Kiderült: tényleg elbontják a Nyugati téri felüljárót – ez kerül a helyére
A projekt még csak most indul be igazán: egyelőre még keresik a jelentkezőket, akik megterveznék a villamoshálózat második ütemét, elkészítenék az építési engedélyezési és kivitelezési terveket, és megszereznék a szükséges engedélyeket is. A BKK pályázata alapján az új szerencsés kiválasztottnak nem kevés feladata lesz:
A terv az, hogy a Deák Ferenc tér és a Lehel tér között egy új, 2,2 kilométeres villamospálya épül, amely összehozza a pesti hálózatot. Nem csak egy sima villamosvonalról van szó: a Nyugatinál lévő felüljáró is eltűnik, megújulnak az érintett közterek és az aluljáró, és végre a biciklisek is jobban járnak.
Még akkor is, ha közben a Nyugati aluljáró teljes felújítására és a Szabadság-híd megerősítésének tervezésére is sor kerül – írja a Magyar Építők.
A BKK reagált a hírre:
“A Magyar Építők augusztus 9-én megjelent írásában pontatlanul jelent meg az Újbuda–Újpest-villamostengely tervezési és kivitelezési határidejével kapcsolatos fontos információ, amely így félreértésre adhat okot.
Ahogy közleményünkben is olvasható, a kiviteli tervek az eredményes közbeszerzési eljárás lefolytatása és az uniós források biztosítása esetén 2027 második felére készülhetnek el, így ez az időpont nem a projekt megvalósulásának befejezésére, hanem a tervek elkészítésére vonatkozik. A kivitelezés – a források rendelkezésre állása esetén – ezután kezdődhet meg.”