ÉLET-STÍLUS
A Rovatból

"A felháborodás az, ami igazán képes feltüzelni az embereket" – a tüntetések pszichológiája érthetően

Miért alakulnak ki a tüntetések? Miért vesz részt egy tüntetésen valaki, és miért vannak olyanok, akik sohasem mennének el. Ezekre a kérdésekre ad választ a 7köznapi pszichológia blog szerzője.
F. B. Eszter írása a 7köznapi pszichológia blogon, Hölvényi Kristóf fotói illusztrációk - szmo.hu
2019. január 05.



Leendő és végzett pszichológusok hozták létre a 7köznapi pszichológia blogot, mert a pszichológia mindenki életének része és mindenkire tartozik.

A tüntetések mechanizmusa, mint a csoportok megmozdulásának politikai színezetű formája, a szociálpszichológia területéhez kapcsolódik. Felmérések szerint vannak olyanok, akik sosem vennének részt tüntetésen. Ennek egyik oka a félelem, amit egy tömeges megmozdulás ereje kivált, másrészt nem érzik hatékony ellenállási eszköznek az utcán való csoportos demonstrációt.

Más úgy vélekedik, hogy van a protestálásnak sokkal hatékonyabb eszköze. Ilyen lehet egy pedagógus, aki azon dolgozik, hogy tanítványait érzékenyítse, és felhívja a figyelmet a társadalom problémáira, de megjelenhet az ellenállás bármilyen művészi tevékenységben, zenében, versben vagy akár könyv formájában is. Az elégedetlenség sokféle módon tör magának utat. Ennek egyik formája a tüntetés is.

A tömeges megmozdulásokkal foglalkozó szociálpszichológiai modellek sokat foglalkoztak azzal, hogy milyen folyamatok előzik meg azt, hogy emberek az ellenállás nyílt formája, a tüntetés mellett teszik le voksukat. A modellek egyrészt az észlelt igazságtalanságot és a társas identifikációt, másrészt a csoport hatékonyságában való hitet emelik ki. Lefordítva, az emberek dühösek lesznek attól, hogy valamit méltánytalannak, igazságtalannak élnek meg, hisznek abban, hogy összefogva erősebbek, és megélik, hogy egy csoporthoz tartoznak, aki osztozik ezekben az érzésekben. A tüntetések mindig társadalmi kontextusban zajlanak, ahol vannak olyanok, akik az aktuális társadalmi berendezkedést szeretnék megváltoztatni, míg mások fenntartanák a status quot.

A tüntetések mozgatórugója a közös érdek.

Egy olyan közös cél, amelynek fontosságát nagyobb tömeg érzi át, és amely az esetek nagy részében egyfajta közös identitáshoz tartozik. Mi magyarok, mi romák, mi konzervatívok, mi liberálisok, mi ápolók, mi bírók, és még sorolhatnám... Mind olyan címkék, amelyek sokkal többek puszta szavaknál. Identitást adnak az egyénnek, csoporthoz tartozást, mely csoportnak vannak közös érdekei. Ha ezek az érdekek elég mélyen sérülnek, akkor a hatás túlmegy az egyéni elégedetlenségen és közös fellépést eredményez.

Minél szélesebb hatású az érdeksérelem, annál nagyobb megmozdulást képes kiváltani. A közös identitás létrejöhet azáltal is, hogy egy csoport önmagát közös célokkal bíró csoportként definiálja és ez egységes ernyőként emelkedik az eredetileg egyébként heterogén összetételű embercsoport fölé.

A tüntetés ideológiai kérdés is.

Azzal, hogy valaki úgy dönt, rész vesz egy tüntetésen, nyíltan kifejezi, hogy elégedetlen egy adott helyzettel, egy adott társadalmi berendezkedéssel vagy egy éppen a regnáló kormánnyal. Elégedetlenségének egyik forrása, hogy az értékrendszert, amely mentén életét szervezi, sérelem érte. Kiáll valami ellen és ezzel együtt valami mellett is leteszi szavazatát. Amit az egyén korábban kizárólag szűk közegében vállalt fel, kikerül az utcára, az újságba vagy a közösségi médiába. Pont emiatt az ideológiai színezet miatt lehet, hogy ugyan valaki nem ért egyet egy adott intézkedéssel, de ideológia szintjén olyan mértékben elkötelezett, hogy nem viszi utcára aktuális elégedetlenségét. Nem beszélve arról, ha úgy érzi, hogy elégedetlenségének nyílt színi felvállalása látszólag egyet jelentene eltérő ideológiájú csoportok támogatásával.

A politikai rendszerek jellemzően jobb és baloldalra tagozódnak, és legtöbben nehezen lépnek át politikai hovatartozásukon egyetlen félrement intézkedés miatt. Ahhoz, hogy az egyén felvállalja az ideológiai elköteleződésével ellentétes kiállás feszültségét, nagyon mélyen sérülnie kell valamely alapvető jogának.

A politika és az érzelmek

A politika önmagában sokféle érzelmet vált ki, és ezen belül a politikai ellenállás is érzelmileg elárasztott terület. Ahhoz, hogy megértsük, mi vezet ahhoz, hogy valaki a tettek mezejére lépjen és részt vegyen politikai megmozdulásokon, meg kell értenünk azt, hogy milyen érzelmek és miként gyakorolnak hatást az egyén identitására, gondolatvilágára és motivációjára. Az érzelmek olyanok, mint apró belső iránytűk. A pozitív dolgok felé orientálódáson túl, jelzik a veszélyt, a fenyegetést és az elégedetlenséget. Nyilvánvaló, hogy aki gyakran él meg elégedetlenséget, abban megjelenik előbb-utóbb a változásra való igény. Minél erőteljesebb az érzelmi elköteleződés és az igazságtalansághoz kapcsolódó érzelmi komponens, annál valószínűbb a politikai aktivitás.

A tüntetések szociálpszichológiai szempontból fő érzelmi komponense nem meglepő módon a harag. A harag ugyanakkor nem mindig elegendő a részvételhez. A felháborodás az, ami igazán képes feltüzelni az embereket és bevonni őket a nyílt ellenállás kifejezésébe. A felháborodást egyébként Paul Ekman, a neves érzelemkutató olyan haragnak nevezi, amely valakivel vagy valamivel kapcsolatos méltatlan bánásmód következtében alakul ki. A politikában, attól függően, hogy milyen oldalon áll az egyén, könnyen előállhat ilyen helyzet.

A Big5 személyiségmodell és a tüntetések

A Big5 személyiségmodellen keresztül vizsgálva a politikai aktivitást, az derült ki, hogy a nyitottság a tapasztalatokra és extraverzió faktorai állnak leginkább összefüggésben azzal, hogy valaki mennyire vonódik be aktív politizálásba. Ennek oka, hogy ezek a faktorok az információra való nyitottsággal szorosan összefüggnek, amely nagyobb tájékozottsághoz vezet, alapot teremtve a vélemény formálásnak, és elégedetlenség esetén ez könnyen vezethet nyílt kifejezéshez.

Vannak, akik soha nem vesznek részt tüntetésen...

A másik oldalon, a rendszert fenntartani akaróknál is komplex motivációs rendszer tárható fel. Egyrészt az emberek többségének szüksége van struktúrára és kontrollra. Sokan azért igyekeznek legalizálni egy aktuálisan működő rendszert vagy kormányt, mert ezáltal életüket és jövőjüket biztonságosnak és kiszámíthatónak élik meg. Akik ugyanis vállalják a rendszerrel való konfrontációt, időlegesen bizonytalanságot és kiszolgáltatottságot élhetnek át.

A másik fontos tényező azoknál, akik még egy rosszul működő rendszert is szívesebben támogatnak, mintsem részt vennének annak felszámolásában, egyfajta egzisztenciális szorongásra, biztonságra és rend iránti igényre vezethető vissza.

A harmadik motiváció abból fakad, hogy egy következő választásig, az aktuális megválasztott kormány azt a látszatot kelt(het)i, hogy többen vannak a támogatóik, mint az ellenzőik. Márpedig sokaknak ad biztonság a többséghez tartozás érzése, osztozás egyfajta közösen elfogadott valóságban, még akkor is, ha ez a valóság nem egészen olyan, mint reméltük. Felszólalni egy rendszer ellen közelebb hozhat azokkal, akik részt vesznek ebben, de eltávolíthat azoktól, akik ellenzik a nyílt ellenállást. Sokakat ez a félelem tart vissza.

Ha érdekel a pszichológia közérthető nyelven, ne hagyd ki a 7köznapi pszichológia blogot!

Link másolása
KÖVESS MINKET:

Népszerű
Ajánljuk
Címlapról ajánljuk


ÉLET-STÍLUS
A Rovatból
Már nem a Hanna a legnépszerűbb lánynév, a fiúknál a Dominik kirobbanthatatlan
A lányoknál az Abigélek és a Nazirák, míg a fiúknál az Ábelek és az Eliotok hajráztak nagyon 2023-ról 24-re. Az élmezőnyben csak kisebb cserék történtek.


Mint minden évben, most is megtudhatjuk, hogy mik voltak a legnépszerűbb lány- és fiúnevek az elmúlt esztendőben a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) adatai szerint.

Bár hazánkban folyamatosan gondot jelent a megszületett gyerekek alacsony száma, ennek sok hatása nincs a névadási szokásokra, igaz, néhány érdekes trend megfigyelhető.

A lányok esetében változás történt az első helyen: a korábban vezető Hannát beelőzte a 2023-ban még csak harmadik Luca.

Az élmezőny itt a következőképp néz ki:

  1. Luca
  2. Hanna
  3. Zoé
  4. Anna
  5. Emma
  6. Léna.

A lista első 50-jében a legnagyobbat az Nazirák ugrottak előre: a korábbi 76. helyett már a 40. legnépszerűbb név a listán. Az Abigélek is nagyot mentek: ők a 38.-ról a 27. helyre törtek előre.

A további listát itt lehet böngészni:

A fiúknál sokkal nehezebben változnak a trendek. Ott 2023-hoz képest nincs változás a dobogón, de az első 15-ben sincsenek jelentős változások. A 23-ban még negyedik Mátéknak tavaly meg kellett elégedniük a 6. hellyel, a Milánok és a Marcellek is beelőztek. Itt az élmezőny így néz ki:

  1. Dominik
  2. Olivér
  3. Levente
  4. Marcell
  5. Milán
  6. Máté.

Az első 50-ben itt az Ábelek dobbantottak nagyot: 14 helyet előre ugorva a 34.-ről a 20. helyre ugrottak. Nem panaszkodhatnak a Barnabások sem, akik a 25.-ről a 19.-re kerültek. Némi meglepetésre hatalmas, 25 helyes röppályával éppen befértek az első 50.-be az Eliotok. Tavaly Magyarországon 228 kisfiú kapta ezt a nevet.

A fiúnevek további listája:


Link másolása
KÖVESS MINKET:

ÉLET-STÍLUS
Megnéztük, mi történik a textilgyűjtő konténerbe dobott ruhákkal!
Megnéztük, mit jelent a valódi újrahasznosítás: mi történik a ruhákkal, ha nem a kukába, hanem a megfelelő helyre kerülnek. Videón mutatjuk, miért nem mindegy, hová dobod a textilt!


Valószínűleg a te szekrényed mélyén is lapul néhány kinőtt, kifakult, lyukas vagy egyszerűen csak megunt ruhadarab. És ha már tudatos vagy, akkor nem a kukába, hanem egy textilgyűjtő konténerbe dobod ezeket. De vajon mi történik velük ezután? Hova kerül a póló, amit öt éve már csak alváshoz hordtál? Vagy a kabát, amit még mindig sajnálsz, de tudod, hogy már kiszakadt és sosem veszed már fel?

Mi nemcsak feltettük ezeket a kérdéseket, hanem utánajártunk a pontos válaszoknak – testközelből! A székesfehérvári válogatóüzemben, a Textrade Kft.-nél jártunk, ahová a MOHU textilgyűjtő konténereiből származó ruhák kerülnek. A TikTok-videónkban megmutatjuk, mi történik a konténerbe dobott darabokkal – a válogatástól az újrahasznosításig.

VIDEÓ: Nézd meg, hogyan zajlik a válogatás, mi történik a darált anyaggal, és hova kerülnek a legmenőbb vintage ruhák!
@szeretlekmagyarorszag.hu #hirdetés te tudtad, hova kerülnek a ruhagyűjtőből a ruhák???? #mohu #gyűjtőkonténer #szmo #szeretlekmagyarország ♬ eredeti hang - Szeretlek Magyarország.hu

Az első szűrő: ruhaként még használható?

A folyamat azzal kezdődik, hogy megvizsgálják: egyáltalán viselhető-e még az adott darab. Ha igen, akkor kategóriák szerint szétválogatják – nadrág, kabát, gyerekruha, szoknya, blúz, kiegészítők stb. Ezután több körös szortírozás következik, amelyben anyagminőség alapján döntenek a ruhák további sorsáról.

A jobb állapotú darabok európai second hand üzletekben landolnak, a gyengébb minőségűek pedig – lebálázva – afrikai piacokra kerülnek. Van azonban egy különleges szekció is: a „vintage válogató”, ahová a beérkezett ruhák legjobb 1%-a kerül. Ezek a darabok különösen keresettek a menő second hand butikokban, és nem ritkán újra divatot csinálnak abból, amit más már elfeledett.

