellek értéktartása is kiemelkedő. Egy feltétellel: a tökéletes műszaki állapot esszenciális, amelynek alapfeltételét az előírt karbantartások megfelelő elvégzése adja meg. Ha ez teljesül, akkor mindig számíthat kedvencére, amely lenyűgöző tulajdonságai mellett szüntelen kitartásával is magával ragadja majd Önt. Ezt, valamint a birtoklás teljes nyugalmát adja meg a Porsche Approved garancia.

A Porsche varázsa nem csupán az érzelmes menetteljesítményekről szól, hanem arról is, hogy minden mindig a lehető legjobban történik. A Porsche Approved garancia éppen erről szól: segítségével már az első naptól kezdve átadhatja magát a birtoklás felhőtlen élvezetének.

A Porsche Approved garancia kibővített garanciahosszabbítást nyújt az újautó-garancia utáni időszakra, sőt, emellett használt modellekre is érvényesíthető, amennyiben azok jól teljesítenek a 111 pontból álló ellenőrzési folyamaton. A Porsche modellek 15 éves koráig vagy 200.000 kilométeres futásteljesítményééig érvényesíthető jótállás minden alkatrész meghibásodását fedezi 12, 24 vagy 36 hónapos időtartamra, sőt, a hozzá járó Porsche Assistance szolgáltatás révén nem csak a váratlan javítási költségektől mentesül, hanem első kézből kaphat segítséget, ha valami történik út közben.

A Porsche szakértő személyzete által hivatalos, gyári alkatrészekkel végzett javítások biztosítják Porschéjának hosszú, megbízható működését. A Porsche Approved pontosan ezt kínálja: a fedezett időszakon belül önrész nélkül, kilométerfutástól függetlenül gyári megoldásokkal biztosítja autójának javítását. Ehhez alapfeltétel az előírt karbantartások elvégzése és természetesen a kopóalkatrészekre ez a garancia sem vonatkozik.

Viszonteladás esetén pedig a Porsche Approved garancia növeli az Ön autójának az értékét, hiszen az autóval együtt az továbbadható a következő vásárló vagy a Porsche Centrum Budapest számára.

A Porsche Approved használtautó-programja pedig teljes nyugalmat kínál. A kilenc évnél fiatalabb használt modellek csak akkor kapják meg a Porsche jóváhagyását, ha megfelelnek a 111 pontos ellenőrzésnek, dokumentált előélettel és megfelelő karbantartási történettel rendelkeznek, kizárólag eredeti Porsche alkatrészeket tartalmaznak és persze megkapják a Porsche Centrum szerviztechnikusainak is a jóváhagyását.

Ez már önmagában kiemelkedő megbízhatóságot és értéktartást biztosít, de természetesen ezekre az autókra is legalább 12 hónap Porsche Approved garancia és Porsche Assistance szolgáltatás vonatkozik, ami igény szerint akár tovább is bővíthető. Ez pedig nem csak a váratlan javítási számláktól mentesít minket, de egyben a kimagasló értéktartást is biztosítja.

Link másolása
KÖVESS MINKET:


ÉLET-STÍLUS
A Rovatból
„Benne volt, hogy ez lehet az utolsó kirándulása” - az ALS-beteg Dezsőt kijuttatták barátai a skótok elleni meccsre
Kijutott a foci Eb-re Szalai Dezső, akit tavaly diagnosztizáltak gyógyíthatatlan ALS betegséggel. Erre készült Dezső tavasz óta. Egy mozgó intenzív osztállyá átalakított kisbusszal indultak útnak.


Ahogy korábban egy interjúban mi is beszámoltunk róla, Szalai Dezső, a Völgyhíd Konyha és Rét étterem egykor virágzó tulajdonosa, tavaly jelentette be, hogy becsukja a helyet, amit annyian szerettek. Nem sokkal e döntés előtt derült ki, hogy ő is, mint Karsai Dániel, ALS-ben szenved, egy halálos, gyógyíthatatlan betegségben.

Dezső egy ideig a munkájába menekült a betegség elől, de amikor rájött, hogy fizikailag már képtelen tovább folytatni, úgy döntött, hogy befejezi. Az állapota azóta drámaian romlott, és hosszú időt töltött a kórház falai között. Jelenleg is ott kellene lennie, de hűséges barátai vállalták, hogy otthonában ápolják, lélegeztetőgépre kötve.

„Olyan környezetet teremtünk neki otthon, ami egy intenzív osztály jellegű környezet”

– mondta az ATV Start műsorában Tóth András, Dezső régi barátja, akivel számos focimeccsen vettek részt egészségesebb időkben.

András azt is elmesélte, hogy Dezső a kórházban egy bakancslistát állított össze, melynek első helyén a foci EB szerepelt. Minden követ megmozgattak barátai, hogy teljesítsék kívánságát: sikerült jegyet szerezniük a skótok elleni mérkőzésre, és egy mozgó intenzív osztállyá átalakított kisbusszal indultak útnak.

Az út során mindenki tisztában volt vele, hogy ez lehet Dezső utolsó kirándulása.

Egy utolsó, nagy kaland a focimeccsre, ahol még egyszer, utoljára érezhette a játék izgalmát és a szurkolók közösségét, amit mindig is szeretett.

Részlekek az ATV vasárnap esti Heti Naplójában:


Link másolása
KÖVESS MINKET: