Ezeket rendelik a legtöbben a karantén ideje alatt
Míg március közepén a tartós élelmiszereket és a háztartási tisztítószereket keresték pánikszerűen az emberek, a roham csillapodásával a maszkok és a fertőtlenítők lettek a legkeresettebbek. Miután a boltok és a patikák hamar kifogytak, az emberek ezt is online igyekeztek beszerezni. Ahogy egyre több mindent a mindennapjaikhoz.
„Ezután a home office-ra való átállás határozta meg a keresletet, az emberek részben az otthoni munkára, tanulásra, de a szabadidő eltöltésre is készítették fel a környezetüket, ahova visszahúzódni kényszerültek és forgószéket, webkamerát, játék konzolokat és ehhez hasonlókat kerestek. Mostanra pedig elérkezett a jó idő és a néhány hetes bezártság után mindenki vágyik ki a szabadba, illetve szeretné a gyerekek felhalmozódott energiáit lekötni így a kerti eszközök, szabadtéri játékok, mint csúszda, homokozó, trambulin, bicikli, görkorcsolya lettek a legkeresettebb termékek természetesen még mindig a maszkok és fertőtlenítők mellett”- meséli Szanitter Áron, a Vatera vezetője.

Kíváncsiak voltunk arra is, mik most a legkeresettebb termékek, mit vásárolnak azok, akik már betáraztak élesztőből és most az otthonukban igyekeznek boldogulni?
Az elmúlt hetekben a legtöbben még mindig maszkokat vagy egészségvédelmi eszközöket vásároltak az oldalon keresztül, ezt azonban már rögvest a különféle kültéri gyerekjátékok követik, mint a trambulinok, ugráló játékok, hinták, csúszdák, játszóházak.
A sorban még előkelő helyen szerepelnek a kenyérsütők, hiszen a karantén ideje alatt nagyon sokan vágtak neki a házi kenyér, péksütemények készítésének. Csak úgy, mint az otthoni edzésnek is: a súlyzók, különféle fitness kiegészítők kereslete is megugrott az utóbbi hetekben, de a jó idő érkeztével már nem csak a gyerekek vágynak ki a szabadba, egyre többen vásárolnak kerti bútorokat is.
A 10 legkeresettebb termék ugyanis arról árulkodik, hogy az emberek már nem csak a vírus elleni védekezéssel vannak elfoglalva, de próbálják kreatívan eltölteni a hirtelen jött szabadidőt is.
Erre a tíz szóra kerestek rá a legtöbben az elmúlt héten: kerékpár, szájmaszk, ffp3 maszk, trambulin, légpuska, ping pong asztal, fűnyíró, csúszda, lego, iqos.
Ezzel szemben olyan, régebben népszerű árucikkek iránt csökkent a kereslet, mint a ruházati cikkek, különféle beltéri bútorok és lakberendezési cikkek, órák és a csomagtérhez, utastérhez tartozó alkatrészek, kiegészítők.
A Vatera vezetője szerint azonban a kereslet változása átmeneti hatásnak mondható: „Ehhez képest hosszabb távon érvényesül a kereskedelem átterelődése az offline-tól az online felé, ami a Vaterán is jól érezhető. Amíg a kijárás korlátozása és a fertőződés veszélye fennáll, addig az internetes kereskedelem mindenképp erős hátszelet kap ráadásul azon belül is kiemelten a hazai boltok szemben a külföldiekkel.
A nagy ismeretlen az egyenletben a COVID hosszabb távú általános hatása a gazdaságra, amellyel kapcsolatban különféle, de mostanra már erősen pesszimista várakozások látnak napvilágot. A gazdaság lassulása, illetve a munkanélküliség növekedése természetesen az online vásárlásokra is kihat majd. A nagy kérdés az lesz, hogy az online felé való terelődés okozta növekedés, illetve a gazdaság lassulása, recesszió ellentétes irányú hatásának mi lesz az együttes eredője, ez pedig nagy mértékben attól függ, hogy a vírus terjedése meddig tart és addig is mennyire sikerül kordában tartani. E tekintetben országonként is nagy különbségek alakulnak ki. Ahol különösen súlyos helyzet alakul ki, ott az online kereskedelem már most is megsínyli azt, míg az enyhébb lefolyású országokban az internetes kereskedelem inkább növekedésen megy át, mint jelenleg nálunk is.
A COVID elvonulásával pedig nem csak egy addigra szereplők tekintetében átrendeződött piac, de nagy mértékben és végérvényesen megváltozott vásárlói szokások és döntési preferenciák jelentik a kiindulási alapot a gazdaság újraindulásához és helyreállásához. Valószínűleg nagyon sok vonatkozásban meg fogjuk különböztetni a COVID előtti világot a COVID utánitól.”