Mi lesz a teljesen hordhatatlan ruhákból?

Ha a textil már nem hordható – például szakadt, foltos vagy nagyon elhasználódott –, akkor a darálóba kerül. Innen két út vezethet: az egyik az RDF, vagyis az energetikai hasznosítás. Az így ledarált ruhadarabokat erőművekben elégetik, és energiát nyernek belőlük. A másik lehetőség, hogy ipari célokra használják fel őket: például autók hangszigeteléséhez, töltőanyagként vagy tisztítórongyként. Ez már önmagában is sokkal jobb sors, mint a szeméttelep – de ehhez az kell, hogy te jól dönts: ne a kommunális hulladékba dobd a textilt!

Miért fontos ez az egész?

A ruháink előállítása hatalmas környezeti terheléssel jár: rengeteg víz, energia és szennyezés kapcsolódik egy-egy új pólóhoz vagy nadrághoz. Ha ezeket a darabokat elhasználás után egyszerűen elégetjük vagy elásva tároljuk, azzal mindezt az erőforrást elpazaroljuk – ráadásul

sok műszálas textil lebomlás helyett mikroműanyagként szennyezi a földet és a vizeinket.

Hol találsz textilgyűjtő konténert?

A textilgyűjtő konténerek országszerte megtalálhatók. Jelenleg Magyarországon 3000 textilgyűjtő konténer érhető el, és a cél, hogy 2026 végére ez a szám elérje a 6000-et. Tavaly már 1200 új gyűjtőt helyezett ki a MOHU, és a tervek szerint minden 2000 főnél nagyobb településen elérhető lesz ilyen konténer, amennyiben a telepítési feltételek biztosítottak.

Az első ilyen konténerek már megtalálhatók hulladékudvarokban, kiskereskedelmi egységeknél és településeken, de a hálózat folyamatosan bővül. Ha szeretnéd megtudni, hol van a hozzád legközelebbi gyűjtőpont, keresd fel a MOHU térképes keresőjét.

A konténerek telepítésére önkormányzatok és kiskereskedelmi egységek online jelentkezhetnek a MOHU Gyűjtőkonténer igénybejelentő oldalán. Ha egy vállalkozás vagy település szerződést köt, a telepítés ingyenes, és a MOHU alvállalkozója rendszeresen üríti a konténereket.

És mit tehetsz te?

A legegyszerűbb dolog: ha megválsz egy ruhától, ne az otthoni szemetesbe dobd! Vidd el egy MOHU-s textilgyűjtő konténerhez. Ezekből már több mint 2800 van országszerte, és folyamatosan bővül a hálózat. A legközelebbi konténert könnyen megtalálod a MOHU térképes keresőjében. Ezzel egy apró, de nagyon is számító lépést teszel a fenntarthatóság felé. Minden egyes bedobott ruhadarab esélyt kap az újrahasználatra vagy újrahasznosításra – és közben te is teszel valamit a környezetért!


Link másolása
KÖVESS MINKET:


ÉLET-STÍLUS
A Rovatból
KVÍZ: Te mennyire vagy tudatos megtakarító?
Infláció feletti hozam - de mivel is? Hogyan érdemes kezelni a megtakarításainkat? Töltsd ki kvízünket, és tudd meg, mennyire vagy tisztában a megtakarítási lehetőségekkel!


Pénzügyi öngondoskodás. Ismerősen hangzik a fogalom? Vagy nem csak a fogalom van meg, de a gyakorlatban is sikerül megvalósítani?

Egy korábbi videónkban ezzel a témával kapcsolatban kérdeztük az utca emberét, és bár kiderült, hogy nagyon különböző az egyes válaszolók tudásszintje, egy dologban mindenki egyetértett: hosszú távú céljaink eléréséhez elengedhetetlen a megtakarítások helyes befektetése, felhasználása.

A váratlan költségekre elkülönített pénz mellett öngondoskodásnak minősül egy konkrét célra félretett összeg is. Az OTP Bank 2024-es Öngondoskodási Indexe szerint pedig már

többen vannak azok, akik hajlandóak lemondani napi kiadásokról, hogy a jövőjükre félre tegyenek (58%), mint azok, akiknél a pénz csak jön és megy.

A Groupama és az OTP Bank tavalyi kutatása alapján ugyan a háztartások 40 százaléka rendelkezik megtakarítással, ám több mint harmaduk még mindig kizárólag csak készpénzben vagy tartja pénzét. A megtakarítással rendelkezők közül sokan állampapírba fektették a pénzüket: idén a 16 - 75 éves lakosság közel negyede számít állampapírból származó kifizetésre.

Tippek tudatos megtakarítóknak

Fabriczki Rita, az OTP Bank megtakarítási termékekért és szolgáltatásokért felelős területének vezetője kiemelte, hogy már kisebb pénzügyi döntésekkel is tízezreket takaríthatunk meg. Ha pedig a régóta megtakarított, vagy az állampapírokba fektetett, most lejáró megtakarításunkat, illetve az állampapír kamatfizetésekből érkező összegeket szeretnénk okosan felhasználni vagy újra befektetni, akkor elengedhetetlen a tudatos tervezés.

Mielőtt döntést hozunk, érdemes mérlegelni a pénzügyi céljainkat, az elérhető befektetési lehetőségeket, az időtávot és a kockázatokat. Ha kérdésünk merül fel, ne féljünk szakértői segítséget kérni - az OTP Bank szakértői az élethelyzetünkhöz, céljainkhoz igazodva segítenek megtalálni a számunkra legmegfelelőbb megtakarítási megoldást.

A tájékoztatás nem teljes körű és nem minősül befektetési ajánlásnak, vagy ajánlattételi felhívásnak. Az OTP Bank Nyrt. által forgalmazott értékpapírokkal és befektetési formákkal kapcsolatos konkrét információkról, a költségekről és a lehetséges kockázatokról részletesen tájékozódjon az OTP Bank holnapján (www.otpbank.hu) elérhető hivatalos tájékoztatóból és a kezelési szabályzatból, valamint hirdetményből.

A megtakarításokról szóló egyszerre játékos és edukatív kvízünk segítségével tesztelheted, te mennyire vagy tudatos a témában.

Link másolása
KÖVESS MINKET:


ÉLET-STÍLUS
A Rovatból
Húsvéti bevásárlás: teszteltük, hogy alakulnak az árak, és megnéztük, hogyan kerül a csokinyuszi a boltokba
Húsvét közeledtével kíváncsiak voltunk, hogyan készülnek fel az áruházak az ünnepi rohamra és teszteltük, mennyibe kerül vajon egy húsvéti bevásárlás. Videónkból kiderül, mennyit sikerült spórolni a kasszánál, de kulisszatitkokat is mutatunk: utánajártunk, hogyan kerül a csokinyuszi a Tesco polcaira.


Ahogy közeledik a húsvét, egyre többen indulnak útnak, hogy beszerezzék az ünnepi asztalhoz szükséges finomságokat – a sonkától kezdve a tojásig, a kalácstól a csokoládé nyuszikig. Idén mi is bevásárlókosarat ragadtunk, és ellátogattunk a Tesco budaörsi áruházába, hogy megnézzük, milyen árakkal és kínálattal számolhatnak a vásárlók húsvét előtt.

Vajon idén mennyire kell mélyen a zsebünkbe nyúlni, ha a klasszikus húsvéti finomságokkal szeretnénk feltölteni a kosarunkat?

A vásárlás során azonnal szembetűnt, hogy nem mindegy, hogyan válogatunk! A Tesco Clubcarddal ugyanis nemcsak a kosarunkat tölthetjük meg ínycsiklandó termékekkel, de jócskán spórolhatunk is. Egy-egy terméknél akár több száz forintot is, így érdemes beszerezni a digitális kártyát azoknak is, akik eddig nem használták. Az akciók a húsvéti szezonban különösen előnyösek, hiszen az ilyenkor jellemző nagybevásárlások során összeadódik a megtakarítás.

Nagybevásárlás olcsóbban

Szalámi, tészta, kukoricakonzerv, liszt, öblítő, mosogatószer, kutyaeledel. Tipikus bevásárlólista, ráadásul tipikusan 2-3 helyre is elmegyünk, hogy mindezt beszerezzük. A Tescónál viszont mindezt egy helyen, és még olcsóbban megvehetjük, mint tavaly ilyenkor. Az áruházlánc ugyanis áprilistól 260 olyan termék árát is csökkentette a tavalyinál alacsonyabb szintre, ami nagyobb bevásárláskor kerül a kosarakba. Legyen szó akár húsvéti készülődésről, nagytakarításról vagy a hűtőszekrény feltöltéséről, a Tesco Árgarancia programjában és kedvező Clubcard-árain mindent megtalálsz, amire szükséged van.

A húsvéti roham idején a polcok gyorsan ürülnek, a termékek pótlása azonban zökkenőmentesen zajlik – köszönhetően a Tesco hatalmas logisztikai hálózatának. Hogy megtudjuk, hogyan jutnak el időben a húsvéti termékek az áruházakba, ellátogattunk a Tesco logisztikai központjába is. Megnéztük, hogyan működik Szigetszentmiklóson, ahonnan az ünnepi kínálat java is útnak indul.

A húsvéti bevásárlásról és a logisztikai központban tett látogatásról készült videónkat nézd meg itt - a végén pedig az is kiderül, mennyit sikerült spórolnunk:

Belestünk a kulisszák mögé, és Melhardt Norbert raktárvezető vezetésével megnéztük azt az elképesztő,

100 ezer négyzetméteres komplexumot, amely nemcsak méreteiben és technológiai megoldásaiban lenyűgöző, hanem arra is képes, hogy 24 órán belül kiszolgáljon 198 Tesco áruházat országszerte.

Itt láthattuk, hogy milyen összehangolt munkára van szükség ahhoz, hogy az ország több száz üzletébe eljussanak az ünnepi áruk. A raktárakban már hetekkel az ünnep előtt megkezdődik a húsvéti áruk fogadása, rendszerezése, majd szétosztása. A precízen működő logisztikai rendszernek köszönhetően a polcokon mindig friss és megfelelő mennyiségű áru várja a vásárlókat – még az utolsó pillanatban is.

Miért kellett ez az új központ?

A válasz egyszerű: hatékonyság és fenntarthatóság. A korábbi herceghalmi és gyáli raktárakat egy központba vonták össze, hogy kevesebb megtett kilométerrel, kisebb környezeti terheléssel és gyorsabb kiszállítással működjön a Tesco logisztikája. A számok önmagukért beszélnek: az éves szén-dioxid-kibocsátás várhatóan 830 tonnával csökken, és a megújuló energiát több mint 8600 napelem biztosítja.

Mi van a színfalak mögött?

Március óta teljes kapacitással pörög a központ, ahol minden terméktípus külön zónát kapott: a hűtést nem igénylő szárazáru, a zöldség-gyümölcs, a tejtermékek, húsok és halak mind saját részlegben „laknak”, különböző hőmérsékletű csarnokokban.

Külső szemlélőként a legdurvább talán az 1 fokos hűtőcsarnok, ahol zsilipes dokkolórendszer akadályozza meg a hőveszteséget, és ahol egy kamion rakodása pont úgy történik, mint egy svájci óramű működése.

A logisztika teljes mértékben digitális: a termékek útja a beérkezéstől a kiszállításig nyomon követhető, a kollégák pedig PDA-val és vonalkódokkal dolgoznak. A csarnokban 32 ezer raklapnyi, azaz körülbelül 2,5 millió karton termék tárolható, és minden úgy van kialakítva, hogy még a targoncák is menetrendszerűen működjenek.

És hogy néz ki egy nap itt?

Az üzemben közel 900 munkatárs dolgozik folyamatos műszakokban, a pihenőidőben pedig masszázsfotelek, csocsóasztalok és meleg étel is várja őket. A biztonságról több száz kamera, mozgásérzékelő és tűzvédelmi rendszer gondoskodik – egészen elképesztő, milyen komplexitással működik ez az egész.

A telephely saját járműjavítóval, kamionmosóval és üzemanyagtöltő állomással is fel van szerelve. Ráadásul egy elektromos vontató is segíti a munkát, ami újabb lépés a környezetbarát működés felé.

És mi köze mindennek a húsvéthoz?

Nos, a Tesco üzletekbe március végétől már innen érkeznek a húsvéti termékek: több száz tonna sonka, több mint húszféle, magyar forrásból származó tojás (heti akár 2 millió darab!), friss zöldségek, kalács, torma, no meg persze a csokinyuszik és -tojások is itt indulnak útnak, hogy az ünnepi asztalra kerüljenek.

Mi pedig a látogatás során megtapasztaltuk: ez a központ nemcsak logisztikai bravúr, hanem egy aprólékosan megtervezett, jövőbiztos rendszer, ami mögött ott áll a technológia, az ember és a környezettudatos szemlélet – na meg az a csapat, amelynek köszönhetően a húsvéti reggeli (és minden más bevásárlás) tényleg gond nélkül az asztalodra kerülhet.


Link másolása
KÖVESS MINKET: